Gå til innhold

Baby 3 uker syk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lille jenta mi på 3 uker er blitt forkjølet.. uff ikke gøy altså!!

Er det noe spesielt jeg bør gjøre eller tenke på?

Tenkte jeg skulle kjøpe saltvannspray på apoteket.

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OtriBaby saltvannsspray fungerer kjempefint. Det er ekkelt når babyen nesten ikke får puste gjennom nesa, hadde noen dager forrige uke som var slik, godt å ha spray da :)

De skvetter litt når man sprayer opp i nesa, da. Stakkars...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer AB over her - veldig viktig at du følger med på tempen hennes, og kontakt legen dersom hun får feber.

Det kan også hjelpe å heve hodeenden på senga hennes litt dersom det er mulig. Da kan det hende hun ikke blir like tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan gå på apoteket og kjøpe en ordentlig nesespray også - husker ikke helt hva den heter, men den er beregnet for barn under to år. Tror den brukes helt fra fødselen. Den er mer effektiv enn saltvannssprayen syns jeg.

Ellers signerer jeg å heve hodeenden på sengen, det er nok det som hjelper aller best mot små, tette neser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp nesesuger: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-903593.aspx

Om du ammer så kan du ta morsmelk i nesen hennes først.

Vi var innlagt på sykehuset grunnet forkjølelse til vår frøken da hun var omtrent 2 måneder. Fikk da streng beskjed fra sykehuset og legene om å ikke ha morsmelk i nesen. Grunnen til dette er at morsmelk er klissete og kan gjøre det verre.

Det som ble anbefalt var saltvannsoppløsning, en halv sånn liten pipett i hvert nesebor, 0,9%, mener jeg, oppløsning kjøpt på apoteket.

Gi babyen dette før du ammer, og det skal hjelpe med å åpne opp luftveiene.

Følg med feberen og allmentilstanden og vær overhodet ikke redd for å kontakte lege!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...