Gå til innhold

Hva gjør en faglig ansvarlig vernepleier?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Vernepleiere tjener vel litt over 200 000 tror jeg...?

Kan det stemme???? Etter 3 års høyskoleutdannelse... noen som jobber som vernepleier. Det var veldig lite... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fagansvarlig vernepleier, men min mann var fagansvarlig sykepleier, og det går ut på mye det samme. Han tjente nesten 300,000 i året. Jeg jobber ekstravakt som miljøterapaut i kommunen og der tjener jeg 265,000 i året (100% stilling) med 8 års ansinitet. Jeg er utdannet spesialpedagog, som vil si 2 års etterutdanning etter førskolelærerutdanning. Lønnen kan variere litt fra kommune til kommune(hvor i lønnsansintet de legger deg, om du får full ansintiet eller må jobbe deg opp til full ansinitet) Håper du fikk svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ har det seg slik at førskolelærere og sykepleierer har fått lønnsøkning. Sosionomer, barnevernspedagoger og vernepleierer (litt usikker på hva vernepleier går under da) har ikke fått denne lønnsøkningen og ligger på en lønne som er 250 - 277. 000 i årslønn.

Jada - treårig høyskoleutdanning og skikkelig krevende jobber også. Hvem var det som sa at lærerne tjener dårlig? :)

Noen har det verre. Litt moro og være sosionom på et sosialkontor eller barnevernskontor og dele ut penger til "trengende" som tjener langt mer enn en selv? (Tenkt situasjon) :)

Hva en vernepleier jobber med vet jeg nesten ikke helt. Men tenker det handler mye om tilrettelegging og planlegging av hverdagen for psu eller fysisk handikappede. Det er fordi jeg tror at vernepleierer jobber innenfor disse institusjonene. Men det er mulig jeg tar helt feil eller? Uansett er nå faglig ansvarlig ofte den som har et overordnet ansvar for tilrettelegging og planlegging. Uansett hva type institusjon :)

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kommer helt ann på om den plassen du jobber har egen fagstige eller ikke... Ser endel om fra 200 000-250 000 her... får ikke dette helt til å stemme... selv er jeg helt fersk nyutdannet aktivitør, og har 252 000..... mener vernepleierne starter p 250 000....men vernepleierutdannelsen er gangbar til mye, slettes ike bare PU og institusjoner..... Attføringsarbeid, konsulentstillinger osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes ikke det var dårlig lønn. Hvor lang utdanning har en vernepleier? Selv hadde jeg en gang en årslønn på 184.000 med fire års akademisk utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg ER fagansvarlig vernepleier på et dagsenter for utviklingshemmede og tjener 289.000,-.

Der går jeg ikke turnus og har fri alle røde dager, romjulen og påskeuken.

Dersom man jobber turnus tjener man en god del mer på helg / kveld og helligdagstillegg.

Arbeidsoppgavene mine der går mye i å ha ansvar for brukermøter, opplæring av personal, veiledning av personal, miljøarbeid, og å gi brukerene et best mulig tilbud utfra deres ståsted.

All faglig tilrettelegging ligger på meg og avdelingsleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Jeg er ikke fagansvarlig vernepleier, men min mann var fagansvarlig sykepleier, og det går ut på mye det samme. Han tjente nesten 300,000 i året. Jeg jobber ekstravakt som miljøterapaut i kommunen og der tjener jeg 265,000 i året (100% stilling) med 8 års ansinitet. Jeg er utdannet spesialpedagog, som vil si 2 års etterutdanning etter førskolelærerutdanning. Lønnen kan variere litt fra kommune til kommune(hvor i lønnsansintet de legger deg, om du får full ansintiet eller må jobbe deg opp til full ansinitet) Håper du fikk svar

Ser i tråden her at det er litt utbredt å tro at det er opp til arbeidsgiver å deg uttelling for annsinitet. Jeg har også opplevd en rundt omkring at arbeidsgiver snakker om at man begynner på ny opparbeidelse av ansiinitet etter høgskoleutdanning. Dette stemmer ikke! Har du attester som samlet sett gir deg et tall på arbeidserfaringen så er dette urokkelig i arbeidsmiljøloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo:) synst her e mykje lave lønningar ute å går her! Kan det stemme?? Eg har kun vidaregåande utdanning med fagbrev som omsorgsarbeidar,og mi årslønn er 306000 og skal stige litt til våren også. Er kommunalt ansatt på ein sjukeheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo:) synst her e mykje lave lønningar ute å går her! Kan det stemme?? Eg har kun vidaregåande utdanning med fagbrev som omsorgsarbeidar,og mi årslønn er 306000 og skal stige litt til våren også. Er kommunalt ansatt på ein sjukeheim.

Hvis du sjekker årstall på innelggene over så ser du at denne tråden er fra 2003, det forklarer nok en del ang. lave lønningen. (men omsorgsyrker generelt er nok ikke best betalt nei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hei

Jeg er nyutdannet vernepleier og jobber som støttepersonal i en barnehage med funksjonshemmede barn i Oslo kommune. Min årslønn er 306500 kr. Men jeg jobber som vikar i en annen kommune og der får jeg 345 500 kr i året hvis jeg hadde fått en 100% stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...