Gå til innhold

IVF og AIH-hvor mange forsøk?


Gjest Cuddly

Anbefalte innlegg

Fikk med et litt problem med hvordan jeg skal formulere dette, men prøver;

jeg vet at når vi betaler for IVF får vi en pakke på 3 forsøk, men hva om vi trenger flere, får vi det da?

Og AIH, hva koster det?Og hva om vi tar feks. 2 AIH forsøk, får vi da 3 IVF etter det, eller går AIH på "IVF-kvota"?

Masse å lure på når man står på terskelen til å gå videre i prøvinga... :klø:

Håper noen tar seg tid til å svare, da blir jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Gjennom det offentlige får man normalt dekket opp til 3 IVF forsøk. Med et tak på egenandel på 18.000 kr. Avbrutte forsøk teller ikke med. Dersom dette ikke fungerer, kan man fortsette på private klinikker. Der tror jeg man kan ha så mange forsøk man vil så lenge man betaler for det, men det kan jo være at legene på et tidspunkt sier at nok er nok og ikke anbefaler/vil gjennomføre flere.

Dersom man skal ta AIH forsøk før/mellom IVF kommer dette i tillegg til IVF på den offentlige kvoten. Tror ikke det er noe fast tak på antall AIH forsøk gjennom det offentlige, men det er vel legene som avgjør dette, og ikke pasientene.

AIH forsøk på private klinikker vil jeg tro er "ubegrenset" så lenge legene anbefaler det.

Håper du ble litt klokere.

Lykke til, håper det snart ordner seg for dere,- og at du slipper alt sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...