Gå til innhold

Dagsoving 5mnder


myself30

Anbefalte innlegg

Min sønn er nå 5mnd. Tidligere har jeg alltid sett at han har blitt trøtt, og lagt ham i vugga si for dupp og han sovnet så av seg selv innen et par minutter... Han sov da alt fra 1 time til 3 timer.

Men nå de siste dagene har han blitt såååååå vanskelig å få til å sove... Han bare gråter når jeg legger ham selv om jeg ser han er trøtt.. og han vil ikke roe seg... Hvis jeg tar han opp og bysser blir han stille med en gang og smiler før han sovner.

Men jeg ønsker ikke å gå å bysse ham i søvn hver eneste dupp... Og vil ikke venne han på at jeg skal bysse ham i søvn heller.

Om natten sovner han i egen seng uten noe trøbbel heldigvis.

Men trenger tips vedr dagsoving da han har mellom 3 og 5 dupper pr dag ennå. Han sover sjelden over 1 time nå også. Hadde vært bedre med en dupp på 3 timer enn 3 dupper på 1 time hver når det er så slitsomt å få han til å sove.

I vogna sovner han alltid om jeg triller - men våkner med en gang den stopper + at jeg ønsker å bruke tiden han sover til husarbeid istedet for å bare gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen i så og si alt. Løsningen ble å gi litt mat rett før leggetid(ammer), søvnen varer lengere og man rekker å slappe litt av i tillegg til husarbeid:) Hvis du ikke har "rutiner" som forteller at nå skal h*n sove, så kan det hende at noen synes det blir for brå overgang fra våken til soving- så hvis dette kan utelukkes så kan det også hende at h*n trenger litt mer nærhet og er redd for å bli "forlatt". Selv om h*n ikke skjønner så mye så kan du fortelle rolig at du er der også når h*n våkner;) Mye rot her n¨å, men men :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i så og si alt. Løsningen ble å gi litt mat rett før leggetid(ammer), søvnen varer lengere og man rekker å slappe litt av i tillegg til husarbeid:) Hvis du ikke har "rutiner" som forteller at nå skal h*n sove, så kan det hende at noen synes det blir for brå overgang fra våken til soving- så hvis dette kan utelukkes så kan det også hende at h*n trenger litt mer nærhet og er redd for å bli "forlatt". Selv om h*n ikke skjønner så mye så kan du fortelle rolig at du er der også når h*n våkner;) Mye rot her n¨å, men men :popcorn:

amming funker ikke - da han ofte sover en time - og blir trett igjen etter en time. Da villa han jo spist annenhver time...

Håper at han etter hvert kan sove lengre dupper istedet for mange korte.. Tips noen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...