Gå til innhold

Hvilken dyne til sprinknelseng...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har forstått det slik at det er 3 forskjellige.. barnevogndyne, "medium" dyne og junior dyne...

Kan jeg hoppe over medium og gå rett på en juniordyne som er 100*140...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har forstått det slik at det er 3 forskjellige.. barnevogndyne, "medium" dyne og junior dyne...

Kan jeg hoppe over medium og gå rett på en juniordyne som er 100*140...

Jeg syns medium-dyna var veldig kjekk. Juniordyna er altfor stor for en baby spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medium-dyna dekker jo senga slik en dyne skal gjøre. Om du kjøper større dyne vil du måtte brette den for å få plass og da blir den både klumpete, tung og antagelig altfor varm. Den vil også kunne gli lettere over hodet på barnet i løpet av natta, og det er absolutt ikke bra. De første 2,5 mnd lå jenta vår på tvers i den ene enden med vogndyna over seg for at det skulle virke tryggere og mindre. Den andre dyna lå bare ved siden av for å gjøre senga mindre.

Endret av Sunshine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Mediumdyne ville jeg brukt! Den passer perfekt i senga. Nå er har 16 måneder og den passer godt fremdeles. Her blir det gjerne juniordyna vi dropper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80*100 til sprinkelseng her.

Har ennå ikke begynt å bruke den, mini sover i vugge med vogndyna 65*80 enda.

Synes liksom senga og dyna blir så store i forhold til den lille. Bare tull, sikkert, men... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Me hadde minste dyna i vogna, og junior-dyne 140x100 i babysenga. Bretta den i fotenden, men det var ingen problem med dyna over hovudet (heller tvert imot, her sparka babyen av seg dyna så fort ho greidde...)

Ho er 2,5 år no og brukar samme dyne ennå, og me har kjøpt ny junior-dyne 140x100 til babyen som kjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65*80(?) i vuggen og vognen.

80*100 hadde vi i sprinkelsengen.Noe annet hadde blitt veldig mye tror jeg. De skal jo ikke drukne i dynen heller. Da hun ble flyttet over i vanlig seng hoppet vi over juniordynen og rett på "vanlig" dyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65*80(?) i vuggen og vognen.

80*100 hadde vi i sprinkelsengen.Noe annet hadde blitt veldig mye tror jeg. De skal jo ikke drukne i dynen heller. Da hun ble flyttet over i vanlig seng hoppet vi over juniordynen og rett på "vanlig" dyne.

Jeg gikk inn her for å skrive det samme. Skal man hoppe over en dynestørrelse, er vel juniordynen den som er enklest å hoppe over, da juniordynen er beregnet til bruk når barnet har byttet til vanlig seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Hvor stor er ungen da?

Her brukte vi alle tre størrelsene. Den minste i vugga, den mellomste i vogn og sprinkelseng, og nå bruker vi juniordyna i sprinkelsenga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstått det slik at det er 3 forskjellige.. barnevogndyne, "medium" dyne og junior dyne...

Kan jeg hoppe over medium og gå rett på en juniordyne som er 100*140...

Har gjort det til begge mine barn. Vogndyne i senga til ca ett års alder. Og så rett over på junior størrelsen.

Og så stor dyne når det ble stor seng til treåringen.

Juniordyne så stort ut de første dagene, men så ble vi vant med det. Ingen dyne over hodet her. Ikke før det ble gjort med vilje, hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...