Gå til innhold

Familiehemmelighet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt likt, uten om at foreldrene mine ikke tok ut seperasjon. Vi er den "perfekte familien" enda..

Han gjorde det kun når mamma var bortreist og jeg sov, eller han trodde jeg sov.

Jeg beskytter han ikke. Jeg hater han for det han har gjort, og jeg skulle ønske det aldri skjedde. Men jeg er så utrolig glad i han. Han har vært verdens beste pappa alltid, bortsett fra de tilfellene. Bare mamma, pappa og jeg vet om dette. Broren min vet ingenting. Vi snakket såvidt om det den dagen det ble avslørt, og siden har det aldri vært nevnt. Vi later som ingenting. Jeg vil bare glemme det som skjedde.

Jeg må bare si at jeg er sjokkert over mødrene deres, og hvordan disse har vært i stand til leve videre sammen med disse mennene. Ellers kan jeg ikke forestille meg hvordan dette må ha vært, så jeg må tygge litt på dette før jeg uttaler meg mer.

• Liker 11
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Jepp, familien min er fullt av sorte får og galninger som endte på Hjorten.

Skrevet

Pappa var en periodedranker.

Skrevet

Jeg har en halvsøster. Et barn som ble adoptert bort ved fødsel. Skulle ønske jeg kjente henne.

• Liker 1
Skrevet

Så trist å høre om skjebnene her inne. Spesielt uforståelig er det for meg at mødre tilgir fedre som misbruker barna deres seksuelt.

Vår "familiehemmelighet" er direkte tåpelig spør du meg. Farfar var kommunist, enkelt og greit. Og dette skulle dysses ned for hva det var verdt. Idiotisk.

Skrevet

Jeg ble også seksuelt misbrukt av faren min.Når han var påvirket av alkohol. Da var han allerede skilt fra moren min. Hun fikk vite det etter noen år,og var i kontakt med noen i et eller annet "vesen". Jeg var så liten at akkurat det husker jeg ikke. Men jeg ville ikke at det skulle anmeldes eller bringes videre på noen måte.

Skrevet

Jada incestiøs bestefar og filleonkel, bortgjemte søskenbarn, alkoholisme på begge sider, psykisk sykdom og stormannsgalskap.

Gjest otrivin
Skrevet

Mormor sin eksmann betalte legene for å ta barnet deres og si at det var en død gutt (det var en lys levende dame fikk hun vite 50 år senere). Vi har hatt 2 psykotiske, 1 schizofren og vi har en med adhd. Min far er litt på vide veier når det kommer til damer og slikt. Tror farfar kanskje var alkoholiker... Min søster mishandlet meg og prøvde å drepe meg når jeg var barn. Mamma er veldig syk. Oldefaren min ble drept i krigen av nazister.. Vet ikke om alt dette var riktig for denne greien, men var ikke sikker. Og det er sikkert noe jeg har glemt. Ja, min tante er borderline (så kraftig at ingen tør å si det til henne), alle er sur på min kusine for hun fikk nettopp sitt 4. barn selvom hun visste hun kunne dø av å føde (og har 3 fra før) og hun kan dø av hva som helst (pga hjernegreier) så mange syns det er uansvarlig at hun har 4 barn når hun vet at hun kan stryke med når som helst. ++

Skrevet

Vi har vel ingen direkte hemmeligheter, da det snakkes om og det er endel som kjenner til dem. Men jeg tipper mye av det er ting folk hadde likt å lese om i Se og hør.

Den eegentlige sannheten, om alkoholisme, utroskap, unger hit og dit, menneskesyn, vold og voldsdommer, psykisk sykdom, krangling, utfrysninger osv. I en av landets mest kjente familier.

Skrevet

Jeg ble seksuelt misbrukt av min eldre bror fra jeg var 9 til jeg var 13. Jeg skrev det i dagboken min som min mor fant og leste, men det ble ikke snakket mer om. Skjønner ikke hvorfor helt.. Ingen andre vet det, og jeg har kontakt med min bror idag som om ingenting har hendt, til tross for at han ødela meg. Det skjedde under vold og trusler.

Min svoger (som jeg stolte på og som var som en far for meg siden min egentlige far var alkoholiker) presset meg til sex da jeg var 15 (han var 35). Han sa at søstra mi ville ta livet av seg om hun fikk vite det, så jeg sa ikke det til noen heller..

Søstra mi plaget meg og fant på grove løgner om meg da jeg var i ungdommen. Hun var også mye eldre enn meg. Hun var så god til å lyve at ikke engang mamma avslørte henne, så jeg ble straffet for ting jeg ikke hadde gjort. + mye mer.

Gjest nicole93
Skrevet

har ikke akkurat direkte familiehemmelighet, siden fikk vite det når jeg var ganske ung. bor i et fosterhjem, med fosterforeldrene og de har fortalt meg alt. foreldrene mine var narkomener. moren min fikk meg da hun var 17 år og tok narkotika mens jeg var i magen. faren min tok selvmord dagen etter jeg ble født mens moren min døde når jeg var noen uker gammel av overdose. har fått vitet senere at besteforeldrene mine også var narkomanere og hun levde som prostituert i oslos gatene når hun var ung, mens bestefar satt i fengsel. bestemor er vel den eneste jeg har kontakt med fra den ekte familien og hun forteller ganske lite om det som skjedde før. nå er hun kristen og lever nytt liv

Skrevet

Så mange vonde hemmeligheter :(

Vi har noen, men ikke sånne veldig fæle - de snakkes bare ikke så ofte om: Bestefaren min var alkoholiker frem til jeg var ganske liten, men var tørrlagt de siste 30 årene av sitt liv.

Pappa fant ut da han var ganske gammel at farmor fikk en sønn før ekteskapet med farfar, som ble satt bort og bodde hos en annen familie i bygda der de bodde. Alle visste om det unntatt pappa og brødrene hans og de fikk vite det via sladder på bygda. Tåpelige greier.

Ellers er det vel ikke stort tror jeg...?

Skrevet (endret)

Hm.. Har vel kanskje lite å bidra med, ivertfall i forhold til mange andre her.

Tror mange av mine familiehemmeligheter er holdt hemmelig for meg. Jeg er nok lykkelig uvitende, og vil helst holde det sånn. Trenger ikke å vite mer enn jeg absolutt må, ikke om slike ting.

Men jeg kan si at 2 av tantene mine har blitt mye mishandlet, ivertfall i sitt voksne liv. Slått helseløs med balltre av en fremmed mann, klippet av håret av kjæreste, slått og seksuelt misbrukt. Og sikkert verre ting. Det har ført til at begge sliter ganske mye i dag med psykiske problemer, den ene har flyttet utpå landet og er svært forsiktig med å spre kontaktinformasjon til folk, selv de i nærmeste familie.

Ellers har jeg en stemor som har kvinneguidensyndromet (uten at hun noen gang har vært her inne) , altså at hun tror at visse folk er psykopater.

Endret av Frozeneyes
Skrevet

Er/var i slekt med Henry Rinnan

Er også i slekt med en kjent nazist, en av de som slapp unna pelotongen. Det snakkes ikke om.

Har en "ukjent" tante som alle vet om, men som ingen snakker om. Hun er nemlig født utenfor ekteskapet til farmor og farfar. Da farfar døde fikk hun beskjed om å ikke vise seg i begravelsen. (Jeg har masse kontakt med henne, og hvert år, på julaften, drar vi to sammen til gravlunden og besøker farfar. Det er min hemmelighet).

Pappa var sammenhengene utro mot mamma mens de var gift, og da de endelig tok ut separasjon, var det han som gikk, ikke hun. Det er det ingen som snakker om, men at min far er et rasshøl er en offentlig akseptert sannhet.

• Hjerte 1
Skrevet

På farsiden har jeg to tanter som veksler mellom å være bestevenner og fiender. De er begge... spesielle. Datteren til tante X er rusmisbruker, og da tante Y la seg for mye opp i det tok tante X hevn ved å fortelle tante Ys datter at hennes "far" gjennom alle år ikke var biologisk. Alle i familien trodde dette var noe vrøvl, men det viste seg å stemme, og til og med "faren" visste ikke dette. Sykt drama.

Søsteren min fikk barn som ung, og tre menn måtte testes for farskap. I tillegg vokste datteren opp med å kalle en fjerde fyr som søsteren min var sammen med for pappa. Da det ble slutt, forsvant han fra livet hennes og tok ikke kontakt igjen.

er fortsatt single, dersom noen av dere har lyst til å gifte dere inn i det her. :roll:

Skrevet

Jeg tror familien min opp gjennom årene har hatt mange hemmeligheter - små og de litt større - som jeg ikke vet om. Kanskje jeg får vite dem en dag, kanskje jeg aldri får vite det. Er en del ting som hysjes ned i familien min. Tror heldigvis ikke at det er såpass ille som mange av dere andre har skrevet :(

En ting jeg vet (en liten sak i forhold til mye annet her altså) er at mamma leste mine håndskrevne dagbøker i smug. Mamma vet ikke at jeg vet. Jeg tror hun vil nekte/bagatellisere dersom jeg tar det opp i dag, men jeg fikk bekreftet mistanken for noen måneder siden. Jeg var "bare" 13-14, men hadde mine private følelser, dengang som nå, og ble 13 år i hodet igjen når jeg fikk bekreftet det. Føltes ut som et slag i trynet. Jeg vet det høres kjempetåpelig ut, men dagbøkene mine var/er superpersonlige og jeg blir satt tilbake i tid når jeg leser i dem. Derfor kan jeg aldri tilgi mamma for akkurat dét, selv om det høres teit ut når jeg skriver det her.

I tillegg tror jeg at mamma bærer på flere hemmeligheter jeg ikke vet om. Ikke noe som involverer meg, men om sitt eget liv og personer hun har hatt rundt seg i oppveksten og ting som har skjedd. Både hun og morfaren min er flinke til å dysse ned ting, late som om noe ikke har skjedd osv.

Skrevet

Jeg har mest sannsynlig en onkel og 2 fettere jeg fikk vite om for bare noen år siden. Enten er morfar far til denne mannen, eller så er det broren til morfar som er far :eeeh: Morfar ville ikke høre noe om saken da det kom opp i lyset, han "vant" i sin tid rettsaken, så han er i følge dom ikke biologisk far (?) Hva en dna-test ville sagt er muligens noe helt annet. Jeg har sett bilder av denne ukjente onkelen, og han er grådig lik morfar.

Har egentlig fryktelig lyst til å bli kjent med den delen av familien (familie er de jo uansett) men mamma synes egentlig hele saken er veldig sår. Dette er ikke noe vi snakker om, og jeg tør rett og slett ikke ta opp saken med mamma. Ei heller ta kontakt med onkel x på facebook, det hadde føltes som å gå bak ryggen på mamma...

Så din bitre, nedrige og sjalu mor skal ødelegge for hele denne familien? Sykt! Moren din må være et ganske så dårlig og smålig menneske.

• Liker 1
Skrevet

Så din bitre, nedrige og sjalu mor skal ødelegge for hele denne familien? Sykt! Moren din må være et ganske så dårlig og smålig menneske.

Så du synes ikke det er smålig og nedrig å fortelle en som betror seg i en slik tråd at hennes mor er et dårlig menneske på grunnlag av noe du ikke vet bakgrunnen for?

• Liker 8
Skrevet

(det er så enkelt å tørre å slenge dritt når man kan gjemme seg bak anonymknappen :scorpis:

)

Hva får deg til å tro at mamma er bitter, nedrig og sjalu? Det jeg skrev er at hun synes dette er sårt. Av respekt for sin far så har ikke dette vert noe det har vert snakk om omtrent siden vi (jeg og søsteren min) fikk vite om dette. Morfar ville ikke høre noe om saken. Han hadde jo loven på sin side, siden han har en dom som sier at han ikke er far (en dna-test ville kanskje sagt noe annet. Men slike metoder var ikke akkurat i bruk på slutten av 40-tallet)

Morfar lever ikke lenger, så jeg kommer nok til å ta opp dette etterhvert tror jeg. Tror egentlig at mamma og har lyst til å bli kjent med den siden av familien.

Skrevet

Har din familie en mørk hemmelighet som ingen andre vet om?

Vi har. Jeg ble misbrukt av pappa i flere år da jeg var mindre. Mamma vet om det. De separerte i et år pga dette, men ingen visste den sanne årsaken. De ble sammen igjen etter separasjonen, og vi er en perfekt lykkelig familie i alles øyne.

Flere?

sorry men ble du faktisk misbrukt og mora de vet om det,og dere lever sammen alle sammen i dag.

dere er ikke lykkelige. men skadet.

man skal i fengsel for sånne ting.og mora di skulle hatet faren din, og du også....

så ikke si lykkelig.men en skadet familie...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...