AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Har din familie en mørk hemmelighet som ingen andre vet om? Vi har. Jeg ble misbrukt av pappa i flere år da jeg var mindre. Mamma vet om det. De separerte i et år pga dette, men ingen visste den sanne årsaken. De ble sammen igjen etter separasjonen, og vi er en perfekt lykkelig familie i alles øyne. Flere?
Miki Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Bestemor ble gravid med en mann fra østlandet når hun var ganske ung. Han ønsket ikke å være med henne, og bare dro. Hun giftet seg med en annen mann og han adopterte dette barnet. Tanta mi fant det ut i voksen alder. Bestemors storesøster ble ufrivillig gravid med en ukjent mann og adopterte bort barnet og nektet han inn i familien. Nesten alle på min mors side av familien er narkomane eller alkoholikere (eller begge deler). Tanta på min fars side løy og sa at mannen hennes var død i alle år. Sannheten var at hun fikk barn med en gift mann. Dette visste ikke vi noe om, men min svigerinne (rart, hva?)
Kontormus Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Har din familie en mørk hemmelighet som ingen andre vet om? Vi har. Jeg ble misbrukt av pappa i flere år da jeg var mindre. Mamma vet om det. De separerte i et år pga dette, men ingen visste den sanne årsaken. De ble sammen igjen etter separasjonen, og vi er en perfekt lykkelig familie i alles øyne. Flere? Host-hark... Hva? Seksuelt misbrukt???
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 Psykisk lidelse i generasjoner på begge sider, tabu, ingen snakker om det, alle lider i stillhet
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Host-hark... Hva? Seksuelt misbrukt??? Ja. Men det høres værre ut enn det det var.
Gjest Ida Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Bestemoren min og tanta mi har alltid sett ned på mamma og har gjennom hele barndommen hennes utnyttet henne. Hun ble tvunget til å sitte barnevakt og alt hun kjøpt tok tanta mi fra henne og har i tillegg sagt mange sårende ord til henne. Moren min har hatt dårlig selvtillit og mindreverdighetskomplekser. Fremdeles i dag bærer hun preg av det og blir såret veldig lett. Tanta mi har bestandig vært "gullungen" til mormor og hun har alltid tatt hennes parti. De er venner i dag og moren min vil helst glemme det.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Har din familie en mørk hemmelighet som ingen andre vet om? Vi har. Jeg ble misbrukt av pappa i flere år da jeg var mindre. Mamma vet om det. De separerte i et år pga dette, men ingen visste den sanne årsaken. De ble sammen igjen etter separasjonen, og vi er en perfekt lykkelig familie i alles øyne. Flere? Helt likt, uten om at foreldrene mine ikke tok ut seperasjon. Vi er den "perfekte familien" enda..
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har mest sannsynlig en onkel og 2 fettere jeg fikk vite om for bare noen år siden. Enten er morfar far til denne mannen, eller så er det broren til morfar som er far Morfar ville ikke høre noe om saken da det kom opp i lyset, han "vant" i sin tid rettsaken, så han er i følge dom ikke biologisk far (?) Hva en dna-test ville sagt er muligens noe helt annet. Jeg har sett bilder av denne ukjente onkelen, og han er grådig lik morfar. Har egentlig fryktelig lyst til å bli kjent med den delen av familien (familie er de jo uansett) men mamma synes egentlig hele saken er veldig sår. Dette er ikke noe vi snakker om, og jeg tør rett og slett ikke ta opp saken med mamma. Ei heller ta kontakt med onkel x på facebook, det hadde føltes som å gå bak ryggen på mamma...
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #10 Skrevet 4. oktober 2011 Ja. Men det høres værre ut enn det det var. Hvordan kan det høres verre ut enn det var? Var det ikke så ille sier du?
fruBeist Skrevet 4. oktober 2011 #11 Skrevet 4. oktober 2011 Ja. Men det høres værre ut enn det det var. Incest er ille uansett! Håper ikke du driver og beskytter faren din her ved å la saken høres ut som en bagatell. 8
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #12 Skrevet 4. oktober 2011 Et familiemedlem adopterte 3 barn og de lot som det var deres egne. Alle utenom barna har i all tid visst at de var adopterte. I voksen alder konfronterte et av barna foreldrene - som nektet. Dette barnet er i dag rusmisbruker.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #13 Skrevet 4. oktober 2011 Ikke så veldig hemmelig, men det blir vel ikke snakket om til daglig. Fikk ikke greie på det før jeg var voksen. Et drap. Som er det verste. Ble begått av en av de snilleste jeg kjenner som jeg er veldig glad i. Like glad i den personen i dag. Mye slossing i familien/slekt før i tiden med alvorlige skader og politi. Masse fyllebråk. Utroskap. Krangling. Svik.... osv.....
Gjest Regza Skrevet 4. oktober 2011 #14 Skrevet 4. oktober 2011 Farmor spionerte på russerne under andre verdenskrig. Ikke så stor hemmelighet nå lenger, men var det under og tidlig etter krigen.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #15 Skrevet 4. oktober 2011 ja, fetter er rusmisbruker, onkel er alkis, broren min røyker hasj, jeg har blitt misbrukt, men jeg har aldri sagt det til noen. moren min er en psykopat, men er bare jeg som der det. er derfor jeg aldri har sagt noe til de andre om misbruket. for de tror ikke på meg når jeg sier hun er det. hvorfor skal de da tro noe annet jeg sier. jeg orker ikke..
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #16 Skrevet 4. oktober 2011 Min far er pedofil og misbrukte seksuelt søsteren min og meg da vi var små. Har i tillegg flere tilfeller av incest i familien. Har psykisk sykdom i familien. Flere tilfeller av psykoser. Selvmord og selvmordsforsøk. På overflaten har alt alltid vært strøkent. Masse fine mørke ekle skamfulle hemmeligheter i min familie. Hurra.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #17 Skrevet 4. oktober 2011 Incest er ille uansett! Håper ikke du driver og beskytter faren din her ved å la saken høres ut som en bagatell. Han gjorde det kun når mamma var bortreist og jeg sov, eller han trodde jeg sov. Jeg beskytter han ikke. Jeg hater han for det han har gjort, og jeg skulle ønske det aldri skjedde. Men jeg er så utrolig glad i han. Han har vært verdens beste pappa alltid, bortsett fra de tilfellene. Bare mamma, pappa og jeg vet om dette. Broren min vet ingenting. Vi snakket såvidt om det den dagen det ble avslørt, og siden har det aldri vært nevnt. Vi later som ingenting. Jeg vil bare glemme det som skjedde.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #18 Skrevet 4. oktober 2011 Stor klem og masse respekt til dere som lever med fryktelige familiehemmeligheter! Jeg håper det går bra med dere. Det er sikkert flere hemmeligheter i familien vår enn jeg vet om, men jeg tror ikke det er noen virkelige ille. Bestemoren fortalte meg en gang av hun hadde vært utro, og at moren min var suicidal som ung. 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #19 Skrevet 4. oktober 2011 Er/var i slekt med Henry Rinnan, selvfølgelig langt bak og ut, ihvertfall for meg. Men vet at en del av de eldre hysjer det veldig ned. Fortåelig nok. Resten av familien var heldigvis motstandsfolk på den tiden, så det veier vel litt opp
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #20 Skrevet 4. oktober 2011 Min fars kusine og fetter ble misbrukt av naboene der de bodde som små. Foreldrene deres hadde sitt å stri med, visste om det, men gjorde ingenting. Nesten ingen i familien vet om det. Jeg vet fordi jeg også har blitt misbrukt. Resten av familien mener at disse to har skapt sine egne problemer og hater de for alle feilene de gjorde i ungdommen og litt i voksen alder. Ingen vet hva som egentlig har skjedd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå