Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hahah helt enig! Man får jo ikke med seg noen ting om man bare sitter og skriver hele forelesningen. 

Anonymous poster hash: fe5d6...10e

Uenig, jeg får med meg absolutt mest når jeg noterer under forelesningen. Hvis jeg ikke gjør det så kan jeg komme hjem uten å ha fått med meg hva vi egentlig driver med, fordi jeg begynner å tenke på så mye annet. 

Men jeg skriver ganske så lydløst for hånd, så jeg er nok ikke en kilde til frustrasjon for andre. :P

Meeen så var det sutringen da. Det er straks midten av september, og jeg har enda ikke helt skjønt at jeg er student.. "Hæ? Må jeg lese?!" liksom..

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må og skrive for å lære, men og for å holde meg våken og fokusert! gjør jeg ikke det begynner jeg fort å prate med de ved siden av meg, se ut i lufta, tenke på andre ting. :fnise:

Foreleserne sier jo allttid: bare så dere vet de, vi legger dette på fronter!

En del lærer jo bedre ved å skrive.

skriver for hånd da så tror ikke jeg plager andre

over til sutringa....er så mange som er syke nå! Føler sjøl jeg begynner å bli dårlig :trist:

har ikke tid! skikkelig trøtt og sliten og kjenner på hele meg at noe er absolutt i gang her :sjokkert:

folk snufser, nyser og hoster over alt rundt meg på forelesning så er ikke rart i..

Skrevet

folk som snakker på forelesning... idioter. samme om det er hvisking eller ikke

Anonymous poster hash: 5888b...df2
  • Liker 8
Skrevet

folk som snakker på forelesning... idioter. samme om det er hvisking eller ikke

Anonymous poster hash: 5888b...df2

Oh yes.. De burde DØ! (neida.. Joda.. Kanskje). 

Jeg har fått tidspunkt for forsvar av masteren min. Total angst!

• Liker 1
Gjest StripeyPanda
Skrevet

Skulle begynne flink-student-liv på mandag, og lese x antall sider hver dag (har eksamen å ta igjen i oktober). Ikke åpna boka enda  :( Har vært alt annet å gjøre - rydde leiligheten, trene, fikse noe dokumenter, ble snufsen... The list is endless.  :dry:

Skrevet

Wow, de som sitter på forelesning og skriver absolutt alt som sies på pc, er fryktelig irriterende. Spesielt de som hamrer på et tastatur som lager mye lyd i utgangspunktet. Og bare så det er sagt, store deler av det foreleser sier står på slides som han alt har gjort tilgjengelig for oss!

Og de som lakker negler, bestiller hårprodukter på nettet, sitter på instagram og face o.l. Hva gjør de på forelesning, egentlig? Har de noe nytte av det...? Mulig de er knallgod på multitasking (fniser gjerne med sidejenta samtidig) og har full kontroll på pensum... 

- Ja, jeg må glane..! Hahaha...

Anonymous poster hash: a5b0b...c21

• Liker 1
Skrevet

Og de som lakker negler, bestiller hårprodukter på nettet, sitter på instagram og face o.l. Hva gjør de på forelesning, egentlig? Har de noe nytte av det...? Mulig de er knallgod på multitasking (fniser gjerne med sidejenta samtidig) og har full kontroll på pensum...

- Ja, jeg må glane..! Hahaha...

Anonymous poster hash: a5b0b...c21

Hadde en tendens til å falle ut litt i fjor,og endte somregel med å bruke 5-10 min på instagram, facebook osv hver forelesning. Spesielt i de fagene jeg i utgangspunktet syntes var kjedelig.

Men jeg fikk nå en gang A, og det er et forholdsvis krevende studie.

Nå skal det nevnes at jeg konsentrerer meg myye bedre når jeg gjør noe under forelesning, som strikking f.eks.

Det kan jeg såklart ikke gjøre på forelesning så derfor har jeg også lettere for å falle for fristelsen å ta opp mobilen.

Men jeg har skjerpet meg nå da, og er enig i at det er irriterende når medstudenter gjør det

Skrevet

Jeg sliter voldsomt med å fokusere og konsentrere meg for tiden. Jeg bruker alt for lang tid på å lese og forstå ting, og henger derfor etter allerede. Jeg må lese ting mange ganger på rad fordi jeg faller ut, og hjernen føles som grøt store deler av tiden. Korttidshukommelsen er skremmende dårlig. Jeg går på en type medisin som jeg tror har litt av skylden, hodet føles som jeg går rundt med feber store deler av tiden.

TIPS? 🙊 Koffeintabletter? Litt desperat, pensumet er stort og veldig krevende, og jeg MÅ stå på alle eksamener i høst. 😢

Anonymous poster hash: fad50...e49

Skrevet

Kom deg ut og tren! Det er det einaste som hjelper for meg når eg har det slik. Å grava seg ned i bøker vert berre utmattande.

Skrevet

ÅÅÅåååååå. TIDEN STEKKER BARE IKKE TIIIIIL....... :(

• Liker 1
Skrevet

Ikke faglig, men invitert en del av medstudentene på fest og ingen kommer. Er heldigvis noen andre som kommer, men kjipt å vite at det er der vi står.

Anonymous poster hash: 716c6...801
Skrevet

Jeg vil ha friåret mitt tilbake...tiden strekker ikke til og vi er allerede i september  :sjokkert:  :bond:  :glare:

Skrevet

Ikke faglig, men invitert en del av medstudentene på fest og ingen kommer. Er heldigvis noen andre som kommer, men kjipt å vite at det er der vi står.

Anonymous poster hash: 716c6...801

Greit at torsdag er typisk utdag... Men noen har mye å gjøre, kanskje jobb eller mye skolearbeid

Anonymous poster hash: 2e1e1...3ce

Skrevet

Kom deg ut og tren! Det er det einaste som hjelper for meg når eg har det slik. Å grava seg ned i bøker vert berre utmattande.

Trener tre dager i uka. :) Det hjelper, men ikke nok. Jobber i tillegg 60%, kanskje jeg bare er sliten. Allerede. Sukk.

Skrevet

Ser den. Uansett må du ha lykke til :-)

Trener tre dager i uka. :) Det hjelper, men ikke nok. Jobber i tillegg 60%, kanskje jeg bare er sliten. Allerede. Sukk.

Skrevet

Har ankommet Edinburgh og det føles skikkelig skummelt. Har ikketruffet noen andre utvekslingsstudenter enda fordi jeg liker meg best alene, også har jeg blitt skikkelig forkjøla, og i kveld er det Erasms-fest, og jeg får ikke leiligheten min før i morgen. Dritt å være syk i Fresher's week -.-

Skrevet

Argghh...har en skikkelig kjip immunologiinnleveringen. Fant ut at biblioteket hadde en grei film som forklarte det meste, brukte mye tid på å reise helt til biblioteket for å låne den. Jadda, noen har stjålet filmene og lagt tilbake tomme CDer, blir så eitrende forbanna!

Anonymous poster hash: e0a9d...724

Skrevet

Årrh, starter med praksis i morgen. Føler meg absolutt ikke klar!  :grine:

Anonymous poster hash: 3e4c7...800
Skrevet

Er så lei av å måtte forsvare det jeg studerer hele tiden! Greit, de fleste spør hvorfor jeg studerer det på en hyggelig måte og det er helt greit, men når noen sier at det er totalt ubrukelig og at man bare burde la sprket dø ut fordi ingen bryr seg noe om det uansett, da blir jeg frustrert!

Skrevet (endret)

Åååh! Så SYKT mange ting som skjer og jeg aner ikke hva jeg må dra på og hva jeg ikke må dra på! Har fått beskjed om et Erasmus velkomstmøte i morgen som alle må på, også må jeg avtale møte med Personal Tutor, men det ser ut som om alle skal på ting hele tiden og at det er masse forskjellige møter som jeg ikke vet noe om. Redd for å plutselig gjøre noe dumt og miste plassen min! 

Endret av Linaria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...