Gå til innhold

Er dette egentlig lov?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hos oss er feriene inkludert i den faste betalingen, for de samme ukedagene barna ellers er der. Hvis barnet vanligvis er på sfo 3 dager i uka før/etter skolen, men skal være der 5 dager i høstferien, så må man betale ekstra for to dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessuten mener jeg at dersom noen foreldre har barna hjemme i disse feriene så burde de fått avslag på prisen i den mnd som det er en uke ferie. For hvis man betaler for en mnd og bare får hatt barnet sitt der i 3 uker så betaler man jo i prinsipp for en uke/tjeneste man ikke får. Da blir det jo også sånn at vi foreldre inndirekte betaler ferien til de sfo ansatte og det blir jo litt feil.

Jeg vil tro at månedsprisen på SFO ikke er regnet ut fra hva det koster pr dag, men en årstotal delt på antall måneder. Ellers hadde det jo blitt ulike beløp å betale hver eneste måned, så det er vel for enkelhetens skyld at de gjør det sånn? På den måten utjevner det seg i løpet av året.

Og som en annen nevnte hvorfor er det ikkie sånn når det gjelder barnehage??

Barnehage og SFO er jo organisert på helt forskjellige måter. SFO er et tilbud skolen har, og derfor er det nok en del SFO'er som følger skoleruta og i utgangspunktet stenger når skolen stenger. Barnehage og SFO kan ikke sammenlignes, synes jeg. Og hvis det stemmer som en over her sa at barnehage subsidieres men ikke SFO, så er det jo enda større grunn for ikke å sammenligne barnehage og SFO.

Men det er jo selvsagt superkjekt i de kommunene der man tilbyr SFO i ferier uten ekstra betaling! :)

Skrevet

Og som en annen nevnte hvorfor er det ikkie sånn når det gjelder barnehage??

Her er barnehagen stengt i høstferien, juleferien, vinterferien, påskeferien og har seks ukers sommerferie. Vi betaler ikke i juli, ellers har vi fullpris hele året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...