postkassen Skrevet 25. oktober 2011 #61 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har også hemmeligheter, men ingen av mine kan toppe mange av deres. Jeg får skikkelig vondt inni meg når jeg leser mange av innleggene i denne tråden. Jeg tar hatten av og tørker meg på bena for dere!
mysticmoo Skrevet 26. oktober 2011 #62 Skrevet 26. oktober 2011 Å jøss! Noen hjemme? Hva er så galt med å spørre om hvordan incest ikke kan bli så ille som det høres ut? Sånn som det kommer fram i tråden virket det som du var interessert i å høre hva som skjedde, og ikke hvorfor det hørtes verre ut enn det var. Hvis sistnevnte var hva du var ute etter må jeg beklage, det hørtes bare veldig feil ut.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2011 #63 Skrevet 26. oktober 2011 Sånn som det kommer fram i tråden virket det som du var interessert i å høre hva som skjedde, og ikke hvorfor det hørtes verre ut enn det var. Hvis sistnevnte var hva du var ute etter må jeg beklage, det hørtes bare veldig feil ut. Jeg opplevde det også slik som deg. Det er en del her som betror dype familiehemmeligheter som det sikkert er en terskel for å fortelle for flere av de. Samtidig er det noen som det virker som er opptatt av å fordømme de som skriver innleggene, deres mødre og fedre eller som tror de har all kunnskap og vet hva som er riktig. Ganske usmakelig å utnytte andres betroelser til å predike sine egne forestillinger på denne måten!
Gjest Jonne Skrevet 26. oktober 2011 #64 Skrevet 26. oktober 2011 Stor klem til alle dere som har opplevd overgrep. Jeg håper dere har funnet en måte å leve med fortiden, og at dere har et godt liv på tross av det vonde som har skjedd. Vi har ingen store familiehemmeligheter, så vidt jeg vet. Det er likevel et par ting som er et ikke-tema. For eksempel var deler av min mors familie nazister under krigen, og hun hadde flere nære slektninger som ble dømt til fengsel pga. dette. Ellers finnes det et knippe alkoholikere i slekta, uten at misbruket går ut over så mange andre enn dem selv.
Viljaa Skrevet 26. oktober 2011 #65 Skrevet 26. oktober 2011 Vi har mye rariteter (schizofreni, alkoholisme, depresjoner, barn som følge av utroskap, prostitusjon ect.) i slekta, men heldigvis er ingen i min familie så selvhøytidelige at dette ikke har blitt forklart for oss barna på en okej måte slik at vi har kunnet forholde oss til det på en grei måte. Noe av dette er litt tilbake i generasjonene og har utenkelig gått ut over mamma (er hennes familie det er snakk om her), og er nok muligens sårt for henne, men er likevel glad for at hun har sagt det til oss uten å gjøre en for stor deal ut av det og heller ikke drysse ned. Er ting vi barna kunne risikert å fått høre av andre, så er veldig greit å ha forsonet seg med det uten å få det dytta i trynet av andre. Men klemmer til dere som har hatt vanskeligere familieforhold enn meg.
Gjest SuperFo Skrevet 28. oktober 2011 #66 Skrevet 28. oktober 2011 Kan si vi har ganske mange. Har vokst opp med en dødssyk mor, som bare hadde igjen få dager da hun fikk transplantasjon. Dette er fem år siden. Nå har hun fått tilbakefall og er syk igjen. Alle uten om min mor er alkoholikere på morsiden. Faren min har slått meg siden jeg var syv år. Tidligere i år banket han dritten ut av meg, og jeg brakk to ribbein. Blir idag tvingt av barnevern og være "venn" med han. Noe jeg aldri kommer til å klare, etter det han har gjort. I tillegg har han sagt og gjort mye fælt. Alt fælt en far kan gjøre, uten om seksuelt. Ble utsatt for et overgrep av en mann på 60 da jeg var 12 år gammel. Dette var en tilfeldig mann på gata, som dro meg inn i en bil. Jeg ble voldtatt to ganger på samme kveld av en gutt på 18 år. Vedkommende misbrukte at jeg var full.. Dette var en jeg kjente på fest. Jeg var da fjorten år. Så mødre, ikke send døtrene deres på fest... Jeg ble voldtatt av en utlending da jeg var 16 år. Han vet jeg ikke hvor gammel var. Har slitt med suicidale tanker i mange år. Har i alt prøvd å tatt livet mitt fem ganger. Først da jeg var 9 år gammel (høres ut som galskap, men jeg har oppfostret meg selv, da min mor var på sykehuset og faren min jobbet i en sjefsstilling), en gang da jeg var 12 år gammel, og tre ganger i vår - da jeg var 16 år gammel. Har drevet med selvskading i hele ni år. Er nå 17. Så begynte da jeg var 9. For meg er det helt ubegripelig, at ei jente på ni år vet hva dette er. Min stefar har kommet med seksuelle antastelser mot meg, og prøvd å voldta meg. Han er 50 år, jeg er 16 år. Min mor vet om dette, men velger fortsatt å være sammen med han. Jeg har vært innlagt på psykiatrisk sykehus en gang. Jeg har bodd på barnevernsinstutisjon over en lengre periode. Alle i slekten min hater meg, snakker dritt om meg og misliker meg - siden jeg skiller meg ut og ikke er som alle andre.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #67 Skrevet 28. oktober 2011 Får så vondt i meg når jeg leser alle historiene... - De fleste på pappa sin side av familien er alkoholikere/rusmisbrukere. - Mamma ble misbrukt av en onkel gjentatte ganger da hun var tenåring. - Mange i familien har psykiske problemer. - Jeg ble utsatt for "indirekte" incest når jeg var 2-3 år gammel. Pappa ble sendt i fengsel for det, og dette var noe alle visste om bortsett fra meg, helt til jeg var 15 år og ble feilsendt et brev. - Jeg ble selvskader da jeg var 12, og prøvde å ta livet av meg da jeg var 13.
Lumpelure Skrevet 28. oktober 2011 #68 Skrevet 28. oktober 2011 Familiehemmeligheter er sjelden hemmelig. Min farfars (motstandsmann) søster giftet seg med en tysker. De fikk barn sim vokste opp på barnehjem og "var så heldig" å komme på besøk hjemme hos min far Noen ganger i året. Ingen fikk vite at de var søskenbarn.
Lumpelure Skrevet 28. oktober 2011 #69 Skrevet 28. oktober 2011 Familiehemmeligheter er sjelden hemmelig. Min farfars (motstandsmann) søster giftet seg med en tysker. De fikk barn sim vokste opp på barnehjem og "var så heldig" å komme på besøk hjemme hos min far Noen ganger i året. Ingen fikk vite at de var søskenbarn.
Lumpelure Skrevet 28. oktober 2011 #70 Skrevet 28. oktober 2011 Familiehemmeligheter er sjelden hemmelig. Min farfars (motstandsmann) søster giftet seg med en tysker. De fikk barn sim vokste opp på barnehjem og "var så heldig" å komme på besøk hjemme hos min far Noen ganger i året. Ingen fikk vite at de var søskenbarn.
Lumpelure Skrevet 28. oktober 2011 #71 Skrevet 28. oktober 2011 Familiehemmeligheter er sjelden hemmelig. Min farfars (motstandsmann) søster giftet seg med en tysker. De fikk barn sim vokste opp på barnehjem og "var så heldig" å komme på besøk hjemme hos min far Noen ganger i året. Ingen fikk vite at de var søskenbarn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå