Gå til innhold

Hoksruds sexkjøp: løgn?


Savagedlight

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns hele historien er underlig. Jeg har ikke fulgt saken så nøye men det som slår meg er:

1. Hvem er TV2s tips-kilde? Hvordan kunne "noen" vite at dette kunne skje på forhånd?

Har dette skjedd før? Har noen lagt opp en "felle" for Hoksrud?

2. En ting er å eksponere Hoksrud, men en helt annen sak er den belastningen som påføres kone og barn. I disse dager hvor argumentet om å beskytte barn er prioritert høyere (og ofte til det absurde) enn alle andre hensyn, er det merkelig at dette ikke har blitt sterkere kritisert/debattert.

3. Angående TV2s etikk: TV2s valg om avsløring ved skjult kamera og en reporter som utgir seg for å være potensiell horekunde har vært et hovedtema, men siden Hoksrud tilstod sine handlinger til TV2 umiddelbart, hvorfor var det nødvendig å vise opptakene med skjult kamera på TV? Det har bare bidratt til å spekulativt dramatisere situasjonen og eksponere de involverte unødvendig. (De fleste mener at det ikke er greit å bli overvåket og fremvist unødig, uavhengig av skyld i lovbrudd.)

3. Som diskutert i tråden, hvordan kunne Hoksrud innrømme i første omgang mer enn han angivelig har gjort, pga at han ble forvirret over TV2s avsløringer? Og hvorfor er han villig til å vedta boten hvis han bare har fått kroppsmassasje? Den motsatte reaksjonen, dvs å benekte alt, er vel en mer naturlig menneskelig reaksjon, uansett hvor ærlig og samvittighetsfull man er.

Forresten, visste de to FpUerne hva Hoksrud gjorde?

Endret av Hm..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hele historien er underlig. Jeg har ikke fulgt saken så nøye men det som slår meg er:

1. Hvem er TV2s tips-kilde? Hvordan kunne "noen" vite at dette kunne skje på forhånd?

Har dette skjedd før? Har noen lagt opp en "felle" for Hoksrud?

Det har jeg også lurt på. Hvordan kan noen si at det kommer til å skje et lovbrudd dersom han ikke har hatt for vane å gjøre slikt før, og i tillegg har vært åpen om det ovenfor enkelte andre? Hvis det ikke var noe som hadde skjedd før ville det jo ikke vært noen grunn til å mistenke det en gang.

En annen ting jeg har hengt meg opp i er beløpet som noen andre her nevnte. Det koster jo ikke 1600 kroner for kun en massasje, og når han har innrømmet det beløpet, så blir det jo rimelig desperat å prøve å dekke over med at det bare var massasje.

Og uansett er det ikke massasje å få på steder der damene rusler rundt i undertøyet, det sier seg selv.

Han kan ikke ha mye tro på det norske folks intelligens om han tror han faktisk lurer noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også lurt på. Hvordan kan noen si at det kommer til å skje et lovbrudd dersom han ikke har hatt for vane å gjøre slikt før, og i tillegg har vært åpen om det ovenfor enkelte andre? Hvis det ikke var noe som hadde skjedd før ville det jo ikke vært noen grunn til å mistenke det en gang.

En annen ting jeg har hengt meg opp i er beløpet som noen andre her nevnte. Det koster jo ikke 1600 kroner for kun en massasje, og når han har innrømmet det beløpet, så blir det jo rimelig desperat å prøve å dekke over med at det bare var massasje.

Og uansett er det ikke massasje å få på steder der damene rusler rundt i undertøyet, det sier seg selv.

Han kan ikke ha mye tro på det norske folks intelligens om han tror han faktisk lurer noen.

Men Nicole sa jo til journalisten (i en av de to linkene oppgitt av trådstarter) at Hoksrud var svært generøs, så det indikerer at han har betalt mer enn han måtte...

Uansett, det at det ikke har vært stilt flere spørsmål om tipseren er oppsiktsvekkende, fordi det kunne forklart mye om omstendighetene rundt turen, tipserens motiver, Hoksrud troverdighet, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, det at det ikke har vært stilt flere spørsmål om tipseren er oppsiktsvekkende, fordi det kunne forklart mye om omstendighetene rundt turen, tipserens motiver, Hoksrud troverdighet, osv.

Det har du helt rett i. Jeg skulle gjerne sett at noe bakgrunnsinformasjon om kildens bekjentskap med ham kom frem. Om vedkommende virkelig er seriøs og ikke bare er ute etter å ødelegge karriere og familie så burde jo personen ha guts nok til å stå frem etter hvert og fortelle sin side av historien. Kanskje ikke med bilde smurt over alle forsider, men det er jo en vesentlig del av det.

Uansett så har han jo i 100% edru tilstand tilstått å ha kjøpt sex, og da virker det uansett bare som bortforklaringer det som kommer frem nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok Hoksrud til forsvar for jeg syntes det var ufint av tv2 å henge han ut på en slik måte. Men når han nå begynner å tilbakevise tidligere utsagn, syne jeg det hele blir veldig pinlig. Hvem kan tro på at det koster 1600norske kroner for massasje i Latvia??

Det begynte så bra med innrømmelse og unnskyldninger, men plutselig kom FRPer i han veldig tydelig fram.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så en gubbe har betalt for massasje eller nogot attåt i Latvia. Hvem faen bryr seg? Kunne ikke brydd meg mindre om det så var en KrF-er.

Er det dessuten forbudt i Latvia? Er det bare meg som er prinsipielt imot at Norge skal straffe folk etter norsk lov, om de gjør noe som er helt legalt i et annet land? Dette er bare venstrevridd snikinternasjonalisering.

Jeg greier ikke oppfatte dette som et lovbrudd. Småpatetisk handling, ja. Men lovbrudd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en gubbe har betalt for massasje eller nogot attåt i Latvia. Hvem faen bryr seg? Kunne ikke brydd meg mindre om det så var en KrF-er.

Er det dessuten forbudt i Latvia? Er det bare meg som er prinsipielt imot at Norge skal straffe folk etter norsk lov, om de gjør noe som er helt legalt i et annet land? Dette er bare venstrevridd snikinternasjonalisering.

Jeg greier ikke oppfatte dette som et lovbrudd. Småpatetisk handling, ja. Men lovbrudd?

Det er jo helt klart et lovbrudd. Etter våre lover, altså. Man kan saktens mene at det ikke BURDE være det. Selv mener jeg at sexkjøpsloven er tåpelig på alle nivåer. Alle sider ved traficking som man ønsket å komme til livs med denne loven, VAR allerede ulovlige, så som hallikvirksomhet, tvang, trusler, vold, menneskesmugling, organisert kriminalitet, etc, etc. Loven gir oss ingen verdens ting.

Ikke desto mindre har politikere et særlig ansvar for å overholde de lovene de selv har vært med på å vedta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

finner det veldig rart at nesten alle norske menn prøver å forsvare hoksrud, han har brutt norsk lov. på dagbladet, vg, kvinneguiden mannfolka virker mer sympatiske ovenfor han jævlen.

ja jeg er en kvinne og er for sexforbudet.

dere snakker om å kvinneundertrykkelse i andre land, hvor menn har flere damer, men er vesten noe bedre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg anerkjenner ikke Norges rett til å lage lover utenfor norsk territorium. Derfor mener jeg ikke han gjorde noe ulovlig her. Patetisk, ja. Men, det er en helt annen sak.

Realiteten er at SV nå babler om skatteøkning. Og hvis et annet partis politikere kan få grensa til toppskatten på et levelig nivå, og eiendoms- og formueskatt som rammer vanlige folk fjernet, så gir jeg vel blanke faen i hvor de gjemmer tissemennene sine på fritida.

Endret av Kamikatze
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Good&Bad~

Vel, jeg anerkjenner ikke Norges rett til å lage lover utenfor norsk territorium. Derfor mener jeg ikke han gjorde noe ulovlig her. Patetisk, ja. Men, det er en helt annen sak.

Realiteten er at SV nå babler om skatteøkning. Og hvis et annet partis politikere kan få grensa til toppskatten på et levelig nivå, og eiendoms- og formueskatt som rammer vanlige folk fjernet, så gir jeg vel blanke faen i hvor de gjemmer tissemennene sine på fritida.

Du mener han ikke har gjort noe ulovlig, vel, han har brutt norsk lov. Og i og med han har vært med på å vedta reglene for sex kjøp i utlandet så er saken alvorligere enn om det var mannen i gata.

Som andre påpeker så legger jeg også merke til overraskende mange menn som forsvarer denne Hoksrud..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forsvarer ikke Hokksrud. Jeg synes han er patetisk. Men jeg orker ikke å fordømme ham mer enn en kollega med fartsbot. Det kommer i samme kategori. Eller om en butikk holder oppe en time for lenge på påskeaften. Livet mitt blir bedre om han får gjennomslag for politikken sin, så det er nok best han får bli, forhåpentlig klokere, og slikke sine sår nå som han ser hva som skjer om han betaler andre for den jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvarer ikke Hokksrud. Jeg synes han er patetisk. Men jeg orker ikke å fordømme ham mer enn en kollega med fartsbot. Det kommer i samme kategori. Eller om en butikk holder oppe en time for lenge på påskeaften. Livet mitt blir bedre om han får gjennomslag for politikken sin, så det er nok best han får bli, forhåpentlig klokere, og slikke sine sår nå som han ser hva som skjer om han betaler andre for den jobben.

Nei, det er jo sant nok. Etter hva jeg forstår ligger det an til en bot på 25000 eller så. Det er jo noe man merker, men det er sammenlignbart med bøtenivået for litt frisk bilkjøring. Dersom man ser på straffenivået som en slags moralsk kommunikasjon om hvordan samfunnet oppfatter og fordømmer de forskjellige kriminelle handlingene, så er ikke sexkjøp av de verste ting man kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre påpeker så legger jeg også merke til overraskende mange menn som forsvarer denne Hoksrud..

Det er som forventet. Norge har mange horekunder. 13% av norske menn har kjøpt sex en eller flere ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er som forventet. Norge har mange horekunder. 13% av norske menn har kjøpt sex en eller flere ganger.

Eller kanskje man støtter hans rett til privatliv uten at man støtter handlingen ?

han kan faktisk være en god politiker ute å være en snøhvit engel .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje man støtter hans rett til privatliv uten at man støtter handlingen ?

han kan faktisk være en god politiker ute å være en snøhvit engel .

Hoksrud har sitt privatliv intakt. Det man fokuserer på her er en isolert handling hvor han har brutt norsk lov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

at noen her sammenligner en fartsbot med sexkjøp er helt på trynet!!!!

Betal-blowjob'er får kanskje enkelte til å trykke ekstra hardt på gasspedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...