Gå til innhold

Hvor fort kan man gå opp i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått ned ca 0,5 kg i uken i et par mnd nå, har nådd vekten min :) Nå har jeg vært veldig streng, hvor jeg i tillegg til å kutte ut snop, også har kuttet ut blant annet meieriprodukter og "fet" mat. Jeg ønsker å leve et såkalt normalt liv, hvor jeg kan spise vanlig sunn kost, uten å være redd for å gå opp i kg. Men jeg har gått på lavkalori, så bør jeg gradvis øke mengden? Skal jeg øke med 500 kcal siden det er det jeg har lagt i underskudd med?

Ønsker virkelig å beholde vekten, og ikke øke da jeg har jobbet hardt for det. Synd hvis f.eks meieriprodukter skulle ødelegge dette (siden jeg ikke har spist det på flere mnd).

Og hvor fort kan man egentlig øke i vekt? Er det snakk om én uke, eller en måned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på om det vannvekt, muskelmasse eller fett du har mistet. Vannvekt kommer på ganske raskt. Har du brent bort muskelmasse så vil kroppen suge til seg fett og karbs. Har du mistet fettprosent så vil det ta ca. 3 mnd for kroppen å stabilisere den "nye" vekten, så i disse mnd. lønner det seg å starte forsiktig med nye "gamle" matvarer...

Endret av *Maja*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sakte men sikkert øker med 500 kcal, så skal det være trygt, siden du gikk ned 0,5 kg i uken på 500 kcal, så vil vekten mest sannsyneligvis stabiliere seg da. Men siden du har gådd på lavkalori så kan det hende at du går litt opp først, det kommer helt an på om du trener eller har trent gjennom slankingen, og hva du har trent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...