Gå til innhold

Kjæreste i militæret


fotopia

Anbefalte innlegg

Min kjære drar til Kirkenes nå på tirsdag, og jeg bor utenfor Oslo :( Kommer til å se han hver 7. uke, men det er jo nesten ingenting... Vi er vant til å være med hverandre nesten hver dag, og det blir et grusomt og hardt år. Prøver å være tøff fordi jeg vet han gleder seg, samtidig gjør det litt vondt at han gleder seg til å reise :(

Lykke til idag! Vi jentene står sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff dette er triste fakta men det er fakta.

dca 50% av de som har kjæreste når de går inn i miletæret går ut av miletæret som singel.

avstandsforhold er det mange som ikke takler.

heldigvis så klarte jeg et helt år (12mnd) uten min kjære =)

men var MANGE i troppen hans som ble single i løpet av året.

og med tilsammen bare 7 permer så var det lite med tid sammen.

men LYKKE LYKKE til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mangosorbet

Kjæresten min dro til elverum igår, på rekruttskolen, og jeg lurer på - har de fritid mens de er der? Jeg bor ikke så innmari langt unna, så jeg har mulighet til å besøke haan.. noen som vet om de kan ta gå ut i helgen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menge som lever dette livet altså.. For alltid.. I maaaaange år! Er det ment to be så klarer man det jo.. Er dere 18 år så ser jeg at det kan virke som om alt er håpløst... Men som sagt du må ville det! Og dere da, spør kjæresten da, hva er regel for ditt og datt, besøk etc...? Bra kommunikasjon! Not!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff dette er triste fakta men det er fakta.

dca 50% av de som har kjæreste når de går inn i miletæret går ut av miletæret som singel.

avstandsforhold er det mange som ikke takler.

heldigvis så klarte jeg et helt år (12mnd) uten min kjære =)

men var MANGE i troppen hans som ble single i løpet av året.

og med tilsammen bare 7 permer så var det lite med tid sammen.

men LYKKE LYKKE til :D

Hehe.. Ja man finner ut hva man vil! Men klarer man ikke skrive militæret engang så ville jeg sagt at alderen er - ut å lev livet og ta forhold om 5 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, til alle dere som sitter her inne og depper for at kjærestene deres er et eller annet sted i Norge - vær glad for at dere ikke har en kjæreste som er i Afghanistan, det har nemlig jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min dro til elverum igår, på rekruttskolen, og jeg lurer på - har de fritid mens de er der? Jeg bor ikke så innmari langt unna, så jeg har mulighet til å besøke haan.. noen som vet om de kan ta gå ut i helgen? :)

De har ofte hver helg fri etter rekruttskolen. Utenom noen helger det kan være øvelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er ei jente som selv var i forsvaret (kirkenes, GSV) for noen år tilbake. Jeg hadde kjæreste på den tiden, men ønsket å søke meg til en plass som virket interessant og der jeg kunne lære masse. Det betydde at jeg måtte reise langt bort fra kjæresten min. La de få litt rom, la de også få kjenne på savnet. Husk at deres hverdag er fylt med mye nytt og mange nye ting å forholde seg til. Man blir veldig sliten og trenger å fokusere på alt det nye man skal lære seg.

Jeg har også vært på "den andre siden". Jeg har også vært den som har grått når kjæresten har dratt avgårde med flyet. Nå i ettertid, vil jeg bare gi dere jenter et råd, ikke "tving" kjærestene deres til å velge den plassen som er nærmest bostedet deres. Det er mulig at det ender med at de får lite ut av sitt år i førstegangstjeneste, både fordi plasseringen i utgangspunktet ikke var av interesse, og fordi de føler seg tvunget til å besøke dere hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjæresten min dro inn i millitæret i dag tidlig, på Madla! Kjørte han selv pga jeg bor i Stavanger. På en måte er det jo kjekt at han er i samme by, men det er hardt. Har grått i hele dag og knekker sammen av ingenting. Vet at det er jenter der i og jeg sitter her hjemme.

Vi har vært sammen i snart 2 år, bor sammen og har ei datter sammen på 14mnd. Er 20 (blir 21 i år) og kjæresten er nettop blitt 21 selv.

Vil veldig gjerne snakke med noen på facebook? om det er mulig. Sliter veldig med å ikke knekke sammen bare jeg skriver dette. Har sendt han melding, men får ikke svar. Trodde ikke de holdt på til så langt på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jenter, dere må da klare å ha et liv selv om kjæresten er i militæret? Hvis dere er så avhengig av kjæresten deres så er det på tide at dere skjerper dere litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har min reist, og det gjør veldig vondt. Føler meg ensom. Dagene fremover er fulle, så jeg har nok å gjøre, men likevel sniker savnet seg inn allerede. Jeg føler jeg takler det bra så langt, men har likevel irrasjonelle tanker om at han ikke er interessert mer siden han ikke sender meldinger osv. Noe som er helt håpløst, iom at han naturligvis er opptatt med andre ting. Jeg maser ikke på han, for han ringer når han får tid. Gsv er jo et flott sted, og jeg unner han opplevelsene. Dessverre (sier jeg...) kom han på rom med en jeg ikke liker, og det ender vel med at han begynner å snuse igjen :( Han klarer nok ikke si nei når han blir tilbydt en snus hele tiden. Meh. Men det får være hans valg, han vet jo godt hva jeg mener, så jeg skal ikke spørre han om hvordan det går på den fronten.. Edit: bare send pm om noen vil snakke. Kan jo lage en støttegruppe :)

Endret av Marimma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjæresten min dro inn i millitæret i dag tidlig, på Madla! Kjørte han selv pga jeg bor i Stavanger. På en måte er det jo kjekt at han er i samme by, men det er hardt. Har grått i hele dag og knekker sammen av ingenting.

Vi har vært sammen i snart 2 år, bor sammen og har ei datter sammen på 14mnd. Er 20 (blir 21 i år) og kjæresten er nettop blitt 21 selv.

Vil veldig gjerne snakke med noen på facebook? om det er mulig. Sliter veldig med å ikke knekke sammen bare jeg skriver dette.

Han ringte meg nettop da. De får perm om 2 uker ''allerede''.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min herlige elskelige kjæreste er i militæret nå for 2. år på rad (befalsskole og nå pliktår), og det blir enda ett til høsten. Men endelig får vi hvertfall flytte sammen, for nå skal han til Oslo! Det er tungt, det legger jeg ikke skjul på. For min del sliter det mest på å ikke ha kontakt og se hverandre hver dag, når det er det vi er vant til. Det blir selvfølgelig lettere med tiden, men det er vanskelig å ikke få bekreftelsen fra hverandre hver dag på at man er elsket, når det er det man er vant til. Så det krever mye tillit og masse tålmodighet, og så gjelder det bare å planlegge godt slik at man får utnyttet permdagene for alt de er verdt, enten det gjelder for dere å være ute blant folk, dra på kino, i parken, på byen, utenlands osv, eller om det beste for dere bare er å endelig ligge stille i sofaen sammen og kjenne hvor deilig det er å ha hverandre. :rodmer: Og da er det lettere å fokusere på det flotte som SKAL skje, istedenfor savnet som er der nå!

En ting jeg pleier å ha i tankene er at uansett hvor vondt det gjør å savne han, så er det likevel bedre enn å ikke ha ham i livet mitt til å savne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jenter, dere må da klare å ha et liv selv om kjæresten er i militæret? Hvis dere er så avhengig av kjæresten deres så er det på tide at dere skjerper dere litt!

Enig, skjønner at man kan være trist og sånn, men når man "knekker sammen" er man litt for avhengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig, skjønner at man kan være trist og sånn, men når man "knekker sammen" er man litt for avhengig.

Hey, jeg skjønner synspunktet deres veldig godt, men her er det faktisk snakk om at TS lider både av depresjon og angst, det er vel forståelig at det gjør ting litt tyngre? Hva med å være litt konstruktive, folkens?

Ett tips til forresten, til alle med kjærester i forsvaret; Lik Forsvaret på facebook! Der legger de ut oppdateringer om stort og smått som skjer i forsvaret, da føler man seg litt "inkludert", og får litt mer innsikt i hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på en ting, kjæresten min er jo på Madla og jeg har veldig lyst til å sende han noe.. bilde, godteri og blad f.eks. er det noen som vet om dette er mulig, og hva adressen er, eller hvor man finner det ut? har prøvd å skjekke på forsvarets hjemmeside, men det var ikke så lett å finne noe adresse til Madla der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bazibaz

Vel, til alle dere som sitter her inne og depper for at kjærestene deres er et eller annet sted i Norge - vær glad for at dere ikke har en kjæreste som er i Afghanistan, det har nemlig jeg.

Du får trøste deg med at det i hvert fall ikke varer like lenge. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på en ting, kjæresten min er jo på Madla og jeg har veldig lyst til å sende han noe.. bilde, godteri og blad f.eks. er det noen som vet om dette er mulig, og hva adressen er, eller hvor man finner det ut? har prøvd å skjekke på forsvarets hjemmeside, men det var ikke så lett å finne noe adresse til Madla der...

Jeg sendte bursdagsgave til min, det var ikke noe problem. Adressen fikk jeg av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...