Gå til innhold

Fødsel og omgangssyke hos far :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min har fått omgangssyke, og jeg føler at fødselen er nært forestående. Kan han være med, eller må jeg føde alene? Han har bare diaré, ikke oppkast. Jeg har nettopp hatt det selv, og det varte i 4 dager, så dette er nok sterke saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere informerer føden ender det nok bare med at han blir nektet adgang pga smitterisiko. Kansje han kan prøve noe stoppende, f.eks kulltabletter slik at han ikke trenger å springe på toalettet hele tiden? Jeg ville ihvertfall holdt stilt om mageproblemene overfor personalet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere informerer føden ender det nok bare med at han blir nektet adgang pga smitterisiko. Kansje han kan prøve noe stoppende, f.eks kulltabletter slik at han ikke trenger å springe på toalettet hele tiden? Jeg ville ihvertfall holdt stilt om mageproblemene overfor personalet.

Og risikerte å smitte forsvarsløse babyer på barselavdelingen fordi det ikke ble tatt forholdsregler? Nei, gi beskjed og spør hva han kan gjøre for å bli i bedre form og hva han og sykehuset eventuelt må gjøre for å hindre videre smitte.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere informerer føden ender det nok bare med at han blir nektet adgang pga smitterisiko. Kansje han kan prøve noe stoppende, f.eks kulltabletter slik at han ikke trenger å springe på toalettet hele tiden? Jeg ville ihvertfall holdt stilt om mageproblemene overfor personalet.

Tenker du hadde blitt fornøyd hvis din nyfødte baby ble syk fordi noen holdt tett om sin sykdom. Det er vel kanskje en god grunn for at det evnt nektes adgang ved smitte?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere informerer føden ender det nok bare med at han blir nektet adgang pga smitterisiko. Kansje han kan prøve noe stoppende, f.eks kulltabletter slik at han ikke trenger å springe på toalettet hele tiden? Jeg ville ihvertfall holdt stilt om mageproblemene overfor personalet.

Håpar du ser kor utrulig egoistisk dette er! Og farlig overfor nyfødte og barselkvinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville avventet situasjonen (det KAN jo hende fødselen drøyer, eller at han blir raskere frisk enn du), men kontaktet noen andre (min mor?) og spurt om h*n kunne stille som back-up i tilfelle mannen ikke blir frisk.

Håper det går kjapt over for mannen din! Husker jeg var borti en lignende situasjon da jeg skulle føde midt i svineinfluensatiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Mannen er heldigvis frisk igjen, og det viste seg å være falsk alarm mtp fødsel. Jeg vil absolutt ikke risikere at verken mødre, ansatte eller spedbarn skal bli smittet av noe som skyldes meg, men samtidig var jeg veldig redd for å måtte føde alene. Heldigvis slipper jeg det nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Mannen er heldigvis frisk igjen, og det viste seg å være falsk alarm mtp fødsel. Jeg vil absolutt ikke risikere at verken mødre, ansatte eller spedbarn skal bli smittet av noe som skyldes meg, men samtidig var jeg veldig redd for å måtte føde alene. Heldigvis slipper jeg det nå da.

Så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Mannen er heldigvis frisk igjen, og det viste seg å være falsk alarm mtp fødsel. Jeg vil absolutt ikke risikere at verken mødre, ansatte eller spedbarn skal bli smittet av noe som skyldes meg, men samtidig var jeg veldig redd for å måtte føde alene. Heldigvis slipper jeg det nå da.

Godt å høre! Lykke til med fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere informerer føden ender det nok bare med at han blir nektet adgang pga smitterisiko. Kansje han kan prøve noe stoppende, f.eks kulltabletter slik at han ikke trenger å springe på toalettet hele tiden? Jeg ville ihvertfall holdt stilt om mageproblemene overfor personalet.

Herregud så dum du er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel like dumt hvis vedkommede som nekter å møte opp med en syk far, møter opp sammen med en far som har vært "frisk" i 12 timer.

det forundrer meg at du ikke har andre argumenter å komme med enn å kalle meg dum...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel like dumt hvis vedkommede som nekter å møte opp med en syk far, møter opp sammen med en far som har vært "frisk" i 12 timer.

det forundrer meg at du ikke har andre argumenter å komme med enn å kalle meg dum...

Egoistisk passer kanskje bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel like dumt hvis vedkommede som nekter å møte opp med en syk far, møter opp sammen med en far som har vært "frisk" i 12 timer.

det forundrer meg at du ikke har andre argumenter å komme med enn å kalle meg dum...

TS igjen her.

I barnehagen datteren min går i, er det 24-timersregelen som gjelder.

Jeg tror nok at jeg hadde forholdt meg til samme norm, så lenge mannen min hadde følt seg 100 % frisk, og gjort det de siste 24 timene. Men her er det uansett fortsatt bare maserier på gang, så mannen min er i allefall frisk rukket å bli frisk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...