Vulpes Skrevet 8. oktober 2011 #121 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hva er det for noe fantastisk du gjør, sier og tenker da? Utseendet er førsteinntrykk. Gir man ikke et godt førsteinntrykk driter andre faktisk i hva man gjør, sier og tenker. Førsteinntrykk har en del å si ja, men førsteinntrykket er ikke kun basert på hvordan en person ser ut. Det er også basert på måten vedkommende prater på, fakter m.m. Og om jeg møter en person som jeg ikke synes er pen eller har fine klær så er det ikke slik at jeg driter i vedkommende. Er han eller hun snill og morsom og en sånn person jeg liker, så har ikke utseendet mye å si. Man kan også få et dårlig førsteinntrykk av en person som man likevel gir flere sjanser, og senere oppdager at var veldig ålreit likevel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 8. oktober 2011 #122 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hva ble resultatet? Ble du fornøyd? Vet ikke. Men jeg syns dette med å kokketere med at man ikke bryr seg om hva andre tenker er for dumt. Hva er galt med å innrømme at man bryr seg litt hva andre tenker. Er man en jævlig person om man gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #123 Del Skrevet 8. oktober 2011 Vet ikke. Men jeg syns dette med å kokketere med at man ikke bryr seg om hva andre tenker er for dumt. Hva er galt med å innrømme at man bryr seg litt hva andre tenker. Er man en jævlig person om man gjør det? jeg har absulutt endel ting jeg bryr meg om hva andre synes, men utseende er ikke en av de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joe Skrevet 8. oktober 2011 #124 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Vet ikke. Men jeg syns dette med å kokketere med at man ikke bryr seg om hva andre tenker er for dumt. Hva er galt med å innrømme at man bryr seg litt hva andre tenker. Er man en jævlig person om man gjør det? Nei, overhodet ikke. Men det er synd om man lar det være det som avgjøre hvorvidt man er bra nok som menneske, hva andre synes om utseende ens. Så du hva jeg skrev over om hva jeg vil folk skal like ved meg? Endret 8. oktober 2011 av Joe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 8. oktober 2011 #125 Del Skrevet 8. oktober 2011 Nei, overhodet ikke. Men det er synd om man lar det være det som avgjøre hvorvidt man er bra nok som menneske, hva andre synes om utseende ens. Så du hva jeg skrev over om hva jeg vil folk skal like ved meg? Det er ikke snakk om å være bra nok som menneske. utseendet og personlighet er to separate ting. En ting trenger ikke utelukke noe annet, med andre ord man trenger ikke å drite i eget utseendet for å ha en bra personlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joe Skrevet 8. oktober 2011 #126 Del Skrevet 8. oktober 2011 Det er ikke snakk om å være bra nok som menneske. utseendet og personlighet er to separate ting. En ting trenger ikke utelukke noe annet, med andre ord man trenger ikke å drite i eget utseendet for å ha en bra personlighet. Men hva man bevisst gjør for å endre utseende sitt viser jo en del av personligheten. For eksempel de tingene som er nevnt i HI. Masse sminke, plastiske operasjoner man ikke trenger, løsnegler, løsvipper, løsrumper osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 8. oktober 2011 #127 Del Skrevet 8. oktober 2011 Men hva man bevisst gjør for å endre utseende sitt viser jo en del av personligheten. For eksempel de tingene som er nevnt i HI. Masse sminke, plastiske operasjoner man ikke trenger, løsnegler, løsvipper, løsrumper osv. Om man har lyst til å gjøre disse tingene. Hva så? Det viser ikke en pøkk av personligheten. Men det sier noe om DIN personlighet når du dømmer folk som velger å gjøre slike ting.. Løsnegler og løshår er av og påtagbart. Hva er galt i å pynte seg litt med det av og til? Ok silikon er kanskje drastisk, men det er ikke løshår og løsnegler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grønnblomst Skrevet 8. oktober 2011 #128 Del Skrevet 8. oktober 2011 Sminke meg gidder jeg ikke. Syns jeg er pen nok til å gå ut som jeg er. Faktisk syns jeg det er noe svineri å ha på. synes det er viktigere å holde seg ren og frisk, og å gjøre ting som gjør meg glad. Jeg fiser akkurat når jeg føler for det. typen min bryr seg ikke i det hele tatt. Vi bare ler av det. tror faktisk jeg fiser mer enn ham når jeg tenker over det Løshår, løsnegler, brunkrem og løsvipper synes jeg bare er teit. Og jenter som bader i parfyme er noe av det verste å gå forbi på gata. enkelte ganger har de så mye at det minner nesten om kattepiss. Gjennomsvette folk fra trening eller arbeid lukter faktisk mye bedre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joe Skrevet 8. oktober 2011 #129 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hva man bevisst gjør med utseendet viser personligheten sa du. Da antyder du at du vet noe om personligheten til de som gjør slike ting, men det gjør du ikke. Det var et direkte svar på dette: utseendet og personlighet er to separate ting. Mener du at utseende absolutt ikke på noen måte kan si noe som helst om en person, hverken positivt eller negativt? Hvordan forsvarer du da det du skrev om å drite i folk som ikke gjør et fantastisk førsteintrykk? You make no sense, lady. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 8. oktober 2011 #130 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Det var et direkte svar på dette: utseendet og personlighet er to separate ting. Mener du at utseende absolutt ikke på noen måte kan si noe som helst om en person, hverken positivt eller negativt? Hvordan forsvarer du da det du skrev om å drite i folk som ikke gjør et fantastisk førsteintrykk? You make no sense, lady. Ja det mener jeg. Det eneste som påvirker personligheten negativt er om man lar seg selv forfalle og ikke tar vare på personlig hygiene. Ser man bra ut, føler man seg bra, slik påvirker utseendet personligheten positivt, så om noen har behov for å fikse på seg selv utvendig for å føle seg bra innvendig, så dem om det, de føler seg bedre, og om de føler seg bedre så gidd å bry deg.. Nå er det du som kverulerer. jeg forsvarer ikke å drite i folk som ikke gir et godt førsteinntrykk, jeg sier bare at sånn er det i verden. Folk gjør dette ubevisst. Det er en grunn til at man ikke kan se ut som en dass på jobbintervju. Endret 8. oktober 2011 av BettyBoop28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 8. oktober 2011 #131 Del Skrevet 8. oktober 2011 Tullepåstand! Kvinner er ikke stygge fra naturens side, punktum. At kvinner til alle tider (bortsett fra de siste 100 år) har sett seg nødt til/benytte en taktikk for å fremheve både det ene og det andre for dermed sikre seg påkrevet oppmerksomhet fra den mannen/en mann som har det hun ønsker seg (for eventuelle dummies, les: gener, økonomisk, sosial, politisk makt og påvirking) slik at hun kan bygge et rede for seg og sine som er trygt for framtiden - er så sin sak. At det videreføres, selv i dagens likestilte, moderne samfunn synes jeg er bare digg. Vi gutta liker fremdeles å hvile gluggene på noe pent. At det har eskalert til de proposjoner vi ser i dag med teppebombing av skjønnhetshysteriets bredde og "mangfold" er overkill med mange triste skjebner i rennesteinen. Fy skam. Men skyld ikke på gutta for den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 9. oktober 2011 #132 Del Skrevet 9. oktober 2011 Tråden ryddet for avsporing, kverrulering, metadiskusjoner... Kosemose, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joe Skrevet 9. oktober 2011 #133 Del Skrevet 9. oktober 2011 Ja det mener jeg. Det eneste som påvirker personligheten negativt er om man lar seg selv forfalle og ikke tar vare på personlig hygiene. Ser man bra ut, føler man seg bra, slik påvirker utseendet personligheten positivt, så om noen har behov for å fikse på seg selv utvendig for å føle seg bra innvendig, så dem om det, de føler seg bedre, og om de føler seg bedre så gidd å bry deg.. Nå er det du som kverulerer. jeg forsvarer ikke å drite i folk som ikke gir et godt førsteinntrykk, jeg sier bare at sånn er det i verden. Folk gjør dette ubevisst. Det er en grunn til at man ikke kan se ut som en dass på jobbintervju. Okei, nå følger ikke jeg tanketoget ditt lenger. Er dette: Ja det mener jeg. Svaret på dette: Mener du at utseende absolutt ikke på noen måte kan si noe som helst om en person, hverken positivt eller negativt? De neste to setningene dine passer ikke til. Og jeg mener at man ikke kan påstå at om en person ikke sminker seg, eller gjør de andre tingene i hovedinnlegget, ser ut som en dass. Naturlige mennesker ser ikke ut som dasser. Mellomting er ålreit. Det ser kanskje ut som om jeg er helt i mot sminke, kanskje enda mer nå som en del innlegg ble slettet, men det er bare fordi jeg endte opp meg å gjennta meg selv så mange ganger. Poenget mitt var bare at sminke ikke er nødvendig for å se bra ut, og at for mye både sminke og åpenbart falske ditt og datt ikke er pent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2011 #134 Del Skrevet 9. oktober 2011 Tråden ryddet for avsporing, kverrulering, metadiskusjoner... Kosemose, mod Tråden er ryddet for kverulering?!? Har BettyBoop28 en egen tillatelse til kverulering på KG? Hun driver og kaller folk stygge fordi hun blir sinte på dem, og det er visst greit? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 9. oktober 2011 #135 Del Skrevet 9. oktober 2011 Tråden er ryddet for kverulering?!? Har BettyBoop28 en egen tillatelse til kverulering på KG? Hun driver og kaller folk stygge fordi hun blir sinte på dem, og det er visst greit? Send meg gjerne en PM, eller aller helst lag en rapport, hvis du mener det er innlegg i tråden som bryter med reglene. Jeg modererer så godt jeg kan, men er på ingen måte feilfri, så gi beskjed hvis du mener det er noe jeg har oversett eller generelt sett er noe som bryter med reglene, men fint hvis du peker på eksakte innlegg. Utover å si dette, kan jeg ikke diskutere enkeltbrukere. Jeg kan heller ikke diskutere moderering i trådene, da det blir en veldig avsporing. Håper på forståelse for dette. Kosemose, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMas Skrevet 9. oktober 2011 #136 Del Skrevet 9. oktober 2011 Hvorfor må man være misfornøyd med hvordan man ser ut bare fordi man liker å pynte seg? De som ser shabby ut og driter totalt i hvordan de ser ut framstår ennå mer som om de er misfornøyd med utseendet. De framstår som at de gidder ikke å prøve engang fordi de føler seg stygge. Ja, det er vel de av dem som er misfornøyde med utseendet og har gitt opp og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 9. oktober 2011 #137 Del Skrevet 9. oktober 2011 Okei, nå følger ikke jeg tanketoget ditt lenger. Er dette: Ja det mener jeg. Svaret på dette: Mener du at utseende absolutt ikke på noen måte kan si noe som helst om en person, hverken positivt eller negativt? De neste to setningene dine passer ikke til. Og jeg mener at man ikke kan påstå at om en person ikke sminker seg, eller gjør de andre tingene i hovedinnlegget, ser ut som en dass. Naturlige mennesker ser ikke ut som dasser. Mellomting er ålreit. Det ser kanskje ut som om jeg er helt i mot sminke, kanskje enda mer nå som en del innlegg ble slettet, men det er bare fordi jeg endte opp meg å gjennta meg selv så mange ganger. Poenget mitt var bare at sminke ikke er nødvendig for å se bra ut, og at for mye både sminke og åpenbart falske ditt og datt ikke er pent. Du forstår virkelig ikke at jeg setter ting på spissen her? Klart jeg ikke mener at folk som ikke sminker seg ser ut som dasser, jeg snakker selvfølgelig om motpolen til de som er opptatte av utseendet, dermed de som overhode ikke bryr seg om seg selv i det hele tatt. Det er de som ser ut som dasser. Ja ser nå at setningene ikke passer til, men jeg tolker at du mener at å være opptatt av utseendet og pynte seg er en negativ ting, mens jeg mener det kan være en positiv ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joe Skrevet 9. oktober 2011 #138 Del Skrevet 9. oktober 2011 Du forstår virkelig ikke at jeg setter ting på spissen her? Klart jeg ikke mener at folk som ikke sminker seg ser ut som dasser, jeg snakker selvfølgelig om motpolen til de som er opptatte av utseendet, dermed de som overhode ikke bryr seg om seg selv i det hele tatt. Det er de som ser ut som dasser. Ja ser nå at setningene ikke passer til, men jeg tolker at du mener at å være opptatt av utseendet og pynte seg er en negativ ting, mens jeg mener det kan være en positiv ting. Men jeg sa aldri at det var negativt å pynte seg eller bry seg om utseende, og ikke mener jeg det heller. Du tolker alt for mye mellom linjene. Det var bare et svar på akkurat den setningen din, om at utseende ikke sier noen ting om personligheten, mens jeg mener det kan gjøre det. Og det er jo det du sier og nå. Vi var jo faktisk enige på akkurat det, etterhvert. Og motpolen til de som ser ut som dasser fordi de driter i utseende, må jo være de som tar helt av og oversminker, og opererer og limer på løsting over hele seg. Og de ser da ut som dasser de og, i andre enden av skalaen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 9. oktober 2011 #139 Del Skrevet 9. oktober 2011 Men jeg sa aldri at det var negativt å pynte seg eller bry seg om utseende, og ikke mener jeg det heller. Du tolker alt for mye mellom linjene. Det var bare et svar på akkurat den setningen din, om at utseende ikke sier noen ting om personligheten, mens jeg mener det kan gjøre det. Og det er jo det du sier og nå. Vi var jo faktisk enige på akkurat det, etterhvert. Og motpolen til de som ser ut som dasser fordi de driter i utseende, må jo være de som tar helt av og oversminker, og opererer og limer på løsting over hele seg. Og de ser da ut som dasser de og, i andre enden av skalaen. Men du mener jo tydeligvis det er noe galt med personligheten til de som endrer på utseendet. Hvorfor skulle din personlighet være noe bedre egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk16 Skrevet 9. oktober 2011 #140 Del Skrevet 9. oktober 2011 Både menn og kvinner er forskjellige. Noen menn krever at kvinnene skal forandre ditt og datt, mens andre liker naturlige kvinner. Noe de fleste gjør. Noen kvinner bryr seg om alt andre sier, og forandrer seg for å være spm alle andre, mens andre kvinner driter i det. Personlig er jeg ei av de jentene som driter i hva andre sier, jeg bruker litt sminke siden viss ikke ser jeg stort sett trøtt ut, jeg er naturlig pen og har normal kroppsbygning. I motsetning til mange andre jenter vil jeg ha mindre bryster siden jeg er 16 år, er passe slank og bruker 75f i bh. Men som sagt så er alle, både menn og kvinner forskjellige, noen går etter utseende, mens andre går etter personlighet. Så lenge man er positiv og har en god personlighet trenger man ikke endre alt på kroppen sin for at andre skal like deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå