Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eksamensoppgaven var utformet slik at jeg ikke så at det var en siste deloppgave på baksiden. Så tragisk. God jul til meg 💀

Anonymkode: fcd1e...951

Vet du om det er flere som ikke så den? Dersom det er en god andel studenter som også gjorde denne feilen kan dere klage slik at den muligens blir strøket. :) 

Anonymkode: cf350...971

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei av de som hadde utsettelse på hjemmeeksamensoppgaven hadde spurt foreleseren (etter vi andre hadde levert) om hun kunne spesifisere hva hun mente med "definer dette" da det var et vagt fagterm, og faglærer hadde sagt at det innebar å utbrodere om 5 kategorier innen terminologien.

Dette lå spredt rundt i diverse forelesninger, vi hadde null samlet pensum om disse 5 kategoriene, og resten av oss hadde trukket en egen hypotese ut av oppgaven fordi den var så vag.

Mulig vi skulle ha spurt vi også, men når vi er 30 studenter som har gjort "feil", så kan hun vel ikke straffe oss? Eller jo, hun er kjent for det, så her går det mot stryk. I tillegg hadde hun feilformulert oppgaven (hun er ikke stødig i norsk), slik at setningen betydde noe helt annet enn det hun mente.

Referansegruppa skal klage på hele oppgaven, men det er dritt uansett.

Anonymkode: 9f9bc...dff

Det bør gå på oppgaveformuleringen. Kjempeflott at dere klager hvertfall. :) Det er helt greit å spørre, men det skal ikke være nødvendig for å forstå oppgaven. 

Skrevet

Det bør gå på oppgaveformuleringen. Kjempeflott at dere klager hvertfall. :) Det er helt greit å spørre, men det skal ikke være nødvendig for å forstå oppgaven. 

Jeg hadde ikke brydd meg om det var et bachelorfag, men dette er altså på master, teller 20 poeng. Dama er kjent for å være ei heks, så blir spennende å se karakteren.

Anonymkode: 9f9bc...dff

Skrevet

Typisk å bli syk i eksamenslesingen.. Ikke at jeg har fått lest så mye enda.. (skippertaksmester deluxe her!!! at jeg aldri lærer :roll:). Hadde store planer om å lese masse i dag, men formen er elendig.. Blæh.. 1 uke til eksamen i morgen.. UGH! Skjerpings til våren!!!

Skrevet

Vet du om det er flere som ikke så den? Dersom det er en god andel studenter som også gjorde denne feilen kan dere klage slik at den muligens blir strøket. :) 

Det høres urettferdig ut ovenfor de studentene som faktisk har gjennomført hele eksamen.

Anonymkode: 5b524...dbf

• Liker 3
Skrevet

Stod opp 7.30 for å lese,har kun lest 2 timer i hele dag. Jeg skjønner faktisk ikke hva som skjer med meg engang, har eksamen om fem dager og gidder ikke å lese... hjelp

Anonymkode: 38c36...0e1

Skrevet

To dager på etterskudd men.... Da ble det en soleklar stryk på meg. Hadde satt av to uker med intensiv lesing til dette faget (ja, i tillegg til arbeid underveis og deltakelse i forelesninger), men når det ble samlivsbrudd i starten av leseperioden i tillegg til at jeg sliter litt psykisk var det utrolig vanskelig å konsentrere seg. Men er heldigvis mulig å ta eksamen igjen på nyåret. Er bare så utrolig kjedelig å bruke all den energi jeg har for å lese så godt jeg kan i flere uker uten mulighet til å bestå med laveste karakter engang... 

Skrevet

Eksamensoppgaven var utformet slik at jeg ikke så at det var en siste deloppgave på baksiden. Så tragisk. God jul til meg 💀

Anonymkode: fcd1e...951

Pengekravsrett...? Tror i så fall du ikke var den eneste. 

Anonymkode: 6713f...932

Skrevet

Over halvparten av seminargruppa strøk på exphilflervalgsprøven på tirsdag.. Så må ta den opp over nyttår. Har tatt så sjukt skippertak på neste eksamen på tirsdag, og ikke lest noe til eksamen på fredag.. Men heldigvis liker jeg faget vi har på fredag, det er verre med det jeg har på tirsdag. 

Anonymkode: e3475...ee5

Skrevet

Har eksamen i morgen. Jeg dør snart. 

Anonymkode: fb1aa...836

Gjest Linaria
Skrevet

Har brukt dagen til å få ferdig en oppgave som skal leveres klokka ti i morgen.. i en bygning som var stengt da jeg var på uni i dag, så da MÅ jeg opp tidlig for å levere den, også har jeg muntlig eksamen klokka tolv. Heldigvis teller den delen jeg er usikker på svært lite, men er likevel redd for å sitte der og ikke vite hva jeg skal si. Vet jeg burde forberede noen svar på vanlige spørsmål, men er helt utslitt nå -.-

Skrevet

Kjenner ting ikke kunne vært verre nå😭😭 ferdig med antibiotika i dag, soppinfeksjon, eksamen på torsdag.... Har mest lyst til å legge meg ned og sove😭😭😭

Gjest Linaria
Skrevet

Kjenner ting ikke kunne vært verre nå😭😭 ferdig med antibiotika i dag, soppinfeksjon, eksamen på torsdag.... Har mest lyst til å legge meg ned og sove😭😭😭

legg deg og slapI av litt nå og prøv å lese igjen når du har mer energi. Tror ikke man får mye ut av lesing om man er helt utslitt og hodet er på helt andre steder. 

Skrevet

legg deg og slapI av litt nå og prøv å lese igjen når du har mer energi. Tror ikke man får mye ut av lesing om man er helt utslitt og hodet er på helt andre steder. 

stemmer nok det...

Gjest Linaria
Skrevet

Eksamen ble avlyst!!! :( 
Jeg vet ikke helt hva jeg skal føle. Følte meg litt lettet, men nå var jeg jo forberedt, og den har blitt utsatt til en eller annen gang i januar. 

Skrevet

Da var eksamen nr 2 av 4 vel gjennomført. Det gikk faktisk veldig bra, så nå er det lesing på ny eksamen. 

Anonymkode: fb1aa...836

Skrevet

Begynte å lese til eksamen nå, leste i ca 20 min og har nå en pause for å sitte her å loke.

Eksamen er den 14. Bra jobba, Adara. Klapp på skulderen.

• Liker 1
Skrevet

Det høres urettferdig ut ovenfor de studentene som faktisk har gjennomført hele eksamen.

Anonymkode: 5b524...dbf

Uansett hvordan man vrir og vender på det er det urettferdig for en part. Dersom det er et godt antall studenter som har gjort denne feilen har det noe med hvordan eksamen er utformet, og da bør det gå på deres kappe. Sånn er det ellers også. Dersom en oppgave er formulert slik at en god andel studenter misforstår oppgaven blir den gjerne strøket. Det er kjempesynd for de som har tolket den riktig, men det er de som har formulert oppgaven sin feil. 

• Liker 2
Skrevet

Sjekket Studentweb i dag. Har visst fått svar på to eksamener allerede. Resultat: B og stryk! STRYK?! :overrasket: Jeg som trodde at jeg gjorde det brukbart på denne, i verste fall kvalifisert til en D. Akkurat nå føles det som bunnen er nådd, lyset i enden av tunnellen er borte. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme gjennom siste eksamen på fredag med en F hengende over meg. All min livsglede har rett og slett forsvunnet. Klarer ikke engang å glede meg til jul lengre, ingenting. :tristbla::icon_frown: 

Anonymkode: 60b73...2ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...