Gå til innhold

Til dere som har blitt strippet rundt termin...


Darkannie

Anbefalte innlegg

...hvor lenge etter satte fødselen igang? Eller gjorde det ingenting? Jeg er 40+1, avflatet myk mormunn, ingen skjedevegg, 2 cm åpning, og hun røsket meg godt idag. Er litt hyper nå!! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før fødsel nr 1 blei eg tøyd i på ettermiddagen 6 dagar etter termin, frå 1 cm til litt over 2 cm. Hadde murringar heile kvelden og natta, og fødselen starta om morgonen.

Før fødsel nr 2 blei eg tøyd i 4 dagar etter termin. Hadde allereie 4,5 cm åpning (!) av meg sjølv, JM fekk tøyd enno ein cm, så eg var sikker på at fødselen kom til å starte med ein gong, men det skjedde ikkje noko før kvelden etter, og babyen blei fødd om natta 6 dagar etter termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tøyd fra to til tre cm 41+0 og fra tre til fire cm 41+2, men det hjalp ikke. (Nå skal det jo sies at jeg fikk modningspille 41+3 som heller ikke hjalp...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble strippet fra 1,5 cm til 2,5 cm, fungerte ikke i det hele tatt. Var bare skikkelig vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, håper det lover godt, men det eneste som var litt rart var at hun slet litt med å faktisk finne åpningen. Da hun fant den var den helt på siden, istedet for over kronen til babyen så var den liksom over øret hennes....så jeg lurer på om det kommer til å gjøre at det drøyer, at åpningen stagnerer siden den ikke er rett ned, men liksom stopper fordi den treffer meg i siden... Hun sa hun aldri hadde vært borti en så skjeiv åpning... :sjenert:

Endret av Darkannie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stripping?! Tøyd!? Hva??? :sjokk:

Hahaha! Som om jeg skulle sagt det selv! De gravide har et eget språk som vi andre ikke skjønner. Jeg må finne forklaringstråden!! Alt som er å lese i denne tråden er bare merkelige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang ble jeg strippet uke 39+1. Var da 2 cm og nesten helt avflatet, men det skjedde ikke noe. Ble tøyd igjen i uke 40+1, men fødte allikevel ikke før 7 dager over termin.

Med andre mann ble jeg strippet 2 dager før termin, og var da 3 cm og helt moden. Ble satt igang dagen etter termin (spesiell avtale), men de behøvde da bare å ta vannet, så var jeg igang.

Ikke så veldig positive erfaringer her med tøying, så det var sikkert ikke det du ville høre. Men det gjorde ihvertfall ikke vondt, siden det var så modent.

Lykke til uansett, når du kommer igang! Det drøyer nok ikke så lenge nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja, det minner meg om at jeg ble strippet en gang før termin, og det hjalp ingen verdens ting. Det var vondt fordi jeg på ingen måte var moden. Rart hva man glemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble strippet på overtidskontroll 7 dager etter termin og riene startet dagen etter. Jeg innbiller meg at det hjalp for jeg var ikke spesielt moden da. Så denne gangen skal jeg trygle jm om å bli strippet på siste kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble strippet på overtidskontroll og tre dager før fødselen. Men jeg ble igangsatt langt på overtid så her hadde det lite virkning gitt. IKKENO hjalp her! :roll: (før medisinering fikk det i gang) :kjefte:

Håper du får bedre resultat! :jepp: Lykke til!

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt min beste natts søvn på evigheter... :filer:

Har hørt om flere som opplever dette rett før fødsel, sikkert for at kroppen skal være klar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min beste natts søvn på evigheter... :filer:

Uffdå... Jaja, då er vel formen fin i dag då, kanskje?

Eg har vore på kontroll i dag. Sa at eg er begynt å bli sliten, og sa "det er vel ikkje anna å gjere enn å vente?". (turte ikkje spørre meir direkte :sjenert:) Det svara jordmor bekreftande til, og sa at eg fekk ta kontakt når fødselen starta. Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle bare ha spurt om hun kunne sjekket modning og tøye litt! Jeg turte, og jeg er seriøst pingle!! :fnise:

Har seriøse kynnere i dag, og spotter litt brunt, ellers lite action...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...