AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #8201 Skrevet 24. februar 2016 Fikk praksisplass på kontor i oslo vest, som del av studiet. Igår fikk en "kollega" meg til å se ut som en idiot og en som skyver oppgaver over på andre, ved først å foreslå at de kunne ta ansvar om å se gjennom en avtale jeg ble gitt, da jeg hadde gitt inntrykk av å ikke være 100% sikker. Når jeg etterpå ble spurt om hvorfor jeg ikke gjorde det, forklarte jeg , og "kollega" fornektet omtrent at samtalen i det hele tatt fant sted. Ikke noe "ånei du må ha misforstått". Utrolig ubehagelig. Forelesning imorgen før praksis på fredag, føler meg truffet og ønsker ikke ha noe mer med ham å gjøre men på jobb må jeg.. Fml. Anonymkode: 0547d...b6e 1
fresia Skrevet 24. februar 2016 #8202 Skrevet 24. februar 2016 får andre eksamenskarakteren på fredag. er veldig forberedt på stryk! det er irriterende fordi jeg følte at jeg gjorde det ganske bra på del 1, men del 2 gikk skikkelig dårlig. på det ene spørsmålet bommet jeg totalt og tipper det er nok til å stryke. det er ikke noe problem å måtte ta den opp igjen (gjør det også om jeg får E), men blir så nervøs for å stryke neste gang også fikk B på første eksamen vi hadde, men det var hjemmeeksamen og passer meg mye bedre. sliter så sykt med konsentrasjonsproblemer og klarer ikke å lese pensum.
Gjest Linaria Skrevet 25. februar 2016 #8203 Skrevet 25. februar 2016 Haha. Prøven i dag gikk til helvete. Satt der og bare... kom ikke på noen ting, og i løpet av dagen hadde vi tre timer ekstraundervisning, og der kom alle ordene jeg hadde glemt opp. Så irriterende... Men jeg får lære av det. Fant i dag ut at jeg fikk B i et fag som jeg hadde i høst. B eller C... Er usikker på hvordan karaktersystemet her egentlig funker opp mot det norske. Har fått en skotsk B, men det KAN være en norsk C. Var uansett et skikkelig drittfag og et fritt emne, så kan være jeg bytter det ut og det blir mulig.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #8204 Skrevet 25. februar 2016 Gikk til helvete med konteeksamen i går..Satt og skreiv og skreiv, men rota sånn. Når man først begynner å stille spm med utregninger osv og begynner å lure på om man har de rette formlene.,da vet man at det som regel ikke går særlig bra skikkelig deppa nå, drømmer om natten at jeg stryker igjen Anonymkode: 51f56...10a
Gjest Linaria Skrevet 27. februar 2016 #8205 Skrevet 27. februar 2016 Jaja, eksamensdatoene er ute, og det blir enda en eksamen på bursdagen min. Skal egentlig ikke klage. Hadde vært verre om det var dagen etter. Nå får jeg kanskje feiret litt på kvelden i hvert fall. Og ingen eksamen på 17. mai er bra, for hadde veldig lyst til å feire det her i Edinburgh i år.
FriCol Skrevet 27. februar 2016 #8206 Skrevet 27. februar 2016 Leser til eksamen på mandag og vurderer mulighetene for en karriere innen prostitusjon. Neida. Joda. Ingenting fester seg!!! 1
Katten.2.0 Skrevet 27. februar 2016 #8207 Skrevet 27. februar 2016 Ene eksamen gikk sånn høvelig greit (ville i utgangspunktet bare heve D'en min til en C evt bedre), selv om jeg køddet til ihvertfall en definisjon av et begrep. Deretter ble jeg sittende på lesesalen + lese hjemme, rundt tre timer søvn i kroppen før jeg møtte opp på den siste. De første seks sidene gikk dritbra, men så gikk koffeinen ut av kroppen, og jeg har virkelig ikke peiling på innholdet til de siste to... Har fortsatt ikke lest gjennom dem - de erter meg fra pc-bagen.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #8208 Skrevet 27. februar 2016 2 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Ene eksamen gikk sånn høvelig greit (ville i utgangspunktet bare heve D'en min til en C evt bedre), selv om jeg køddet til ihvertfall en definisjon av et begrep. Deretter ble jeg sittende på lesesalen + lese hjemme, rundt tre timer søvn i kroppen før jeg møtte opp på den siste. De første seks sidene gikk dritbra, men så gikk koffeinen ut av kroppen, og jeg har virkelig ikke peiling på innholdet til de siste to... Har fortsatt ikke lest gjennom dem - de erter meg fra pc-bagen. Hva studerer du? Anonymkode: 5165b...959
Gjest Sheelagh Skrevet 27. februar 2016 #8209 Skrevet 27. februar 2016 5 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Ene eksamen gikk sånn høvelig greit (ville i utgangspunktet bare heve D'en min til en C evt bedre), selv om jeg køddet til ihvertfall en definisjon av et begrep. Deretter ble jeg sittende på lesesalen + lese hjemme, rundt tre timer søvn i kroppen før jeg møtte opp på den siste. De første seks sidene gikk dritbra, men så gikk koffeinen ut av kroppen, og jeg har virkelig ikke peiling på innholdet til de siste to... Har fortsatt ikke lest gjennom dem - de erter meg fra pc-bagen. Tør du å lese gjennom dem før du får resultatet? Jeg leser aldri over mine før jeg har fått karakteren, da går jeg bare rett i kjelleren og tenker på alt jeg glemte å ta med
Katten.2.0 Skrevet 27. februar 2016 #8210 Skrevet 27. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva studerer du? Anonymkode: 5165b...959 Litt forskjellig. Er straks fagutdannet lærer
Katten.2.0 Skrevet 27. februar 2016 #8211 Skrevet 27. februar 2016 Et øyeblikk siden, Sheelagh skrev: Tør du å lese gjennom dem før du får resultatet? Jeg leser aldri over mine før jeg har fått karakteren, da går jeg bare rett i kjelleren og tenker på alt jeg glemte å ta med Som regel gjør jeg det. Spør alltid om begrunnelse for karakteren i tillegg, for så å potensielt klage. Mener jeg leverte ihvertfall til en C, muligens en B avhengig av hvor streng sensor er. Ganske sikker på at jeg ble vel filosofisk i deler av den siste oppgaven, men knyttet det opp til diverse sentrale teorier - så håper på det beste.
Gjest Sheelagh Skrevet 27. februar 2016 #8212 Skrevet 27. februar 2016 1 minutt siden, Katten.2.0 skrev: Som regel gjør jeg det. Spør alltid om begrunnelse for karakteren i tillegg, for så å potensielt klage. Mener jeg leverte ihvertfall til en C, muligens en B avhengig av hvor streng sensor er. Ganske sikker på at jeg ble vel filosofisk i deler av den siste oppgaven, men knyttet det opp til diverse sentrale teorier - så håper på det beste. Da syns jeg du er tøff, jeg blir helt ødelagt av å lese min egen besvarelse før jeg har fått resultatet.. Krysser fingrene for at du får ønsket resultat (eller bedre) :-)
Pottah Skrevet 29. februar 2016 #8213 Skrevet 29. februar 2016 Sitter med en obligatorisk 24-timers oppgave. Har hatt hele dagen, og har forsåvidt også gjort endel i dagen. Men kunne ikke så mye om akkurat dette temaet, så da fant jeg ut at jeg ville bruk tid på og faktisk lære det, ikke bare surfe meg gjennom oppgaven. Men nå som klokka er litt over midnatt så angrer jeg litt. Tør ikke ta sjansen på å legge meg og fortsette i morgen tidlig, da tror jeg det er bedre å bare bli ferdig nå og legge meg, så kan jeg heller sove lenge i morgen tidlig..
Chocoholic Skrevet 29. februar 2016 #8214 Skrevet 29. februar 2016 17 minutter siden, Pottah skrev: Sitter med en obligatorisk 24-timers oppgave. Har hatt hele dagen, og har forsåvidt også gjort endel i dagen. Men kunne ikke så mye om akkurat dette temaet, så da fant jeg ut at jeg ville bruk tid på og faktisk lære det, ikke bare surfe meg gjennom oppgaven. Men nå som klokka er litt over midnatt så angrer jeg litt. Tør ikke ta sjansen på å legge meg og fortsette i morgen tidlig, da tror jeg det er bedre å bare bli ferdig nå og legge meg, så kan jeg heller sove lenge i morgen tidlig.. Hei! Dette går fint! Ikke for å være kvalm, men hvor langt skal det være og hvor mye har du på papiret? Det at ud har satt deg inn i oppgaven er jo kjempebra, betyr og stort sett at man lettere klarer å produsere noe fordi du faktisk kan det du snakker om i motsetning til å lete seg frem til tilsynelatende gjeldende sitater og skrive svada for å binde sammen Dette klarer du! Når er fristen i morgen?
Pottah Skrevet 29. februar 2016 #8215 Skrevet 29. februar 2016 (endret) 51 minutter siden, Chocoholic skrev: Hei! Dette går fint! Ikke for å være kvalm, men hvor langt skal det være og hvor mye har du på papiret? Det at ud har satt deg inn i oppgaven er jo kjempebra, betyr og stort sett at man lettere klarer å produsere noe fordi du faktisk kan det du snakker om i motsetning til å lete seg frem til tilsynelatende gjeldende sitater og skrive svada for å binde sammen Dette klarer du! Når er fristen i morgen? Ååh, takk Maks 2000 ord, har 450 nå. Tror det er greit om jeg får ut sånn 1500 ord. Så det er jo ikke så mye heller når jeg tenker over det. Fristen er klokka 09.00. Oppdatering: Snart 800 ord nå, så det går heldigvis fremover! Endret 1. mars 2016 av Pottah Oppdaterin
Chocoholic Skrevet 1. mars 2016 #8216 Skrevet 1. mars 2016 1 time siden, Pottah skrev: Ååh, takk Maks 2000 ord, har 450 nå. Tror det er greit om jeg får ut sånn 1500 ord. Så det er jo ikke så mye heller når jeg tenker over det. Fristen er klokka 09.00. Oppdatering: Snart 800 ord nå, så det går heldigvis fremover! Dette klarer du! Natten er enda ung, og du er godt på vei! Smil, hør på litt god musikk, drikk noe godt (kakao, kaffe, whatever du føler for) og pust med magen. Dette går fint! :D
Pottah Skrevet 1. mars 2016 #8217 Skrevet 1. mars 2016 1 time siden, Chocoholic skrev: Dette klarer du! Natten er enda ung, og du er godt på vei! Smil, hør på litt god musikk, drikk noe godt (kakao, kaffe, whatever du føler for) og pust med magen. Dette går fint! :D Tusen takk nok en gang Troor jeg er ferdig nå. 1700ord på en oppgave med maksgrense på 2000 får være bra nok i dag Men merker at jeg surrer nå, så tror ikke den er helt topp. Men tror bare det er godkjent/ikke godkjent. Håper det,for nå merker jeg at hodet tuller det til.
mm456 Skrevet 7. mars 2016 #8218 Skrevet 7. mars 2016 Herregud, nå er det eksamen igjen om noen dager. Begynte å lese på fredag....... Hvorfor lærer jeg meg aldri å slutte med skippertak?! Gjorde akkurat det samme på de tre andre eksamnene før jul, klarte å få B på alle sammen, og føler meg sykt råtten i forhold til de som har jobbet jevnt og trutt, og får D. Skjønner ikke hvorfor det blir sånn, nå er jeg bare helt utslitt, oppgitt og lei meg mens jeg desperat sitter her og prøver å trekke ut det viktigste fra pensum, og faktisk forstå det...
Gjest Linaria Skrevet 7. mars 2016 #8219 Skrevet 7. mars 2016 Aaah, må begynne å skrive essay snart, men vil ikke er så dårlig til å komme i gang.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #8220 Skrevet 7. mars 2016 Har eksamen i morgen. Begynte altfor sent å lese. Og påført meg selv så mye stress at jeg har blitt syk -> magesmerter/magesyre fra helvete. Helt ødelagt idag, og er så redd for ikke å klare å stå. Kan alltids forbedre den senere, det er ikke noe stress. Men tanken på at jeg kanskje ikke står stresser meg noe helt sykt, og det gjør egentlig bare alt vondt værre mtp smertene også. Har ikke fått lest noe i dag pga de, og nå må jeg egentlig sitte oppe hele natta i håp om at jeg skal ha en sjans. Ikke kult.. Syns faktisk litt synd på meg selv om det er lov å si, for de smertene er nesten uutholdelige. Sykt typisk at det måtte komme nå - dagen før eksamen.. får vel igjen som fortjent, men uansett! fml Anonymkode: 16687...e64
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå