Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Haaploes
Skrevet

Åh, den pre-ekstamskvalmen, altså...om én time har jeg begynt på min siste skoleeksamen noen sinne. Nå sitter jeg bare og stirrer på klokken og venter på at den skal bli mye nok til at det er på tide å gå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, den pre-ekstamskvalmen, altså...om én time har jeg begynt på min siste skoleeksamen noen sinne. Nå sitter jeg bare og stirrer på klokken og venter på at den skal bli mye nok til at det er på tide å gå.

Lykke til! Snart ferie på deg også :danse:

Skrevet

Og det kommer an på faget, og hvor godt jeg kan faget. Den C'en jeg fikk nå er jeg 1 poeng unna en B. 1 lite poeng av 90. Da synes jeg en C er surt!

Da forstår jeg at det er surt!

Skrevet

Da er det meg og 5-6 andre stakkarer igjen på lesesalen. Har eksamen i et fremmedspråk i morgen, og har en del mangler i kunnskapen. Jaja, juleferie blir det læll!

Skrevet

Jeg har strøket i et fag to ganger.. Hadde eksamen i dag.. Er skikkelig nervøs og har skikkelig angst for å stryke igjen.. Klarer ikke å ta meg ordentlig ferie med det i tankene. Spesielt med tanke på at det var noen nye ting som kom på denne eksamen, og jeg ikke tror jeg har svart rett på. Er bestått/ikke bestått også. Verste er at det ikke eegentlig er et så vanskelig fag, men jeg har da klart å stryke to ganger. Spesielt forrige gang følte jeg virkelig at jeg gjorde en veldig god jobb, men neida.. Og i dag har jeg litt blandede følelser, de jeg gjorde følte jeg at jeg svarte ordentlig på - og poengmessig så synes jeg at jeg kanskje burde bestå.. Men er såå usikker, og kommer sikkert til å stryke - for tredje gang. Herregud, går det an å være så dum.. Verste er at jeg faktisk har øvd til alle tre

Anonymous poster hash: 49f12...c8a
  • Liker 1
Skrevet

Får inntrykk av at en C ikke er så veldig bra her? Jeg fikk en C i dag, er helt greit fornøyd. Fikk jo en B på den før denne, så jeg står igjen med B og C :) Hadde ikke trodd jeg kom til å overleve semesteret engang... Hvorfor synes dere ikke C er bra?

Det kommer litt an på faget for min del. Er det et fag jeg virkelig har jobbet mye med og er god i, så ville jeg nok ikke vært fornøyd med en C. Er det et fag jeg sliter med og føler at jeg ikke har særlig forståelse for, ville jeg helt klart vært fornøyd med en C.

Skrevet

Jeg fikk C i dag...Fikk A på den forrige eksamenen i samme fag, så jeg er litt skuffa. Visste at jeg ikke skrev noen god oppgave denne gangen, men håpet på en B.

C er helt okei, har alltid fått C før og tenkt at det er greit. Bare litt surt å gå ned to hele karakterer!

Skrevet

Får jeg C på den eksamenen jeg hadde i år blir jeg veldig fornøyd, er stygt redd for at jeg får dårligere enn det. Sensurfrist på mandag, blir regelrett kvalm av tanken på å sjekke studentweb.

Skrevet

Fikk C på oppgaven…. :( Jeg som synes den var skikkelig bra. Mye bedre enn en jeg fikk B på i fjor i et annet fag… Men har hørt de andre ble strengt sensurert også, så da har de vel bare vært skikkelig strenge da… Kjipt. Men da gjør det jo forsåvidt ikke noe om jeg ikke fikk B på den andre, for det hadde blitt C totalt uansett…

Skuffende.

Skrevet

Fikk B på to eksamener, noe som jeg er takknemlig for da jeg var veldig bekymret for den ene. Men samtidig vet jeg nesten nøyaktig hva jeg manglet på den andre for å få toppkarakter. Det er litt surt når du slipper opp for tid og senere husker akkurat hva du trengte. Men stort sett fornøyd med det. Det er bare et element som fortsatt forstyrrer meg, og det er at jeg har to eksamener over nyttår, så det blir ingen full juleferie.

Aphrodisiac; jeg er ikke fornøyd med C fordi jeg som regel vet at jeg kunne ha gjort det bedre om jeg hadde arbeidet bedre. Altså da jeg vet at det er min egen innsats det går på. Det er også ikke fullt så bra når jeg så langt er på et nivå der stoffet ikke er så vanskelig, i forhold til mine interesser og hvor langt jeg skal fortsette. Det er også avgjørende å få de beste karakterene for å få komme inn på den masteren jeg vil inn på, fordi det er en god del konkurranse der.

Litt sånn PS. sutring: Nesten alle jeg møter og snakker med på studiet mitt skal søke den samme retningen i master som meg. Det er litt sånn; heeei, hyggelig å møte deg, så hva er dine planer? *? Okei, så morsomt, jeg og. På innsiden; F***, *******, hvorfor?

Skrevet

Meg igjen, hun som har strøket to ganger. Jeg prøver å se på hva jeg har gjort riktig, og føøler og regner at jeg har nok poeng til å bestå.. Men usikker på hvor strenge de er på poengene. åååå, klarer ikke å vente frem til nesten slutten av januar! Er bare så sykt redd for å stryke, jeg vet jo at jeg kan søke om en eksamen til, fordi det er obligatorisk i graden min.. Men er bare så redd for å stryke nå. Klarer virkelig ikke å tenke på annet. Verste er at jeg har jo hatt fag på 300 nivå som går helt fint, også er det det ene faget på 100-nivå som jeg stryker på.. Aldri strøket på noe annet enn det her.

Anonymous poster hash: 49f12...c8a
Skrevet

Det jeg liker med denne tråden, er at jeg blir litt beroliget at ikke "alle" får A og B på eksamen.. Har vært en C-student, og første semesteret fikk jeg kun D-er som trekker ned snittet mitt (ikke at jeg skal søke på noe med disse karakterene, går profesjon så har jo master inkludert). Men er greit å se at jeg ikke bør gi opp studier, fordi jeg er helt gjennomsnittelig- kanskje litt under også..

Skrevet

Får inntrykk av at en C ikke er så veldig bra her? Jeg fikk en C i dag, er helt greit fornøyd. Fikk jo en B på den før denne, så jeg står igjen med B og C :) Hadde ikke trodd jeg kom til å overleve semesteret engang... Hvorfor synes dere ikke C er bra?

C er BRA!!

Men jeg er litt både og noen ganger. Noen fag syns jeg er morsommere og lettere enn andre, og ønsker jo en A eller B, og det har jeg fått.

Andre fag som jeg sliter mer med, eller om jeg har muntlig eksamen i noe :P så er C suuuuuperbra for meg!! :)

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

Skrevet

Skjønner argumentene deres for at C kan være kjedelig og kjipt! Jeg har alltid tenkt at om jeg får C eller bedre er jeg fornøyd. Går et studie der jeg har hatt noen fag jeg overhode ikke interesserer meg for og aldri har vært flink i (matte feks) og da har jeg blitt strålende fornøyd med C. Men som noen andre poengterte hadde jeg blitt irritert om jeg fikk en C i et fag jeg liker godt (slik som norsk). Så jeg kom til den konklusjonen at jeg er enig med dere, har bare ikke tenkt i de baner før :fnise: Har heldigvis fått B i alle fagene jeg liker også har jeg fått C i de fagene jeg ikke er så begeistret for, eller synes er veldig vanskelige (og derfor ikke leser like mye til... merkelig). Har aldri fått en A og den er litt kjip, for det har jeg virkelig lyst på! :sjenert:

Skrevet

I går leverte jeg for første gang i mitt liv en eksamensklage. Trodde faktisk det skulle føles mye skumlere enn det gjorde, men det føles faktisk ganske greitt. Snakket med veilleder og jeg fikk E først og fremst grunnet mye språklig rusk som han sa, og sa ingenting om innholdet. Jeg regner med at innholdet først og fremst var ganske greitt, derfor synest jeg E virker alt for strengt, selv på masternivå. Han hadde ikke lov å si noe om kommisjonen har vært uenige eller ikke eller at jeg bør klage. Kommisjonen skal nemlig stå frem som en "enhet". Men han sa at det var mulig at de hadde vært for strenge med det språklige, jeg tolker det dithen at han egentlig synest jeg burde klage. For all del, jeg kan jo risikere å gå til stryk, men etter å ha hørt begrunnelsen tviler jeg på det. Jeg snakket med de andre medstudentene mine og de var enig i at jeg burde klage, og jeg fikk også vite at ingen hadde fått bedre enn C på oppgaven, og det er skikkelig flinke folk jeg forventer skulle få B og A. Så her tror jeg det er snakk om en syk streng ekstern sensor.

Merker jeg er veldig spent. Bare jeg hadde gått opp til enn D, så er det mye bedre! Jeg tror det skal være mulig faktisk. I verste fall så tror jeg at Een blir ståande, og da var det iallfall verdt forsøket.

Men men dette kommer jo til å ta lang tid, stod det kunne ta opptil 8 uker, og regner i grunn med at det kommer til å gjøre det siden jeg sendte det i posten i går. Men jeg burde jo ha fått svar innen 1.februar, sånn i tilfelle jeg stryker bør jeg jo melde meg opp for å konte den.

• Liker 1
Skrevet

8 uker!! Wow, det var mye. På BI er det 3 uker på å få svar på klage.

Skrevet

I går leverte jeg for første gang i mitt liv en eksamensklage. Trodde faktisk det skulle føles mye skumlere enn det gjorde, men det føles faktisk ganske greitt. Snakket med veilleder og jeg fikk E først og fremst grunnet mye språklig rusk som han sa, og sa ingenting om innholdet. Jeg regner med at innholdet først og fremst var ganske greitt, derfor synest jeg E virker alt for strengt, selv på masternivå. Han hadde ikke lov å si noe om kommisjonen har vært uenige eller ikke eller at jeg bør klage. Kommisjonen skal nemlig stå frem som en "enhet". Men han sa at det var mulig at de hadde vært for strenge med det språklige, jeg tolker det dithen at han egentlig synest jeg burde klage. For all del, jeg kan jo risikere å gå til stryk, men etter å ha hørt begrunnelsen tviler jeg på det. Jeg snakket med de andre medstudentene mine og de var enig i at jeg burde klage, og jeg fikk også vite at ingen hadde fått bedre enn C på oppgaven, og det er skikkelig flinke folk jeg forventer skulle få B og A. Så her tror jeg det er snakk om en syk streng ekstern sensor.

Merker jeg er veldig spent. Bare jeg hadde gått opp til enn D, så er det mye bedre! Jeg tror det skal være mulig faktisk. I verste fall så tror jeg at Een blir ståande, og da var det iallfall verdt forsøket.

Men men dette kommer jo til å ta lang tid, stod det kunne ta opptil 8 uker, og regner i grunn med at det kommer til å gjøre det siden jeg sendte det i posten i går. Men jeg burde jo ha fått svar innen 1.februar, sånn i tilfelle jeg stryker bør jeg jo melde meg opp for å konte den.

Jeg hadde aldri klagd om jeg fikk E. Stor sannsynlighet for at du da får en F. Og språket ditt var jo faktisk ganske dårlig.. Skulle tro folk på masternivå klarte å uttrykke seg bedre skriftlig..

Anonymous poster hash: a58a6...a70

Skrevet

Jeg hadde aldri klagd om jeg fikk E. Stor sannsynlighet for at du da får en F. Og språket ditt var jo faktisk ganske dårlig.. Skulle tro folk på masternivå klarte å uttrykke seg bedre skriftlig..

Anonymous poster hash: a58a6...a70

Å herregud, skjerp deg. Hva vet du hva som er sannsynlig eller ikke? Du har ikke lest oppgaven min. Jeg vet veldig godt at det er mulig at jeg kan stryke, men etter å ha hørt begrunnelsen fra veileder, er jeg sikker på at det skal mye til. Du har ikke grunnlag til å vurdere språket mitt i oppgaven, utifra hva jeg skriver her. For det første er bokmål sidemålet mitt, for det andre skriver jeg på et fremmedspråk i oppgaven min. For det tredje er jo du ikke så mye bedre selv. Du kan jo f.eks. begynne med å bruke "og" riktig.

• Liker 10
Skrevet

8 uker!! Wow, det var mye. På BI er det 3 uker på å få svar på klage.

Det er vel opptil 8 uker da, men håper det går fortere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...