Gå til innhold

NAV. fortvilet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det står på nettsidene deres at de trenger nytt skjema for inntekt når søknad om foreldrepenger skal behandles, selvom man har fått sykepenger fra dem.

Det fant i hvert fall ikke jeg da jeg skulle søke, men mulig jeg ikke lette på riktig sted, eller at de har oppdatert sidene nå nylig. Jeg synes ikke nettsidene til NAV er særlig oversiktlige, man må alltid klikke seg frem og tilbake for å finne informasjon om et tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest frøken am

Det ER et flott system,når det først fungerer...

Har selv jobbet på kommunal lønnstjeneste og dere hadde blitt skremt om dere hadde visst alt rotet vi opplevde med NAV.

Jeg tror det er for dårlig opplæring, for lite info om nye regler og for få eksperter på spesialfeltene.

Liten avsporing dette :)

Tja, systemet i seg selv er ganske tragisk blitt etter de bestemte seg for å slå sammen snørr og barter.

Problemet er at fagkyndige sitter på poster de ikke hører hjemme og mange har ikke kompetanse til å gjøre det de skal.

Fordi de har omorganisert hele tua. Lite gjennomtenkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuh!! jeg har nå pratet med nav. eller den økonomisk avd dems. og alt ble fikset på en dag. om dere tilhører skedsmo så annbefaler jeg dere å spørre etter Kari på forvaltning! en super dame!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Nå trodde jeg at du skrev at KarL var en koselig dame... :ler:

Arb. giver har bl.a. ikke fyllt ut det de skal ang. lønn og alle de papirene, og da jeg ringte og purret nav syntes de så synd på meg som ikke hadde fått et rødt øre på tre mnd, så de rasket sammen det de kunne og bare satte inn en sum de hadde satt seg dårlig inn i og ga meg på etterskudd.

Men nå må jeg regne ut på nytt, for jeg mangler enda 20k!

Det lønner seg å puste dem i nakken.

Og så må man kunne reglene...hvis ikke står man der med skjegget i postkassa.

Det å deale med nav og være uviten eller uopplyst er helt JÆVLI!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trodde jeg at du skrev at KarL var en koselig dame... :ler:

Arb. giver har bl.a. ikke fyllt ut det de skal ang. lønn og alle de papirene, og da jeg ringte og purret nav syntes de så synd på meg som ikke hadde fått et rødt øre på tre mnd, så de rasket sammen det de kunne og bare satte inn en sum de hadde satt seg dårlig inn i og ga meg på etterskudd.

Men nå må jeg regne ut på nytt, for jeg mangler enda 20k!

Det lønner seg å puste dem i nakken.

Og så må man kunne reglene...hvis ikke står man der med skjegget i postkassa.

Det å deale med nav og være uviten eller uopplyst er helt JÆVLI!

HAHAH :fnise:

Min arb.giver har heller ikke sendt inn papirer, men når jeg forklarte at jeg hadde fått så mange forskjellige forklaringer, så brukte hun opplysningene som jeg hadde sendt inn sist. Så blir jo spennende om de bruker bare de, eller det totalte gjennom de siste to? årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja det må jeg. men jeg lurer på hvor lang tid tilbake de skal bruke info? Fra jeg ble sykemeldt mistet jeg 6000 netto i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er gode på dette med manglende papirer, ja!! Jeg skulle reise bort 1 mnd en god stund etter at jeg søkte om sykemelding (long story), men det oppga jeg i brevsøknaden til dem, og da jeg ringte tre ganger før jeg dro. Jeg sa det var veldig viktig at de huska på at jeg kom til å reise, og de lovte fortgang.

Da jeg dro hørte jeg ingenting, så jeg regna med at alt skulle være i orden når jeg kom tilbake. Og da jeg kom hjem hadde jeg ganske riktig fått brev. Der det sto at søknaden ikke kunne behandles før de hadde fått brev med inntektsopplysninger fra arbeidsgiver. Dette brevet fra nav var datert samme dag som jeg dro!

Så da jeg kom hjem måtte jeg bruke flere uker på å overtale arbeidsgiver til å sende brev (ble sykemeldt blant annet pga ekstremt dårlige arbeidsforhold og konflikter, så det å måtte ringe sjefen ofte var ekstra belastende).

Gah! Men har nav-folk som funker nå, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...