Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke orker å gjøre en frivillig arbeidsoppgave, ettersom jeg allerede har hatt den skriftlige delen av exphileksamen pluss en muntlig presentasjon som er obligatorisk om jeg skal ta eksamen til sommeren (og den bestod jeg heldigvis!). Føler meg ti kilo lettere over at jeg ikke har noe mer denne uken annet enn eksamenslesning, men så var det den dårlige samvittigheten da. Men jeg har ikke kapasitet (eller lyst) til å begynne nå med en 3000 ords oppgave som skal inn klokken tre i morgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gud har sendt djevelen til jorden og kalt han GRUPPEOPPGAVE.

Jeg hater gruppeoppgave!! >.<

Jeg vil ha denne tshorta...

student-dying-studying-funny-t-shirt.jpg

• Liker 4
Skrevet

Har 6 eksamener og er IKKE ajour i det hele tatt. Har til og med byttet bort flere vakter, men får jeg gjort noe? Nei. Leiligheten er shina, klesvasken er tatt, sengetøy er skiftet på, jeg har trent, tatt sol, gått tur med hunden og nå sitter jeg her og ser på Trinny og Susannah….. Hjelp!

Kan noen fortelle hva slags strategi dere har på lesingen? Hvordan lærer dere pensum best mulig? Jeg skal skrive sammendrag i alle 6 fagene, lese pensum, se på videoer som er lagt ut av foreleserne og ha foredrag for meg selv/kjæresten min.

Skrevet

Har 6 eksamener og er IKKE ajour i det hele tatt. Har til og med byttet bort flere vakter, men får jeg gjort noe? Nei. Leiligheten er shina, klesvasken er tatt, sengetøy er skiftet på, jeg har trent, tatt sol, gått tur med hunden og nå sitter jeg her og ser på Trinny og Susannah….. Hjelp!

Kan noen fortelle hva slags strategi dere har på lesingen? Hvordan lærer dere pensum best mulig? Jeg skal skrive sammendrag i alle 6 fagene, lese pensum, se på videoer som er lagt ut av foreleserne og ha foredrag for meg selv/kjæresten min.

Beste tipset er å komme seg ut av leiligheten og lese på skolen. Da kan du ikke gjøre noe av det andre :)

Jeg tar for meg alle forelesningsfoilene, går gjennom de nøye, regner alle oppgaver og eksempler som gjennomgås. Så er det bare å terpe, terpe på oppgaver helt til jeg er sikker på å ikke få noen overraskelser på eksamen. Lager tankekart der det er mulig, regelbok der jeg kan det.

• Liker 1
Skrevet

Kjære vene. Du menneske som har sånn lysglimt fra telefonen når du får melding.

Vennligst slutt med det på lesesalen. Det lyser over hele lesesalen, og jeg tror hele tiden det lyner eller noe. Veldig distraherende

Sitter du i en veldig mørk lesesal? :klo:

Å bli distrahert av at noen sin mobil lyser opp har jeg aldri opplevd.

Skrevet

Sitter du i en veldig mørk lesesal? :klo:

Å bli distrahert av at noen sin mobil lyser opp har jeg aldri opplevd.

Går an å sette på blitzen som varsel. Det er ikke snakk om vanlig skjermlys, men blitzbonanza.

Skrevet

Går an å sette på blitzen som varsel. Det er ikke snakk om vanlig skjermlys, men blitzbonanza.

Aha. Da skjønner jeg, for en utrolig dum ting å gjøre.

Skrevet

2(!!) uker til eksamen! Herreminhatt! Hvorfor går tiden så jævlig fort?!?!?!

Skrevet

Aha. Da skjønner jeg, for en utrolig dum ting å gjøre.

Samsung s5 har en helt vill blinking. Litt som lynnedslag. Samboer har den på.. Jeg støkker hver gang den blitzer opp :P

Skrevet

Samsung s5 har en helt vill blinking. Litt som lynnedslag. Samboer har den på.. Jeg støkker hver gang den blitzer opp :P

Jeg skjønner ikke at folk orker. Jeg bruker snarveimodusen "Sperremodus" og deaktiverer varsler og Led-indikator på både lesesalen og om natten. Blinking tar bare fokus, helt meningsløst og ha på varsel på lesesalen om en faktisk har tenkt å gjøre noe ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk orker. Jeg bruker snarveimodusen "Sperremodus" og deaktiverer varsler og Led-indikator på både lesesalen og om natten. Blinking tar bare fokus, helt meningsløst og ha på varsel på lesesalen om en faktisk har tenkt å gjøre noe ;)

Helt enig. Har ingen varsel på uansett hvor jeg leser. Det distraherer bare. Uten varsel glemmer jeg helt ut telefonen :)

På lesesalen er det uhøflig rett og slett å ha på vibrering/psykoblitz. Men dette er det ingen som skjønner tydeligvis....

Skrevet

Lesesalen jeg sitter på er veldig fin og lys den altså, men det er altså dette blitsbonanzaet jeg reagerte på ;) Jeg synes selv jeg tåler ganske mye. Spising og gåing forbi meg med klikk-klakk heler er helt OK, spesielt siden jeg hører på musikk og er vant til mye lyd rundt meg når jeg leser (har 3 yngre søsken).

Men den blitz-tingen altså. 1. gang var greit, da tenkte jeg at hun/han fikk melding og hadde glemt å skru det av. Men sukk nei. Fortsatte en tre-fire ganger med noen minutter mellomrom (det var da jeg skrev her).

Kan bare ikke skjønne at folk ikke tenker over at det er plagsomt :bond:

Skrevet

Gud, gi meg skuespillere!! :bond:

Skrevet (endret)

Jeg blir så lei meg når jeg ikke forstår noe av det jeg skal lese :(

Jeg har 21 litteraturteoretiske tekster som jeg skal lese. Til muntlig eksamen skal jeg kunne hovedpoeng, litt om forfatteren og hans posisjon, samt at jeg skal plassere de litteraturhistorisk. På muntlig eksamen får jeg 1, 2 eller 3 tekster som jeg skal snakke om.

Jeg har fått ppt hvor seminarlederen har skrevet "hovedpoengene er: " og jeg kan fint lese de og føle at jeg forstår. Men dette blir jo bare repetering av noe jeg har lest, jeg forstår jo ingenting... I tillegg er 21 tekster ganske mye også...

Nå har jeg siste seminartime på onsdag, og må forberede alle spørsmål og sånn innen det. Det blir en kjip helg foran meg :(

Edit:

Dette fikk jeg på e-post fra seminarleder: Du må fokusere på pensum til eksamen. Til muntlig eksamen skal vi ha en samtale om 2-3 pensumtekster. Du bør konsentrere deg om å formulere de teoretiske hovedpoengene, få forståelse for den teoretiske posisjonen til hver enkelt forfatter, og viktige stadier i argumentasjonen."

:(:trist:

Endret av grethe91
Skrevet

Jeg blir så lei meg når jeg ikke forstår noe av det jeg skal lese :(

Jeg har 21 litteraturteoretiske tekster som jeg skal lese. Til muntlig eksamen skal jeg kunne hovedpoeng, litt om forfatteren og hans posisjon, samt at jeg skal plassere de litteraturhistorisk. På muntlig eksamen får jeg 1, 2 eller 3 tekster som jeg skal snakke om.

Jeg har fått ppt hvor seminarlederen har skrevet "hovedpoengene er: " og jeg kan fint lese de og føle at jeg forstår. Men dette blir jo bare repetering av noe jeg har lest, jeg forstår jo ingenting... I tillegg er 21 tekster ganske mye også...

Nå har jeg siste seminartime på onsdag, og må forberede alle spørsmål og sånn innen det. Det blir en kjip helg foran meg :(

Edit:

Dette fikk jeg på e-post fra seminarleder: Du må fokusere på pensum til eksamen. Til muntlig eksamen skal vi ha en samtale om 2-3 pensumtekster. Du bør konsentrere deg om å formulere de teoretiske hovedpoengene, få forståelse for den teoretiske posisjonen til hver enkelt forfatter, og viktige stadier i argumentasjonen."

:(:trist:

Tar du ALLV104 eller noe, moderne litteraturteori? Har tatt det faget og jeg holdt på å tørne. :murvegg:

Skrevet

Tar du ALLV104 eller noe, moderne litteraturteori? Har tatt det faget og jeg holdt på å tørne. :murvegg:

LIT2000, litteraturvitenskapelige grunnlagsproblemer.... Håpløst!!!! HELDIGVIS ferdig om en måned :danse:

Skrevet

Nå er jeg i en skikkelig kritisk fase av oppgaveskriving her. Oppgaven skal innen klokka 24.00. Jeg har forsåvidt nådd ordgrensa, men synest det hele er elendig. Sliter helt utrolig og føler hele analysedelen min er svada fra en ende til annen, selv om teoridelen er forholdsvis god. Heldgivis er det øvingsoppgave, men jeg er bare så utrolig leeeeei nå. Hvorfor skal det være så vanskelig? Gleder meg til den er levert, jeg må bare holde ut litt til og prøve å se om jeg kan få ordna opp i det elendige her.

Skrevet

LIT2000, litteraturvitenskapelige grunnlagsproblemer.... Håpløst!!!! HELDIGVIS ferdig om en måned :danse:

2000-nivå altså, det høres ut som en enda kjipere utgave av modenre litteraturteori. For min del gikk det best om jeg ikke leste for mye på selve grunntekstene til filosofiene, men heller leste om andre som har forsåttt og bruker tekstene. Noen av grunntekstene fra litteraturteorien er så utrolig tungt og flåsete skrevet og nærmest umulig å få fatt på.

Skrevet

2000-nivå altså, det høres ut som en enda kjipere utgave av modenre litteraturteori. For min del gikk det best om jeg ikke leste for mye på selve grunntekstene til filosofiene, men heller leste om andre som har forsåttt og bruker tekstene. Noen av grunntekstene fra litteraturteorien er så utrolig tungt og flåsete skrevet og nærmest umulig å få fatt på.

Det er ganske kjedelig og. Eller, det er -egentlig- interessant men jeg skjønner jo NADA...

Har gått bort fra tekstene nå, konsentrerer meg om ppt og opptak jeg har gjort i seminarene(faen at eg ikke tok opp ALLE!) Prøver også å bruke sekundærlitteratur, men må ikke forlate tekstene heeelt heller. Blir en kjip eksamen den her.. :(

Gjest Daenerys
Skrevet

Aller siste innspurt i master. Det er helt jævlig.

Sånn, nå har jeg sagt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...