Gå til innhold

Flere psykiske plager - kvitt alle ved å begynne på medisiner?


animelona

Anbefalte innlegg

Forresten, er det noen her som har flere psykiske plager (angst, depresjoner, tvangstanker osv) som har blitt kvitt alle ved å begynne på medisiner?

Var det som skjedde med meg. Da jeg kom til en flink psykiater, fikk en hoveddiasnose (bipolar) og riktige medisiner, så forsvant alt det andre samtidig. Ble en helt annet menneske liksom, men likevel følte jeg at jeg endelig var meg selv. Siden jeg heller ikke har noen bivirkninger av medisinene (dvs, de forsvant etter noen måneder), så føler jeg meg helt...frisk! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns medisiner er skumle og ekle, så jeg velger å bare tåle at jeg ikke alltid har det noe fint i perioder hvor jeg har angst og depresjoner. Det er ikke digg, men det går helt greit... Jeg syns at det er det som er meg, og om jeg hadde hoppa rundt og vært glad hele tiden, hadde jeg følt meg som en annen person... Jeg er sammensetningen av hormoner og søppel som kroppen min produserer. Om jeg tilføyer noe der som forandrer mitt syn eller min oppførsel, er det ikke meg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, er det noen her som har flere psykiske plager (angst, depresjoner, tvangstanker osv) som har blitt kvitt alle ved å begynne på medisiner?

Jeg har ikke opplevd det selv, men et familiemedlem ble kvitt en moderat depresjon gjennom medisinering alene.

Medisinene hadde den ønskede effekt, og det var ingen bivirkninger å snakke om. Etter noen måneder kunne medisineringen trappes ned og til slutt avsluttes. Dette er noen år siden, og symptomene har ikke vendt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns medisiner er skumle og ekle, så jeg velger å bare tåle at jeg ikke alltid har det noe fint i perioder hvor jeg har angst og depresjoner. Det er ikke digg, men det går helt greit... Jeg syns at det er det som er meg, og om jeg hadde hoppa rundt og vært glad hele tiden, hadde jeg følt meg som en annen person... Jeg er sammensetningen av hormoner og søppel som kroppen min produserer. Om jeg tilføyer noe der som forandrer mitt syn eller min oppførsel, er det ikke meg mer.

Jeg ikke hoppende glad hele tiden ;) Har dårlige dager akkurat som alle andre. Virker som at medisiner virker veldig forskjellig på folk, og at jeg har vært veldig heldig... Gikk på noen andre medisiner før, og da følte jeg meg ikke som meg selv. Ble helt nummen...

Forventet ikke å bli SÅ frisk da jeg begynte på disse medisinene liksom. Ble overrasket over at de fjerna alle de andre lidelsene.

Hjernen min byttet visst på å produsere altfor mye serotonin for så å ikke produsere noen ting omtrent (veeeeeldig enkelt fortalt). Var slitsomt å ikke ha kontroll, men være prisgitt de sinnsyke svingningene. Nå er det JEG som styrer hjernen min, ikke den som styrer meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, er det noen her som har flere psykiske plager (angst, depresjoner, tvangstanker osv) som har blitt kvitt alle ved å begynne på medisiner?

Jeg hadde kun depresjon og ble kvitt den kun ved hjelp av medisiner. (Som jeg for øvrig også klarte å slutte med uten å få tilbakefall.) I likehet med deg ble jeg absolutt ikke hoppende glad hele tiden mens jeg gikk på medisiner, jeg bare ble...normal. Du vet, normal som i "slutte å tenke på å ta livet av seg", "slutte å grine for ingenting" og "slutte med å bare orke å ligge på sofaen etter endt arbeidsdag".

Jeg gikk fra helvete til, nåja, ikke himmel, men en rimelig grei hverdag i løpet av tre uker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...