Gå til innhold

~ Familiefar knivstukket på åpen gate i Oslo igår ~


Livets datter

Anbefalte innlegg

Så har det skjedd igjen! En familiefar på 38 år ble igår umotivert stukket ned og drept igår. Han var på julehandel og skulle også kjøpe bursdagsgave til datteren på ni år.

Jeg føler meg virkelig ikke trygg i Oslo lenger!

Les hele saken her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, vel.

Hvis man leser avisene så er det vel så mange som blir stukket ned på fest eller skutt med hagle rundt om i landets små bygdesamfunn, så er egentlig Oslo så ille, tatt antall mennesker med i betraktning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så er egentlig Oslo så ille' date=' tatt antall mennesker med i betraktning? [/quote']

Kanskje ikke. Men det er den byen jeg tilbringer mest tid i.

Og jeg føler meg ikke trygg her. Det er vel bare et par uker siden det gjengopprøret hvor en pistol-kule gikk gjennom en drosje og havnet i veggen på stortinget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg heller ikke 100% trygg her i byen. Derfor oppholder jeg meg sjelden i sentrum og de "verst belastede" områdene i utkanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det som er skremmende i Oslo(eller andre storbyer) er at man i større grad kan være på feil sted til feil tid og risikere å få en kniv i magen....uansett om sjansene er aldri så små.

Knivstikking og hagleskyting på bygda har vel i de fleste tilfeller en eller annen form for forhistorie....provokasjon, ondt blod, gammel krangel etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går mye i det strøket der, det er en naturlig vei å gå til steder hvor jeg har ærend eller møter folk. Ja, det er et slitsomt strøk, men jeg har aldri følt meg truet eller at noe er ubehagelig. Noen ganger må jeg til og med tråkke over narkomane som sitter og setter skudd i porten der jeg skal inn. Og nei, det er mange seriøse bedrifter og ordentlige steder som holder til rundt der, ikke bare snuskete steder. Design Forum er også en nydelig butikk jeg stadig stikker innom og kladder på alt det fine som jeg ikke har penger til...

Uansett - det som skjedde i går var tragisk og fryktelig ubehagelig for oss som ikke ble rammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan jo passe på seg selv ved å alltid være observant og klar over hva som skjer rundt en. Alt for mange raser rundt i koma her i byen.

Ellers er det et tips å prøve å ikke komme nær folk man ikke føler seg trygg på. Etter en tur ned i sentrum er jeg sliten i flere timer etterpå, fordi det tar sånn på sansene med så mye folk å følge med på. :-?

Uansett hvor jeg er, vet jeg alltid hvordan jeg skal komme meg bort hvis det skulle skje noe. Fluktmulighet og toalett er det første jeg ser etter på nye steder. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...