Poppie Skrevet 30. september 2014 #5221 Skrevet 30. september 2014 Jeg klarte å slette oppgaven min. Den jeg har analysert intensivt i 12 timer, men likevel hadde minst 12 timer like intensivt arbeid igjen. Klarte å lagre den som feil type fil, og VIPS! borte. Læreren min advarte oss mot dette i begynnelsen av semesteret, men jeg klarte det likevel. Måtte gråte noen bitre frustrasjonstårer, sende mail til foreleseren og be om utsettelse, og starta så på nytt. Fy faen, så kjipt.
Mynona Skrevet 30. september 2014 #5222 Skrevet 30. september 2014 Jeg klarte å slette oppgaven min. Den jeg har analysert intensivt i 12 timer, men likevel hadde minst 12 timer like intensivt arbeid igjen. Klarte å lagre den som feil type fil, og VIPS! borte. Læreren min advarte oss mot dette i begynnelsen av semesteret, men jeg klarte det likevel. Måtte gråte noen bitre frustrasjonstårer, sende mail til foreleseren og be om utsettelse, og starta så på nytt. Fy faen, så kjipt. Åhh… så utrolig kjipt. Du har ikke noen backup eller noe heller?? Jeg opplevde midt i en oppgave - hadde skrevet ca 15 sider, og hadde masse notater og tanker i andre dokumenter at PCn bare kræsja! Heldigvis hadde datan min tatt automatisk backup på ekstern harddisk mens jeg skrev (!) så jeg fikk tilbake hele greia etter mye om og men og 2 uker med må å få ut dataene.
Poppie Skrevet 30. september 2014 #5223 Skrevet 30. september 2014 Åhh… så utrolig kjipt. Du har ikke noen backup eller noe heller?? Jeg opplevde midt i en oppgave - hadde skrevet ca 15 sider, og hadde masse notater og tanker i andre dokumenter at PCn bare kræsja! Heldigvis hadde datan min tatt automatisk backup på ekstern harddisk mens jeg skrev (!) så jeg fikk tilbake hele greia etter mye om og men og 2 uker med må å få ut dataene. Backup hadde ikke fungert uansett da jeg har overskrevet en tekstfil med en lydfil....jeg kan ikke konvertere tilbake heller Håper læreren min har en mirakeloppskrift for dette, regner med det har skjedd før siden han advarte oss. Oppgaven skal inn om 15 timer. Baaaah!
Skravlekråka Skrevet 30. september 2014 #5224 Skrevet 30. september 2014 Har så vondt i håndleddene at jeg nesten ikke får skrive noe som helst på både macen og får hånd.. Og jeg som skal starte på 1 av 4 hjemmeeksamner imorgen.. Noen tips til super vonde håndledd? Gir opp livet hvis de ikke er bedre imorgen
Gjest constance90 Skrevet 1. oktober 2014 #5225 Skrevet 1. oktober 2014 Har så vondt i håndleddene at jeg nesten ikke får skrive noe som helst på både macen og får hånd.. Og jeg som skal starte på 1 av 4 hjemmeeksamner imorgen.. Noen tips til super vonde håndledd? Gir opp livet hvis de ikke er bedre imorgen Kjøl den ned med is!
Hirondelle Skrevet 1. oktober 2014 #5226 Skrevet 1. oktober 2014 Klarer ikke jobbe noe som helst og jeg skal ha oppgaveseminar etterpå og legge frem et førsteutkast til oppgaven som skal leveres om to uker... Det er gruppeinnlevering, vi er tre stykkre. Hun ene skrev nettopp at hun er syk så hun kommer ikke i dag, så da MÅ jeg levere masse stoff. Faen i helvete. Hjernen min er suppe!!!!!
Wolfmoon Skrevet 1. oktober 2014 #5227 Skrevet 1. oktober 2014 Har så vondt i håndleddene at jeg nesten ikke får skrive noe som helst på både macen og får hånd.. Og jeg som skal starte på 1 av 4 hjemmeeksamner imorgen.. Noen tips til super vonde håndledd? Gir opp livet hvis de ikke er bedre imorgen Kjøp et par billige håndleddsstøtter fra f.eks. Clas Ohlson, ikke å anbefale over lengre tid, men akutt når du må gjøre det så kan det funke. Hvis det ikke blir bedre, og du ikke får gjort det du skal, gå til legen og få en sykemelding.
Hirondelle Skrevet 1. oktober 2014 #5228 Skrevet 1. oktober 2014 Tenkte jeg skulle ta initiativ og ringe SiO, rådføre meg om hvordan jeg burde gå frem når hjernen er suppe og jeg står midt oppi den mest hektiske delen av semesteret. Er som regel veldig vant til å fikse ting på egenhånd og skal MYE til før jeg ber om hjelp, og når jeg ENDELIG kvinner meg opp til å ringe så får jeg beskjed om at de sitter i møte og ikke kan ta telefonen... FAEN da, jeg blir så stresset av dette
Gjest Linaria Skrevet 1. oktober 2014 #5229 Skrevet 1. oktober 2014 Hjem fra reise, rett på gruppearbeid og muntlig prøve. Henger sikkert en måned etter i det ene faget, så nå må jeg bare lese lese lese. Har vært en veldig vanskelig måned for meg, men jeg skal klare dette! Jeg skal lese masse!
Gjest constance90 Skrevet 1. oktober 2014 #5230 Skrevet 1. oktober 2014 Tenkte jeg skulle ta initiativ og ringe SiO, rådføre meg om hvordan jeg burde gå frem når hjernen er suppe og jeg står midt oppi den mest hektiske delen av semesteret. Er som regel veldig vant til å fikse ting på egenhånd og skal MYE til før jeg ber om hjelp, og når jeg ENDELIG kvinner meg opp til å ringe så får jeg beskjed om at de sitter i møte og ikke kan ta telefonen... FAEN da, jeg blir så stresset av dette Sett på en episode med scrubs, ikke tenk på oppgaven og begynn med nye "øyne" etter den 20 minutters pausen
Hirondelle Skrevet 1. oktober 2014 #5231 Skrevet 1. oktober 2014 Sett på en episode med scrubs, ikke tenk på oppgaven og begynn med nye "øyne" etter den 20 minutters pausen Har allerede gitt meg fri siden fredag i håp om at det skulle falle på plass, men det har det ikke gjort. Dessverre. Derfor jeg blir så stresset! Har fire oppgaver å skrive/rette så er ganske slitsomt.... Ringte søsteren min nå og hun hjalp meg med å lage et tankekart. Det er hvert fall en start. Merker at når hjernen er suppe nytter det ikke å sette seg ned for å lese, da må jeg prate om stoffet om jeg skal få til noe. Så det hjalp veldig, og derfor er det jo greit at jeg skal på seminar nå hvor jeg skal snakke om stoffet, og ikke sitte alene og sture. Hehe. Håper vi kommer langt på 4 timer i dag! For da blir det mindre å stresse over. Så får jeg prøve å redigere den ene oppgaven på jobb! Får se hvordan det går, hehe, skal jobbe med venninnen min... Haha, blir sikkert bare prat og fjas, men det er viktig det og i livet.
Skravlekråka Skrevet 1. oktober 2014 #5232 Skrevet 1. oktober 2014 Kjøl den ned med is! Har ikke noe is, men får vell lage noe! Kjøp et par billige håndleddsstøtter fra f.eks. Clas Ohlson, ikke å anbefale over lengre tid, men akutt når du må gjøre det så kan det funke. Hvis det ikke blir bedre, og du ikke får gjort det du skal, gå til legen og få en sykemelding. Får vell se om jeg får ta en tur ditt i dag da! Tusen takk
Poppie Skrevet 1. oktober 2014 #5233 Skrevet 1. oktober 2014 Etter 5 timer på skolen er jeg ferdig med 1/5 av reparasjonsarbeidet. Gikk til tech-folka på biblioteket for å se om jeg kunne få gjenopprettet det jeg slettet, men nei. Fikk mye sympati da Prøver å kontakte foreleseren min, men han er ikke på kontoret og svarer ikke på mail. Jeg MÅ ha utsettelse, evt bekreftelse på at jeg kan få lov til å levere på nytt. Karakteren på denne oppgaven teller 30% så jeg kan ikke bare hive noe sammen heller. Jeg er så oppgitt at jeg veksler mellom å le og det å ha lyst til å grine!
lillsunshine Skrevet 1. oktober 2014 #5234 Skrevet 1. oktober 2014 Ah... årspristrekkinga av Visa Classic kommer alltid like brått på. Glemmer det hvert år. Ikke at det er så ille, men det er liksom en utgift jeg alltid glemmer å føre i budsjettet mitt
lillsunshine Skrevet 1. oktober 2014 #5235 Skrevet 1. oktober 2014 Etter 5 timer på skolen er jeg ferdig med 1/5 av reparasjonsarbeidet. Gikk til tech-folka på biblioteket for å se om jeg kunne få gjenopprettet det jeg slettet, men nei. Fikk mye sympati da Prøver å kontakte foreleseren min, men han er ikke på kontoret og svarer ikke på mail. Jeg MÅ ha utsettelse, evt bekreftelse på at jeg kan få lov til å levere på nytt. Karakteren på denne oppgaven teller 30% så jeg kan ikke bare hive noe sammen heller. Jeg er så oppgitt at jeg veksler mellom å le og det å ha lyst til å grine! Høres utrolig kjipt ut. Har fått utsettelse selv etter at et obligatorisk førsteutkast jeg skrev forsvant rett før den skulle leveres. Det har vanligvis sympati i slike tilfeller. Håper det ordner seg altså
Poppie Skrevet 1. oktober 2014 #5236 Skrevet 1. oktober 2014 Høres utrolig kjipt ut. Har fått utsettelse selv etter at et obligatorisk førsteutkast jeg skrev forsvant rett før den skulle leveres. Det har vanligvis sympati i slike tilfeller. Håper det ordner seg altså Ser dårlig ut her...resten har bedt om utsettelse fordi de ikke rekker det -og vi har fått noen timer, men han mener at vi burde ha startet tidligere. Unnskyld meg, men når alle i klassen sliter med oppgaven og ikke har tid, burde ikke læreren ha skjønn for det? Vi har jo andre fag også, det er jo innleveringsbonanza for tiden! Og han har ikke svart meg på mailen ang mitt tilfelle engang, kun felles. Jeg er aldeles på gråten.
KaDust Skrevet 1. oktober 2014 #5237 Skrevet 1. oktober 2014 Endelig ferdig med den tyngste innleveringen i DAS. Nesten så jeg gikk i taket på denne innleveringen siden jeg: 1. har vært syk disse to ukene 2. hverken foreleser eller studass har klart å svare på spørsmål, og 3. visse gruppemedlemmer har vært relativt udugelige og lurt seg unna alt av oppgaver tildelt. Da spesielt en av de, og han skal jeg piske skikkelig hardt i neste innlevering. Ikke faen om han får sluntre unna like mye på neste innlevering. Det blir fysisk pisking med hestepisk hvis han ikke gjør en innsats, NO JOKE.
Mermaid Blues Skrevet 1. oktober 2014 #5238 Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Ser dårlig ut her...resten har bedt om utsettelse fordi de ikke rekker det -og vi har fått noen timer, men han mener at vi burde ha startet tidligere. Unnskyld meg, men når alle i klassen sliter med oppgaven og ikke har tid, burde ikke læreren ha skjønn for det? Vi har jo andre fag også, det er jo innleveringsbonanza for tiden! Og han har ikke svart meg på mailen ang mitt tilfelle engang, kun felles. Jeg er aldeles på gråten. Huff, det er så helt på trynet griseKJIPT når teknologien svikter!! Ei venninne av meg hadde samme problem i andreåret - laptopen hennes kræsja fullstendig kvelden før innlevering, idet hun skulle skrive ut. Vi får heller ikke utsettelse pga tekniske problemer, så hun måtte rett på biblioteket med notatene sine og skrive hele sjiiten på nytt (takk og pris for nattåpent bibliotek). Krysser fingre og tær for at det ordner seg for deg! Endelig ferdig med den tyngste innleveringen i DAS. Nesten så jeg gikk i taket på denne innleveringen siden jeg: 1. har vært syk disse to ukene 2. hverken foreleser eller studass har klart å svare på spørsmål, og 3. visse gruppemedlemmer har vært relativt udugelige og lurt seg unna alt av oppgaver tildelt. Da spesielt en av de, og han skal jeg piske skikkelig hardt i neste innlevering. Ikke faen om han får sluntre unna like mye på neste innlevering. Det blir fysisk pisking med hestepisk hvis han ikke gjør en innsats, NO JOKE. Du kan få låne dressurpisken min, den er veldig lang og fin Ellers, bra jobba! ----- Jeg er så latterlig overtrøtt nå at jeg får ikke gjort noe som helst, sitter bare og fniser av alt jeg prøver å skrive, og sånn har jeg holdt på siden i firetida. IQ på nivå med grapefrukt sånn ca. Hadde møte med masterveilederen min i morres, og vi ble enige om at vi ikke skal møtes før klokka 12 igjen noensinne (han er ingen morgenfugl, viser det seg). Til tross for trøttheta klarte vi heldigvis å få masse utav møtet, og jeg føler at jeg har strukturen noenlunde klar, så det er veldig betryggende Har to oppgaver som skal leveres neste uke, og en presentasjon på onsdag så jeg burde virkelig få ræva i gir men åååehtrøttast Endret 1. oktober 2014 av Mermaid Blues
Gjest Vinglepetra Skrevet 1. oktober 2014 #5240 Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Jeg har en stor innlevering som skal inn rett etter helgen, og jeg har ikke fått begynt skikkelig enda. Jeg har heller ikke lest noe dette semesteret så jeg har egentlig ikke så mye å komme med heller Og det er min feil alt sammen, jeg burde ha vært flinkere og jobbet mer effektivt. Har dårlig samvittighet og utrolig dårlig arbeidsmoral, ingen god kombinasjon Endret 1. oktober 2014 av Vinglepetra
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå