Gå til innhold

Jeg har litt lyst til å være med i en hundeklubb...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

..eller iallefall observere litt i første omgang. MEN, jeg kjenner ingen andre med hund i området, og hunden min er litt vilter av seg (spesielt rundt andre hunder), så jeg vet ikke om jeg tør. Føler meg litt dum om alle har kjempelydige hunder, og så kommer vi.. :hund:

Det virker litt som at de som er med i klubb er oppdrettere eller eiere av mange hunder, og jeg har jo bare min "hobbyhund".

Skjønner jo at poenget er å miljøtrene slik at han blir vant til hunder rundt seg, men det hadde vært SÅ my lettere om jeg hadde noen kjente med hund som kunne vært med.

Har litt lyst til å konkurrere med han etterhvert på et lavt nivå, så hadde jo egentlig vært en gull erfaring å få med seg.

Kan noen fortelle meg litt åssen det foregår, og peppe meg opp? :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på "hundetreff" med en raseklubb, det fungerte helt fint selvom vår var valp og ganske vilter da.

Det var bare sånn at mange folk møttes på en fotballbane (gress) og lot hundene hilse, noen slapp de løs så de fikk leke, noen øvde på ting, noen pratet mest med de andre og litt forskjellig. Var ganske kjekt så har tenkt å gjenta det om en ukes tid :) Kan jo evt oppdatere deg da. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke valp da, han blir snart 4, så det gjør det egentlig litt verre syns jeg :fnise:

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jada, men vår er fortsatt litt vilter og leker som en idiot (har vel lært av sin mor... meg altså. hehhe?). Alle andre hunder syns han er dritklengete og irriterende og prøver å gå vekk fra han og han løper etter og tror han er med i gamet. Han har blant annet klart å bli tisset i fjeset pga dette.

Han kan også utagere veldig mot enkelte hunder etter han ble angrepet, men det er jo så mange hunder som ikke er "perfekte" at jeg tror ikke noen bryr seg. Jeg syns ihvertfall ikke at det skal være helt nazileir når hunder leker og sånn heller, de må jo få slå seg løs de også. For å si det sånn, vår er GANSKE ille (?) tror jeg, og det var mange på det treffet som var MYYYYE verre, men det var ingen som viste tegn til å bry seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...