Gå til innhold

Modningsakupuntur i uke 36


StineMaa

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 36 og skal til jordmor i morgen.

Hun har spurt om jeg vil prøve modningsakupuntur og jeg er veldig i tvil.

Jeg har hørt at ganske mange føder dagene etter de har begynt med dette.

Er det noen som har prøvd dette og kan dele erfaringer med meg????

På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk til fødselsforberedende akupumktur, men det var ingen nytte av de timene jeg hadde.

Fødte 14 dager over tiden.

Fikk akupuntur under fødsel også, men synes ikke det heller hjalp noe.

Så, min erfaring er at akupuntur ikke er verdt pengene.

Noen fungerer det for andre ikke. Enkelte undersøkelser sier det ikke er noe hjelp i akupunkur, andre sier det hjelper. Fasit finnes ikke, da det er vanskelig å måle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk modningsakupunktur fra uke 36, men for meg var det bortkastede penger. Jeg syntes også det var veldig ubehagelig å ligge så lenge i ro på siden på en hard benk (hadde bekkenløsning). Men jeg angrer ikke på at jeg prøvde altså, så jeg ville bare ha kjørt på. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg fekk modningsakunpunktur i uke 37 på onsdagen,lørdagen så gikk vannet.veit ikkje om det er noen sammenheng eller om vannet hadde gått uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist prøvde jeg det som gikk an å prøve... Modningsakupunktur, bringebærbladkapsler, massere mellomkjøttet osv... Hadde 1,5 døgn med rier før 5 cm og snuppa var en liten supermann så jm måtte klippe. Denne gangen gidder jeg ikke annet enn knipeøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to runder i uka fra uke 36. Fødte 16 dager over termin. Igangsatt.. Og det etter to runder med igangsettingsakupunktur også. Så for min del hjalp det IKKE. Men kan hende jeg prøver igjen nesten gang for jeg tror ikke hun jeg gikk til var den beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk det på sykehuset etter vannet hadde gått uten rier. Riene begynte på kvelden og jeg hadde en rask og lett fødsel. Vet ikke om det hadde noe å si, men man taper jo ikke noe ved å prøve. Fødte 14 dager før da.. men vannet gikk før jeg fikk nåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...