Gå til innhold

Hva gjør en faglig ansvarlig vernepleier?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Vernepleiere tjener vel litt over 200 000 tror jeg...?

Kan det stemme???? Etter 3 års høyskoleutdannelse... noen som jobber som vernepleier. Det var veldig lite... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fagansvarlig vernepleier, men min mann var fagansvarlig sykepleier, og det går ut på mye det samme. Han tjente nesten 300,000 i året. Jeg jobber ekstravakt som miljøterapaut i kommunen og der tjener jeg 265,000 i året (100% stilling) med 8 års ansinitet. Jeg er utdannet spesialpedagog, som vil si 2 års etterutdanning etter førskolelærerutdanning. Lønnen kan variere litt fra kommune til kommune(hvor i lønnsansintet de legger deg, om du får full ansintiet eller må jobbe deg opp til full ansinitet) Håper du fikk svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ har det seg slik at førskolelærere og sykepleierer har fått lønnsøkning. Sosionomer, barnevernspedagoger og vernepleierer (litt usikker på hva vernepleier går under da) har ikke fått denne lønnsøkningen og ligger på en lønne som er 250 - 277. 000 i årslønn.

Jada - treårig høyskoleutdanning og skikkelig krevende jobber også. Hvem var det som sa at lærerne tjener dårlig? :)

Noen har det verre. Litt moro og være sosionom på et sosialkontor eller barnevernskontor og dele ut penger til "trengende" som tjener langt mer enn en selv? (Tenkt situasjon) :)

Hva en vernepleier jobber med vet jeg nesten ikke helt. Men tenker det handler mye om tilrettelegging og planlegging av hverdagen for psu eller fysisk handikappede. Det er fordi jeg tror at vernepleierer jobber innenfor disse institusjonene. Men det er mulig jeg tar helt feil eller? Uansett er nå faglig ansvarlig ofte den som har et overordnet ansvar for tilrettelegging og planlegging. Uansett hva type institusjon :)

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse