Gå til innhold

Hvor sover babyen deres på dagtid?


Gjest LilleLovely

Anbefalte innlegg

Gjest Ashley_Johanna

Har en her som sover godt i sengen sin om natten, men på dagtid har hun ikke et spesielt sted å sove. Skulle gjerne hatt det for å få inn noen dagrutiner, men lurer på hvor babyer pleier å sove på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I senga si. Barnerommet er hittil kun for soving og nattemating, så der er det svalt og dunkelt. Sover så godt der både natt og dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover de i senga si på soverommet vårt om natta.

På dagen sover de i vogga på stua eller i barnevogna på stua/kjøkkenet/ute. De er roligst i vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er dumt og tungvint å venne henne til en plass å sove. Greit at hun la sove hvor som helst, men jeg forstår jo at det ikke er øike enkelt for alle :) vår sover heldigvis over alt, lekegrind, sofa, vogn eller hos andre. Begynte å legge henne i senga også da hun var 7 mnd, turde ikke det før :)

Men skal du velge en plass ville jeg valgt vogna. Da får hun frisk luft og du blir ikke låst hjemme når hun skalsove :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sover i vogna, enten ute eller inne i gangen.

Liker å skille mellom soveplassene på dag og natt, men har lurt litt på å prøve legge henne i senga for å se om hun sover lenger enn de 30 minuttene hun vanligvis sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ashley_Johanna

Takk for svar! Har har babyen nektet å ligge i vogn helt fram til for en uke siden, nå tar hun en lur i vogna (sovner på tur) nesten hver dag:) Men ellers sovner hun bare i armene våre når hun får flaske.

Kan jo ikke holde på sånn i lengden akkurat..dere som har babyer som sover i vogn, sovner de inn selv eller må dere trille først?

Hun sover godt i senga si og sovner inn selv der, er redd for å ødelegge det hvis jeg legger henne der på dagtid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel ca. 50/50 om han må rugges i søvn eller sovner selv.

Av og til er han bare å legge ned så putter han kosen over øynene og sovner selv, og av og til er det en kamp og jeg må stå ute og trille fram og tilbake i et kvarter før han sovner.

Stort sett må jeg rugge i et par minutter når bevegelse trengs, og det er helt kurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..dere som har babyer som sover i vogn, sovner de inn selv eller må dere trille først?

Det er variabelt. Noen ganger sovner hun greit selv(med smokk og koseklut), noen ganger må jeg vugge vognen litt. Går vi tur holder det at jeg triller vanlig uten vugging. Er hun overtrøtt er hun vanskeligere med å få til å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sover kun i vogn, og kun i bevegelse. Våkner med én gang vi går inn, eller stopper vogna... Om natten sover hun i sengen selvsagt, men må ammes eller vugges i søvn, har aldri sovnet av seg selv, er øyeblikk 9 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover frøkna stort sett i vognen på dagtid, enten ute eller inne i stua. Vi går som regel tur med hunden i samme slengen, så hun sovner i bevegelse. Tidligere våknet hun år vognen stoppet, men nå går det greit.

Men hun var ganske gammel, 3-4 måneder kanskje, før hun sov i vogna. Før det sov hun i stor del på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har hun sovet i sengen sin både på dagtid og om natten siden hun ble født. Av og til sovner hun på sofaen, men hun sover desidert best i sengen sin.

Skulle så gjerne likt at hun sov godt i vognen sin ute, men med mindre den er i bevegelse eller at jeg sitter rett ved siden av, nekter hun å sove der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun sover best i vogna som vi har stående i stua, eller i sofaen sammen med en av oss. På natta sover hun i vogge på soverommet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min sover i kleskurven! Han nekter å sove i vogna med mindre den er i bevegelse, og jeg synes ikke noe om at han sover i senga si om dagen. Han er 3,5 mnd men bare 50 cm (prematur), så han passer fint i plastkurven vi egentlig bruker til klesvask. :fnise: Har laget et lunt rede til ham oppi der, og så er det veldig greit å flytte kurven rundt i huset etter hvert som jeg forflytter meg og utfører daglige gjøremål. Helsesøster lo hjertelig da hun så den lille gutten i kleskurven da hun var her på hjemmebesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte å legge henne i sengen sin når hun sov litt lengre etapper på dagtid, og skjønte forskjell på dag og natt. Hun var vel rundt 3 måneder, kanskje litt før.

Nå sover hun i sengen sin eller i vognen ute på verandaen. Hun behøver ikke å mates eller bysses i søvn, og er igrunn veldig grei å ha med og gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han kan sovne hvor som helst egentlig, men sover vanligvis i hengevugga på stua, i vogna når vi går tur og i sprinkelsenga om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min sover i kleskurven! Han nekter å sove i vogna med mindre den er i bevegelse, og jeg synes ikke noe om at han sover i senga si om dagen. Han er 3,5 mnd men bare 50 cm (prematur), så han passer fint i plastkurven vi egentlig bruker til klesvask. :fnise: Har laget et lunt rede til ham oppi der, og så er det veldig greit å flytte kurven rundt i huset etter hvert som jeg forflytter meg og utfører daglige gjøremål. Helsesøster lo hjertelig da hun så den lille gutten i kleskurven da hun var her på hjemmebesøk.

Haha, nå måtte jeg le litt. Men det hørtes veldig søtt ut :fnise:

Min baby sover best på fanget, ikke alltid like praktisk men..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...