Gå til innhold

Når teste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i PP2 og lurer litt på når jeg skal tørre å teste.. Har alltid hatt uregelmessig mens uten ppillene, så vet egenltig ikke når IKM er. Forje PP var på 40 dager, er nå på dag 36 i denne PP.

(Har ikke kommet så langt at jeg har tatt i burk eggløsningtester - vet jo heller ikke når jeg kan forvente EL, så det hadde sikkert ikke vært så dumt. Tenker at om det ikke klaffer denne perioden skal jeg starte å studere sekret og livmorstapp, så kanskje jeg finner ut av mer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lange, uregelmessige sykluser kan fort tyde på at ikke alt er som det skal. For eksempel at man ikke har eggløsning, lutefasedefekt og lignende. Så det kunne nok vært en ide for deg å sette deg inn i temping for å finne ut av når/om du har eggløsning og hvor lang lutefase du har. Google pernilleinfo, og klikk deg videre inn på måling av basaltemperatur, så kan du lese om det. Men ikke bli for skremt av det jeg skriver her - enkelte har helt fin eggløsning selv om mensen er ganske uregelmessig. Jeg har for eksempel fått påvist eggløsning i en syklus som var over 70 dager.

Når det gjelder testing hadde jeg tatt utgangspunkt i dine lengste sykluser, og testet dersom mensen ikke dukket opp på for eksempel dag 40. Et annet alternativ er å kjøpe billige tester på nett, da kan man teste ofte. Men igjen vil temping hjelpe deg, da ser du når eggløsning har vært, og vet derfor at du forventer mensen, eller at du er så langt ut i lutefasen at du kan teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...