Gjest Tekola Skrevet 11. oktober 2015 #7741 Skrevet 11. oktober 2015 Topper helgen med dødsfall i familien. Nå gir jeg snart opp. I morgen er en ny dag. Du har neimen ikke flaksen med deg alltid! Håper mandagen og den kommende uka blir bedre for deg! Jeg kommer bare ikke i gang for tiden. Hverken med lesing eller skriving. Og plutselig er ALLE rundt meg veldig interesserte i hva jeg skal skrive master om. Sa noen prestasjonsangst?
Safiye Skrevet 12. oktober 2015 #7742 Skrevet 12. oktober 2015 Note to self: Aldri dropp forelesning i Økonomistyring!! Jeg sliter skikkelig med å ta igjen de to kapitlene foreleser gikk gjennom da jeg var på ferie
Mortifera Skrevet 12. oktober 2015 #7743 Skrevet 12. oktober 2015 Har enda ikke kommet meg inn i studiene... Klarer ikke å komme i gang med lesinga, er kjempe stressa likevel klarer jeg ikke å gjøre det jeg skal
Wonderbitch Skrevet 12. oktober 2015 #7744 Skrevet 12. oktober 2015 Fikk gjort masse igår, men det straffet seg i form av en forferdelig natt med vondt i magen og ryggen. Eneste lyspunktet var at katten min for en gangs skyld var snill, og ikke insisterte på å bli sluppet ut og inn i et sett. Men jeg får skylde meg selv, jeg gjør lekser på stuebordet som faktisk er lavere enn sofaen. Har så lyst til å kjøpe et skrivebord, men har jo ikke plass! Om det ikke blir stående foran komfyren eller midt i stua da. Hvor og hvordan jobber dere?
Poppie Skrevet 12. oktober 2015 #7745 Skrevet 12. oktober 2015 Topper helgen med dødsfall i familien. Nå gir jeg snart opp. I morgen er en ny dag. Samme her. Må bare bite tenna sammen og fly videre.
hjelpme4 Skrevet 12. oktober 2015 #7746 Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Jeg sitter oppgitt i forelesningen og forstår ingenting. Jeg er mer irritert over de idiotene som roper ja, med en gang foreleseren spør om vi forstår. Bør vel heller starte med eksamensoppgaver enn å pine meg gjennom forelesningene. Endret 12. oktober 2015 av hjelpme4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #7747 Skrevet 12. oktober 2015 Lolololol, jeg har tre oppgaver som skal leveres denne uka, 4 jobbdager, 3 samlingskvelder og MASSE pensum jeg må ta igjen. Lolololol, heldigvis har jeg avslutta ting med han jeg deala med slik at jeg ikke har noen distraksjoner fremover. Lololol, instituttet mitt er fylt med nedlatende folk som forteller oss at utdanningen vår kvalifiserer oss til å stå i saksbehandlingskø på NAV. Oh, joy. Hva studerer du? Anonymous poster hash: eb042...6bc
globalagogo Skrevet 12. oktober 2015 #7748 Skrevet 12. oktober 2015 Fikk gjort masse igår, men det straffet seg i form av en forferdelig natt med vondt i magen og ryggen. Eneste lyspunktet var at katten min for en gangs skyld var snill, og ikke insisterte på å bli sluppet ut og inn i et sett. Men jeg får skylde meg selv, jeg gjør lekser på stuebordet som faktisk er lavere enn sofaen. Har så lyst til å kjøpe et skrivebord, men har jo ikke plass! Om det ikke blir stående foran komfyren eller midt i stua da. Hvor og hvordan jobber dere? På skolen og hjemme - ved en ordentlig og høy pult. Ikke ødelegg ryggen din med lavt bord!
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #7749 Skrevet 12. oktober 2015 Fikk gjort masse igår, men det straffet seg i form av en forferdelig natt med vondt i magen og ryggen. Eneste lyspunktet var at katten min for en gangs skyld var snill, og ikke insisterte på å bli sluppet ut og inn i et sett. Men jeg får skylde meg selv, jeg gjør lekser på stuebordet som faktisk er lavere enn sofaen. Har så lyst til å kjøpe et skrivebord, men har jo ikke plass! Om det ikke blir stående foran komfyren eller midt i stua da. Hvor og hvordan jobber dere? Har de ikke lesesaler der du studerer? Eller bibliotek? Ikke ødelegg ryggen din. Ta heller noen økter på lesesalen enn å sitt lenge ved et dårlig bord hjemme.Anonymous poster hash: a5b0b...c21
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #7750 Skrevet 12. oktober 2015 Sant det, vært deilig å blitt ferdig med det innen helgen. Men dette skal foregå over et forum på fronter, der hvor den ene har fått i oppgave å starte, og så skal nr 2 svare på det nr 1 skriver, og så komme med sitt stoff, og så skal nr 3 svare på nr 2 sitt innlegg, og så komme med sitt stoff, og så skal nr 4 svare på nr 3 sitt innlegg og skrive et nytt.. og så skal nr 1 svare igjen osv.. Dette skal gå rundt slik at alle har svart 3 ganger hver. (nr 1 skal skrive innledning + 2 innlegg og vi som er nr 2 og 3 skal skrive 3 innlegg, og nr 4 skal skrive 2 innlegg + oppsummeringen). Det som blir vanskelig er jo å organisere dette så alle sammen sitter noenlunde på nett samtidig når vi skal skrive. Hun ene på gruppa sier hun er klar fra 8-15.30, mens hun andre sier hun kan på kvelder etter kl 16.00... Jeg har fri hele uken så jeg kan sitte når som helst. Men jeg er nr 3. Så da må jeg altså sitte å vente på at nr 2 skal bli ferdig med å skrive før jeg kan svare på forumet. Og hun som er nr 2 er hun som ikke kan før etter kl 16.00.... Så dette blir ikke enkelt å organisere! Det er kanskje for sent nå, men har dere ikke diskutert sånn ca hva dere skal skrive? Tatt det muntlig sammen mener jeg? Da er det i det minste mulig å forberede seg. Det opplegget du skisserer høres ut som en dårlig måte å gjøre gruppearbeid på. Hvis førstemann er en somlekopp ødelegger han jo for hele gruppa. Hvis dere blir enige om at nr 1 skal skrive om tema A, nr 2 skal svare på det og legge til B, osv. Da vet nr 3 litt om hva som kommer og kan forberede sin del. Hvis dere ikke snakker sammen i dette hele tatt blir dette fort ganske rotete og preget av dårlig planlegging og dårlig tid.Anonymous poster hash: a5b0b...c21
Gjest Linaria Skrevet 12. oktober 2015 #7751 Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Ble hovedsaklig jubling på meg i dag, men én liten ting frustrerer meg veldig med universitetet her borte: Det er så mange folk overalt! Alle kaféene (og Sainsbury's, til og med) har konstant minst ti meter kø, og det finnes aldri ett bord noe sted! Det er kø inn på biblioteket, kø til heisen, kø til skrivemaskinene.. folk folk folk! Savner alle de ledige plassene på kaféer og lesesaler på Blindern. Endret 12. oktober 2015 av Linaria
Gjest StripeyPanda Skrevet 12. oktober 2015 #7752 Skrevet 12. oktober 2015 Har knapt lest idag. Har vært strålende flink på alle andre områder for å kompensere: vaska, handla mat, hatt en nap +++. Det vanlige.
Poppie Skrevet 13. oktober 2015 #7753 Skrevet 13. oktober 2015 Hva studerer du? Anonymous poster hash: eb042...6bc Tilhører det humantistiske fakultetet, men beveger seg mye over i realfag (prøver å holde meg anonym )
Sitronmelis Skrevet 13. oktober 2015 #7754 Skrevet 13. oktober 2015 Det er kanskje for sent nå, men har dere ikke diskutert sånn ca hva dere skal skrive? Tatt det muntlig sammen mener jeg? Da er det i det minste mulig å forberede seg. Det opplegget du skisserer høres ut som en dårlig måte å gjøre gruppearbeid på. Hvis førstemann er en somlekopp ødelegger han jo for hele gruppa. Hvis dere blir enige om at nr 1 skal skrive om tema A, nr 2 skal svare på det og legge til B, osv. Da vet nr 3 litt om hva som kommer og kan forberede sin del. Hvis dere ikke snakker sammen i dette hele tatt blir dette fort ganske rotete og preget av dårlig planlegging og dårlig tid.Anonymous poster hash: a5b0b...c21 Jo vi har diskutert på forhånd sånn ca hva vi skulle skrive :-) Så vi har alle forberdt oss på de stikkordene vi fordelte. Det ble litt rotete i begynnelsen, men vi fant ut at rekkefølgen kanskje ikke var så viktig, men at den personen som var nr 4 skulle skrive oppsummeringsinnlegget som skal leveres i egen innleveringsmappe. (Det sto på oppgaven at nr 4 hadde dette i oppgave). Nå er vi ferdige med diskusjonen og det gikk greit tror jeg. Jeg har lært masse nytt Dette ga meg mestringsfølelse og motivasjon for videre skolearbeid Så får vi se hvor lenge det varer da Spent på respons fra lærer!
Hirondelle Skrevet 13. oktober 2015 #7755 Skrevet 13. oktober 2015 Har grått meg gjennom oppgaven som skal leveres om en time. Men jeg er ferdig og halvveis fornøyd. Så får den bare være dårlig. Så lenge jeg får godkjent og får gå opp til eksamen er jeg happy. Drittstudie. Jeg gidder ikke mer. Det er ikke verdt det! Jeg har bare vonde følelser til studiet nå. jeg har endelig fått relevant jobb, så jeg skal gi det ut dette semesteret. Men jeg tror at jeg kommer til å slutte. Jeg får tenke litt på det. Dritt.
Kraula Skrevet 15. oktober 2015 #7756 Skrevet 15. oktober 2015 Har grått meg gjennom oppgaven som skal leveres om en time. Men jeg er ferdig og halvveis fornøyd. Så får den bare være dårlig. Så lenge jeg får godkjent og får gå opp til eksamen er jeg happy. Drittstudie. Jeg gidder ikke mer. Det er ikke verdt det! Jeg har bare vonde følelser til studiet nå. jeg har endelig fått relevant jobb, så jeg skal gi det ut dette semesteret. Men jeg tror at jeg kommer til å slutte. Jeg får tenke litt på det. Dritt. You can do it!
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #7757 Skrevet 15. oktober 2015 Argh. Måtte sende inn en oppgave hvor jeg må få minst 7 poeng for å møte opp på eksamen. Har ingen tro på at jeg får minimum 7 poeng og egentlig har jeg bare lyst til å gi opp og dermed reise hjem for godt når juleferien kommer. Det verste av alt er at jeg føler meg så sinnsykt dum når jeg spør gruppelærerne mine om hjelp. De tenker nok bare "Han her er den dummeste fyren jeg noen gang har møtt" og det ødelegger selvtilliten så innmari. Jeg vet at jeg ikke er dum, men allikevel... Får bare vente til desember kommer og evaluere mulighetene mine da. Anonymous poster hash: 5bd60...9ba
duftlys Skrevet 16. oktober 2015 #7758 Skrevet 16. oktober 2015 (endret) strøyk på pedagogikkprøven vi hadde i går.. får ny sjangs neste uke, ellers får jeg ikke gått opp til eksamen. Må nesten bare begynne å lese nå... ingen motivasjon, og er mye pensum Endret 16. oktober 2015 av studentsomtrenger
lillsunshine Skrevet 16. oktober 2015 #7759 Skrevet 16. oktober 2015 Skulle aldri lastet ned Jodel. Nå er jeg hekta.
Gjest Linaria Skrevet 16. oktober 2015 #7760 Skrevet 16. oktober 2015 Skulle aldri lastet ned Jodel. Nå er jeg hekta. Jeg prøvde det, men er nesten ingen som poster her i Edinburgh. Bare fullt av svensker Forsov meg og gikk glipp av forelesning i dag -.- har en sånn dag hvor jeg bare ligger i senga og ser på netflix og orker ingenting
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå