globalagogo Skrevet 5. oktober 2014 #5281 Skrevet 5. oktober 2014 Logg av, da. Skru av. Du får ikke begynt før du begynner, liksom. Og det er bare din egen feil at du ikke leser. Tror grunnen til at du fikk litt pes for denne er den siste setningen din... Ingen har sagt sånn mot deg i tråden her (så vidt jeg kan huske, det kan hende jeg tar feil), jeg syns den var veldi krass. Det er ikke bare denne personens egen feil, hva vet vi om de andre faktorene, være seg slitsom deltidsjobb eller innpåsliten eks, eller en flytteprosess. Hvem vet. Du har virket veldig sympatisk hittil, men dette svaret var ikke pent. 8
Hirondelle Skrevet 5. oktober 2014 #5282 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg prøvde å hjelpe til med at lite spark bak.. Ser nå at det kan virke krasst, var overhodet ikke meningen...
Hirondelle Skrevet 5. oktober 2014 #5283 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg politianmeldte eksen min forrige uke, har jobbet 45 timer denne uken og innleveringsfrist på fire oppgaver. Mildt sagt hektisk og krevende og kjip uke. Men fortsatt bare min feil at jeg ikke har lest alle timene jeg kunne. Jeg mente overhodet ikke å være stygg, jeg prøvde å hjelpe til. Har full forståelse for at det jeg skrev misforståes, men syns svarene jeg fikk var ganske stygge de og. Syns denne tråden har hjulpet meg ekstremt mye, både ved å sparkes bak og strykes medhårs. Man tremger begge deler i motgang, mener nå jeg. Jeg misforstod, og det beklager jeg. Virkelig. 6
globalagogo Skrevet 5. oktober 2014 #5284 Skrevet 5. oktober 2014 Ok Grethe det går nok helt fint, denne "saken" trenger vi ikke gjøre noe mer ut av nå. Glemt og ferdig:) samme gamle sympatiske du er tilbake. Ikke jobb deg i hjel i alle fall, det er farlig nært straka vegen til utbrenthet!! Flinke alle er her inne 2
Mermaid Blues Skrevet 5. oktober 2014 #5285 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg mangler et begrep for å forklare det jeg vil forklare og jeg er ikke helt sikker på at det faktisk finnes noe begrep for det. Og jeg skal liksom kontekstualisere masteroppgaven min ifht annen forskning på dette emnet og DET FINNES INGEN ANNEN FORSKNING PÅ DETTE EMNET! (Og nei, det er ikke fordi jeg er supergenial og har tenkt på noe ingen andre har tenkt på, det er bare veldig nytt historisk sett.) Det suger også ganske kraftig når jeg hele tiden kommer på flere ting jeg vil skrive om men som ikke får plass og jeg mister oversikt over problemstillingen oppi hodet og alt er kaos. Fucking scoping document....skulle vært skrevet etter masteroppgaven, ikke et halvt år før! Jeg skal levere klokka 12 noon på torsdag og jeg har bare ca en tredjedel ferdig. Er opptatt hele onsdag, og noen timer i morra, så det er ikke så mye tid igjen. Aldri hengt så langt etter med en oppgave før. STRESSA!
FrøkenBaker Skrevet 6. oktober 2014 #5286 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg politianmeldte eksen min forrige uke, har jobbet 45 timer denne uken og innleveringsfrist på fire oppgaver. Mildt sagt hektisk og krevende og kjip uke. Men fortsatt bare min feil at jeg ikke har lest alle timene jeg kunne. Jeg mente overhodet ikke å være stygg, jeg prøvde å hjelpe til. Har full forståelse for at det jeg skrev misforståes, men syns svarene jeg fikk var ganske stygge de og. Syns denne tråden har hjulpet meg ekstremt mye, både ved å sparkes bak og strykes medhårs. Man tremger begge deler i motgang, mener nå jeg. Jeg misforstod, og det beklager jeg. Virkelig. For min del hadde jeg blitt sur fordi da jeg kommer for å sutre vil jeg ikke få beskjed om å ta tak i meg selv, (med mindre jeg ber om det selvsagt), men å få lov til å velte meg i selvmedlidenhet med andre i samme situasjon en stund. At jeg trenger å gjøre noe er jeg fullt klar over. Men forstår at du svarer for å hjelpe. Håper det går bra med oppgavene dine! 1
KaDust Skrevet 6. oktober 2014 #5287 Skrevet 6. oktober 2014 Etter å ha vært syk og borte fra skolen i 2 uker føler jeg meg helt lost i det ene faget. Gruer meg til forelesningen nå, og gruppemedlemmene mine har selvsagt ikke jobbet med en dritt mens jeg har vært borte (men jeg har gjort mitt altså), så vi ligger bak med to hele uker. Innlevering til torsdag. Jessda.
Poppie Skrevet 6. oktober 2014 #5288 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg hadde tenkt å reise bort siden jeg har fri i alle fagene mine denne uken (høstferie/studieuke), men selvfølgelig er det èn foreleser som ikke vil ta fri...vi er under 10 stk i klassen, så jeg har nå hintet veldig i forumet på it's learning om at vi kanskje burde få fri her også
Safira Skrevet 6. oktober 2014 #5289 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg fikk (for første gang) ikke godkjent ukens innleveringer og nå føler jeg meg som et ubrukelig menneske.
Gjest constance90 Skrevet 6. oktober 2014 #5290 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg fikk (for første gang) ikke godkjent ukens innleveringer og nå føler jeg meg som et ubrukelig menneske. Du er ikke ubrukelig! Prøv igjen neste gang
Poppie Skrevet 6. oktober 2014 #5291 Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Jeg fikk (for første gang) ikke godkjent ukens innleveringer og nå føler jeg meg som et ubrukelig menneske. Jeg fikk heller ikke godkjent i dag, og da jeg så på grunnen mente læreren at jeg hadde masse referansefeil. Jeg trippelsjekka referanseoppsettet mitt og det er gjort helt riktig. Har sendt mail, så håper det ordner seg. Du fikk vel også feedback på hva som var feil? Endret 6. oktober 2014 av Poppie
Safira Skrevet 6. oktober 2014 #5292 Skrevet 6. oktober 2014 Du er ikke ubrukelig! Prøv igjen neste gang Jeg fikk heller ikke godkjent i dag, og da jeg så på grunnen mente læreren at jeg hadde masse referansefeil. Jeg trippelsjekka referanseoppsettet mitt og det er gjort helt riktig. Har sendt mail, så håper det ordner seg. Du fikk vel også feedback på hva som var feil? Takk dere! Er altså bare en liten ukeplan vi må lage til praksis, visste ikke at det gikk an å få "ikke godkjent" dersom man leverte noe som er sånn rimelig ok. Men der tok jeg feil ... Mangler bare å skrive på ett punkt til på planen, visste ikke at det var helt nødvendig å ha med, så det ble rett og slett glemt/utelatt. Og på den andre innleveringen som ikke ble godkjent så skrev jeg ikke begrunnelse for valg av tema, for det kom ikke frem at vi måtte skrive noe om det ... Skal levere på nytt i kveld, så det ordner seg vel da.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #5293 Skrevet 6. oktober 2014 Hei alle! Snubla over denne tråden i dag da jeg lette etter noen som har litt peiling på eksamen og grunnlag for stryk.. Hadde eksamen i dag, hvor vi måtte svare på to oppgaver. Den første gikk veldig fint og jeg ble veldig fornøyd. Den andre oppgaven skulle vi fortelle om to pionerer (som allerede var bestemt) innen faget, hva de sto for, hvem de var, hva de fokuserte på etc. i faget. Trodde dette også gikk ganske smertefritt, helt til jeg kommer hjem igjen og går igjennom forelesningene på pp. Finner da ut at jeg har svart ganske tynt på den siste oppgaven, i tillegg til at jeg skrev at hun ene hadde utdanning, noe hun ikke hadde! Blandet også litt navn, så skrev at en av damene fokuserte mye på kvinnerettigheter... Er dette stryk grunnlag?! Er sååå nervøs nå :s Anonymous poster hash: da803...689
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #5294 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg som skrev over her! Hvis det er relevant så hadde vi som sagt KUN to oppgaver, med lik vekt på begge.. Dette er i tillegg min første eksamen på høgskole nivå, og har hørt det skal ganske mye til før man stryker? Men åh, søren.. Nå er jeg usikker Anonymous poster hash: da803...689
Mynona Skrevet 6. oktober 2014 #5295 Skrevet 6. oktober 2014 Vil ikke tro du stryker. Du vil sikkert få en del trekk på oppg 2, men høres ikke ut som stryk.
KaDust Skrevet 6. oktober 2014 #5296 Skrevet 6. oktober 2014 Har ikke peiling på hva vi egentlig skal gjøre i det ene faget. PBL - go fuck yourself akkurat nå.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #5297 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg skal skrive bacheloroppgave neste semester og synes det er vanskelig å vite hvordan man skal komme i gang. Informasjon fra skolen er nærmest ikke eksisterende annet enn at det er en par lærere som sier "Det er bare å gå innom en bedrift og si hva dere vil jobbe med." Det er klart jeg har gjort meg opp noen ideer om hva slags tema jeg vil skrive om, men jeg har jo langt fra noen konkret ide til problemstilling da jeg ikke aner hva som vil være reelt for meg å prøve å be om basert på den kunnskapen jeg har og den tiden jeg har til rådighet. Er jo nettopp der jeg trodde skolen kom til å være litt behjelpelig. ARGH! Anonymous poster hash: 47504...66a
KaDust Skrevet 7. oktober 2014 #5298 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg skal skrive bacheloroppgave neste semester og synes det er vanskelig å vite hvordan man skal komme i gang. Informasjon fra skolen er nærmest ikke eksisterende annet enn at det er en par lærere som sier "Det er bare å gå innom en bedrift og si hva dere vil jobbe med." Det er klart jeg har gjort meg opp noen ideer om hva slags tema jeg vil skrive om, men jeg har jo langt fra noen konkret ide til problemstilling da jeg ikke aner hva som vil være reelt for meg å prøve å be om basert på den kunnskapen jeg har og den tiden jeg har til rådighet. Er jo nettopp der jeg trodde skolen kom til å være litt behjelpelig. ARGH!Anonymous poster hash: 47504...66a Skal dere ikke få problemstilling/oppgave av en bedrift da? Er vel nettopp derfor dere blir bedt om å oppsøke bedrifter. Jeg har hvertfall fått bachelor oppgave av et firma
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #5299 Skrevet 7. oktober 2014 Skal dere ikke få problemstilling/oppgave av en bedrift da? Er vel nettopp derfor dere blir bedt om å oppsøke bedrifter. Jeg har hvertfall fått bachelor oppgave av et firma Vi skal ha en samarbeidsbedrift ja. Greit at man bør ha en ide om tema(jeg går ingeniørfag og der kan man jo drive med mye), men jeg har inntrykk av at enkelte bedrifter forventer at du kommer inn døra med en ferdig problemstilling - som de da skal vurdere om kan være noe for dem. Firmaet skal selvfølgelig og ha nytte av oppgaven, men i mitt hode hadde det da gitt mer mening at de kanskje hadde et par problemstillinger som de ønsket å få løst i stedet for at vi skal sitte der og gjette. Det er begrenset hvor mange firmaer jeg "tør" å kontakte og. Skolen har som sagt ikke trua på å gi ut noe særlig informasjon, så vi venter sånn halvveis på at det plutselig kommer ut en beskjed ala "Forresten, om en uke må dere ha klart tema til bacheloren". Å vel, det ordner seg nok på et vis. Anonymous poster hash: 47504...66a
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #5300 Skrevet 7. oktober 2014 Bah! Får snart tilbake en oppgave jeg er helt sikker på at er elendig. Det er ikke en obligatorisk oppgave, man kan levere inn bare for å få den rettet, men likevel... Det er så flaut å få tilbake dårlig arbeid man har gjort. Vel, vel, de forstår vel at det går an å ha noen dårlige dager også innimellom. Og at man ikke nødvendigvis er verdens verste student. Anonymous poster hash: 6e70a...3d7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå