Gå til innhold

tv2 dropper en episode med Greys Anatomy


cellar

Anbefalte innlegg

Ikke alle som har noe behov for å bli bedre. Kjenner flere som er 40-50 år og ikke skjønner noe når det ikke er tekstet.

Og det er jo ikke gøy å se noe når man ikke forstår hva dem sier.

Jeg kan engelsk, og har uansett sett hele sesongen på nettet....jeg bare syns denne saken er tåpelig, at det sitter noen som bestemmer slikt. (ville bare kverrulere litt for å vise andre sider av saken)

Jeg har sett flere serier og filmer hvor man kunnr dratt paraleller til 22/7 og lurer da på hvorfor dem dropper bare denne episoden og ikke alt som kan støte de pårørende

Du dør ikke av å ikke se denne episoden. Det tar heller ikke livet av deg å være med å vise hensyn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan engelsk, og har uansett sett hele sesongen på nettet....jeg bare syns denne saken er tåpelig, at det sitter noen som bestemmer slikt. (ville bare kverrulere litt for å vise andre sider av saken)

Så sympatisk av deg å drive å trolle , når folk faktisk bruker av tiden sin og energien sin på å gi deg et skikklelig svar.. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan engelsk, og har uansett sett hele sesongen på nettet....jeg bare syns denne saken er tåpelig, at det sitter noen som bestemmer slikt. (ville bare kverrulere litt for å vise andre sider av saken)

Selvfølgelig er det tåpelig, det er ikke noe vits å kverrulere med noen som er enig med deg.

Poenget mitt er: TV2 kan gjøre akkurat som de vil, "alle" her fortsetter jo å betale for å se på dem uansett, og de har høyt seer-tall. Om mange som har internettkapasiteten og engelsk-kunnskapene til det, slutter å betale/se på TV2, så vil de miste en så stor seer-gruppe at de blir nødt til å gjøre endringer.

Hvis du kjøper et produkt som du er misfornøyd med, så vil du jo ikke kjøpe dette produktet flere ganger. Så hvorfor gjelder ikke det her? Er man misfornøyd med TV2, så må man jo bare slutte å betale dem. Fordi det finnes jo (for oss som er flinke nok i engelsk) et helt gratis og lovlig alternativ.

(Nå blir ikke jeg så her engasjert over Greys anatomy egentlig, jeg er mer forbanna over at TV2 kan få være en betal-kanal og samtidig ha privilegier som en allmenn kanal i forhold til VM og OL og sånn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Så sympatisk av deg å drive å trolle , når folk faktisk bruker av tiden sin og energien sin på å gi deg et skikklelig svar.. :filer:

Ja, du skjønte fortsatt ikke poenget selv om jeg sa det ganske klart....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du skjønte fortsatt ikke poenget selv om jeg sa det ganske klart....

Jeg syns ikke det var et spesielt godt poeng... :filer:

Det du dreiv med var å manipulere folk.

Er det ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Jeg syns ikke det var et spesielt godt poeng... :filer:

Det du dreiv med var å manipulere folk.

Er det ok?

Nei jeg belyste saken fra flere sider samt sa min mening om saken. Men om du velger å se på det som trollibg ig manipulasjon, så er det din fulle rett ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå handler vel ikke dette om bare dem, men om alle nordmenn som ble sjokkert over terroren,og syns det ville være usmakelig å få denne episoden på skjermene nå.

Det handler om å være litt sivilisert, etter min oppfatning.

Jeg synes ikke at jeg er usivilisert kun fordi jeg ikke var helt enig i TV2 sin avgjørelse.

22. juli gikk sterkt inn på meg og. Jeg mistet ingen nære, men jeg satt likevel klistret foran TV-skjermen og leste nyheter døgnet rundt, og gråt mye. Jeg var med i fakkeltog og var inne i Oslo og så både skadene og rosehavet. Denne dagen sitter fortsatt i kroppen.

Likevel synes jeg ikke det hadde gjort noe om en Grey's Anatomy-episode som kunne minne om 22. juli ble sendt på TV2. Som sagt, man kan velge å ikke se på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syntes er pussig er at de droppet den episoden, men i dag sendte de den episoden hvor det er skyting inne på sykehuset, folk gjemmer seg, masse blod og ødelegelse, på Tv2 Bliss. Jeg syntes faktisk den episoden de sendte i dag er mye tøffere enn den de ikke sendte.

Uansett, at de dropper den ene eller det andre episoden gjør meg ikke noe personlig, jeg har sett dem på nett for lenge siden. Men jeg syntes det er en svært pussig avgjørelse. Jeg er for at man skal ta hensyn til de pårørende, men i dette tilfellet syntes jeg man går litt vel langt. Det kommer til å være mye som vil minne oss om 22/7. Det er nå slik at de fleste tver er utsyrt med en av-knapp og de fleste har flere kanaler velge mellom. Det er ikke verre enn at de som syntes det blir for tøft å se det velger å la være.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden oser av empati og medfølelse. Skam dere!!!!

Er dere klar over hvor traumatisert disse ungdommene er?

Mest sannsynlig vil de slite med post traumatisk stress syndrom resten av livet.

At vi tar hensyn en liten stund etter noe sånt skulle bare mangle!

livet går videre... og selv om det er veldig synd på disse folkene så er det mange andre mennesker som har opplevd vonde ting også! Og det blir ikke tatt hensyn til de med tanke på TV-show fks....

behandle folk likt! jeg tror utøya-ofrene setter pris på at det ikke blir sydd puter under armene på bare dem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger ikke med på serien, men vil ikke neste episode virke veldig merkelig når det blir et "hull" for de som følger med? At det skjer ting med karakterene som gjør at folk ikke skjønner hva som har skjedd i neste episode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan jeg se denne episoden gratis på nett? Jeg visste ikke at de hadde hoppet over en episode. Å la være å vise en episode pga noe som kan minne om Utøya blir bare tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke tåle å ikke få med seg en episode av den såpeserien der, er også nokså tåpelig.

(Spesielt når du ikke merket at den ikke var blitt vist en gang.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Å ikke tåle å ikke få med seg en episode av den såpeserien der, er også nokså tåpelig.

(Spesielt når du ikke merket at den ikke var blitt vist en gang.)

Det er vel ikke det det er snakk om, men det at en tv kanal mener at denne episoden er for kraftig kost for nordmenn, mens den hvor en mann går amok og skyter ned halve sykehuset og man ser redsel og sterke detaljer - ja den kunne de vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke alle som har noe behov for å bli bedre. Kjenner flere som er 40-50 år og ikke skjønner noe når det ikke er tekstet.

Og det er jo ikke gøy å se noe når man ikke forstår hva dem sier.

Jeg kan engelsk, og har uansett sett hele sesongen på nettet....jeg bare syns denne saken er tåpelig, at det sitter noen som bestemmer slikt. (ville bare kverrulere litt for å vise andre sider av saken)

Jeg har sett flere serier og filmer hvor man kunnr dratt paraleller til 22/7 og lurer da på hvorfor dem dropper bare denne episoden og ikke alt som kan støte de pårørende

At noen kanskje er dårlige i engelsk er et latterlig dårlig argument... Kan virkelig ikke fatte hvordan det rettferdigjør at TV2 skal sende episoden :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

At noen kanskje er dårlige i engelsk er et latterlig dårlig argument... Kan virkelig ikke fatte hvordan det rettferdigjør at TV2 skal sende episoden :filer:

Ok, jeg ser hva du mener, men hvorfor er det da slik at de sendte den episoden hvor den mannen gikk rundt og drepte mange på sykehuset? Denne ble jo sendt i reprise her om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal man ta hensyn til de pårørende/overlevende, men man kan ikke gå rundt på tærne i all ettertid - livet må fortsette sin vante gang.

Noe så trivielt som en TV-serie det er helt frivillig å se burde da kunne få rulle og gå som planlagt. Det er ingen som MÅ se den episoden, og som nevnt tidligere, kan man advare med en liten rulletekst om man absolutt må gjøre noe.

Men hvor lenge skal man drive og advare?

Mange har mistet sine i nærmeste til kreft, skal man da kutte alle episoder hvor noen har kreft? De som har mistet et barn i en bilulykke opplever også en uendelig sorg, skal man da slutte å vise alt som har med bilulykker å gjøre?

Klart man skal ta hensyn til traumatiserte mennesker, det er det ingen som er uenige i.

Jeg har traumelidelser etter overgrep, noe som kan hemme meg i hverdagen. Jeg har ikke noe behov for at sexscener ikke skal vises på TV (jeg bytter kanal om det blir for ille). Jeg mener ikke at alle filmer/serier som omhandler voldtekter skal kuttes bort fra TV, jeg bare ser ikke på dem. Jeg får heller ikke noen spesielle rettigheter hos lånekassen, noe jeg heller aldri har tenkt på at jeg burde ha. (Ikke at jeg ser noe galt i at de rammet av terrorangrepet får det.)

Jeg sier ikke at jeg har det like ille eller at det synd på meg, men at alle har ting de sliter med, og man kan ikke gå rundt og være redd for å støte noen hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...