Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Studiemiljøet i byen er egentlig utrolig bra, men det gjelder jo å komme seg inn i det. :) Nå er miljøet på det studiet jeg går temmelig isolert, så det er vel egentlig vanskelig å ikke bli kjent med folk, særlig gjennom alle studieårene. Når det er sagt kom jeg inn litt senere og går ikke på alle forelesninger, så jeg føler at det har hatt litt negativt utslag sosialt sett. Jeg har vel egentlig deltatt på en rekke arrangementer, men de som jeg liker å omgås er jo som regel ikke på så mange arrangementer da de foretrekker litt mindre sammenkomster (som jeg også egentlig gjør). Vanskelig. 

Dette var litt mye pjatt. :) Jeg skjønner godt at det er vanskelig å komme inn på de andre når man havner litt utenfor det som er felles for så mange studenter. Jeg synes også egentlig det er vanskelig å bli godt kjent med noen i det hele tatt. Jeg bruker litt lang tid på å danne gode bekjentskaper, noe som er litt synd i en ny by der man ikke kjenner noen. Begynte du å studere nå i høst? Studerer du på et lite sted? 

Anonymkode: cf350...971

Det er absolutt en utfordring for oss introverte! Ganske stort studentmiljø, og går grunnskolelærerutdanning hvor vi kan være opp imot 200 elever sammen i forelesning. Jeg har jo folk jeg snakker med når jeg er på forelesninger, men blir lite annet enn det. Jeg er nok også en sånn type som man må bruke litt tid på å bli kjent med. Har noen kjente i byen etter å ha bodd her et år, men i og med at vi går forskjellige studier blir det ikke så mye kontakt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og likevel er du nok i akkurat samme situasjon til våren :P sånn har i hvert fall jeg det.

En oppgave som skal være ferdig til mandag. Er ca. halvferdig, men mamma kommer på besøk fra torsdag til lørdag, jeg skal på konsert på fredag og lørdag og har eksamen i morgen og på onsdag. Har faktisk ikke lest noe særlig til den delen av eksamen som er i morgen. Er kun en lytteprøve så jeg øver ved å se på gæliske nyheter og høre på gælisk musikk. 

Kjenner at det er litt stille før stormen nå, men håper stormen ikke blir for ille i år.

Haha, det er godt mulig, men jeg håper ikke det. Driver egentlig med skippertak hvert eneste semester, men det er ganske drøyt dette semesteret. I tillegg blir fagene vanskeligere og vanskeligere (går et studie med mye realfag), så må nok skjerpe meg til våren! 

Skrevet

Haha, det er godt mulig, men jeg håper ikke det. Driver egentlig med skippertak hvert eneste semester, men det er ganske drøyt dette semesteret. I tillegg blir fagene vanskeligere og vanskeligere (går et studie med mye realfag), så må nok skjerpe meg til våren! 

Det er ikke lett å være kronisk skippertaksmenneske. Sukk... 

Skrevet

Det er absolutt en utfordring for oss introverte! Ganske stort studentmiljø, og går grunnskolelærerutdanning hvor vi kan være opp imot 200 elever sammen i forelesning. Jeg har jo folk jeg snakker med når jeg er på forelesninger, men blir lite annet enn det. Jeg er nok også en sånn type som man må bruke litt tid på å bli kjent med. Har noen kjente i byen etter å ha bodd her et år, men i og med at vi går forskjellige studier blir det ikke så mye kontakt :)

Det er nettopp det som gjerne er tilfelle for meg også. Jeg kan jo snakke med en god del når jeg treffer de, men utenom det blir det sjeldent noe mer.

Det blir gjerne sånn du forteller at man gjerne ikke har like god kontakt med venner etter man går litt forskjellige veier. Får håpe vi finner oss tilrette etter hvert med kullingene! :) 

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg er så skippertaksmenneske som det går an. På UiO hadde jeg ferie i to måneder og nileste før eksamen. Heldigvis er det mye mindre muighet for skippertak her borte. Jeg vet ikke HELT hva jeg liker best. I Norge hadde jeg for mye fritid, her har jeg aldri fritid. Noe midt imellom hadde vært fint. 

Skrevet

Sitter i siste liten med hjemmeeksamen - igjen. At jeg aldri lærer... 

Skrevet (endret)

Dette semesteret går til helvette

Endret av Dwight
Gjest Linaria
Skrevet

Eksamen i morgen og jeg får ikke sove. Heldigvis begynner den klokka tolv, er veldig kort og teller bare 5% av sluttkarakteren.

Skrevet

Jeg tror jeg strøk i dag på eksamen. Jobbet hardt men klarte ingenting i dag. 

Skrevet

Jeg er så lei av å lese hele dagene hver eneste dag, og når en eksamen er over så er det bare å begynne på nytt fag. 2 uker igjen til siste eksamen nå, så gleder meg til jul. Er veldig sliten.

Anonymkode: fb1aa...836

Skrevet

Ferdig med en eksamen i dag, har så vondt i hodet og bør egentlig lese til neste eksamen. men åh, tror jeg trenger å ta denne dagen fri. Dilemma

Anonymkode: 38c36...0e1

Skrevet

Ferdig med en eksamen i dag, har så vondt i hodet og bør egentlig lese til neste eksamen. men åh, tror jeg trenger å ta denne dagen fri. Dilemma

Anonymkode: 38c36...0e1

Ta deg fri med god samvittighet, mest sannsynlig vil ikke noe av det du leser nå gå inn allikevel! :)

• Liker 1
Skrevet

Fy faen, dette er siste gang jeg kjører skippertak!! For et lite helvete! Så. mye. pensum!!

Det har jeg tenkt i 6 semester nå, likevel sitter jeg her og skal lese en hel pensumbok om nevrologi på 4 dager :P

• Liker 3
Skrevet

Det har jeg tenkt i 6 semester nå, likevel sitter jeg her og skal lese en hel pensumbok om nevrologi på 4 dager :P

Haha! Samme her, bare i immunologi. Pleier eksamen å gå greit da? 

Skrevet

Jeg.har.gitt.opp

Anonymkode: 8b785...e64

Skrevet

Haha! Samme her, bare i immunologi. Pleier eksamen å gå greit da? 

Alltid. Derfor jeg aldri lærer :P

Skrevet

Eksamensoppgaven var utformet slik at jeg ikke så at det var en siste deloppgave på baksiden. Så tragisk. God jul til meg 💀

Anonymkode: fcd1e...951

• Liker 1
Skrevet

Eksamensoppgaven var utformet slik at jeg ikke så at det var en siste deloppgave på baksiden. Så tragisk. God jul til meg 💀

Anonymkode: fcd1e...951

Å nei, stakkars. Nå syntes jeg veldig synd på deg

Hilsen ab som har gitt opp

Anonymkode: 8b785...e64

• Liker 1
Skrevet

Har muntlig eksamen etter helgen, og jeg gruer meg skikkelig masse!!

I tillegg har jeg en syk 1åring hjemme som jeg er avsolutt helt alene med :( passa skikkelig dårlig med sykdom nå. Skjønner ikke hvordan jeg skal rekke å bli forberedt... Blæ

Skrevet

Ei av de som hadde utsettelse på hjemmeeksamensoppgaven hadde spurt foreleseren (etter vi andre hadde levert) om hun kunne spesifisere hva hun mente med "definer dette" da det var et vagt fagterm, og faglærer hadde sagt at det innebar å utbrodere om 5 kategorier innen terminologien.

Dette lå spredt rundt i diverse forelesninger, vi hadde null samlet pensum om disse 5 kategoriene, og resten av oss hadde trukket en egen hypotese ut av oppgaven fordi den var så vag.

Mulig vi skulle ha spurt vi også, men når vi er 30 studenter som har gjort "feil", så kan hun vel ikke straffe oss? Eller jo, hun er kjent for det, så her går det mot stryk. I tillegg hadde hun feilformulert oppgaven (hun er ikke stødig i norsk), slik at setningen betydde noe helt annet enn det hun mente.

Referansegruppa skal klage på hele oppgaven, men det er dritt uansett.

Anonymkode: 9f9bc...dff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...