Gå til innhold

tv2 dropper en episode med Greys Anatomy


cellar

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10038814

Er det bare jeg som synes dette er helt på trynet? Skjønner tankegangen, men vi kan da vel ikke kansellere alt på tv som MINNER om hendelsene?

Jeg har sett episoden for en stund siden, og kan ikke huske at man så noe av skytingen. Kun bilder fra sykehuset. Men javel, vi må vel gå på tå rundt de berørte resten av livet. For det er jo ikke slik at de kan velge hva de vil se på tv.. :roll:

Norge på sitt beste... :lete:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er tåpelig.

Vi kan ikke tråkke rundt på tærne etter denne tragedien.

Jeg forstår det etterlatte, men dette er ikke riktig måte å være hensynsfull på.

Rett etter tragedien, så ble det sagt om og om igjen...dette er et demokratisk land og blah blah. Vel, etter 22/7 så har det blitt restriksjoner på det meste. Hvor ble demokratien av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette den hvor det er skyting inne på sykehuset? Mange blir drept, folk gjemmer seg osv?

Isåfall kan jeg faktisk forstå at de hopper over den frem til ting roer seg litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett episoden, så den faktisk i sommer ganske tett etter 22. juli. Der og da var det UTROLIG ubehagelig å se den episoden, det var ALT for nært. Klarte ikke å se den ferdig.

For min egen del, gjør det derimot ikke noe om TV2 sender episoden. For det første, har det nå snart gått to måneder. For det andre, trenger jeg ikke å se episoden selv om de sender den.

En bedre løsning mener jeg hadde vært om de hadde en slags "advarsel" før episoden begynte, som sa ifra at handlingene i den kunne minne om det som skjedde på 22. juli. Så hadde folk fått velge selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette den hvor det er skyting inne på sykehuset? Mange blir drept, folk gjemmer seg osv?

Isåfall kan jeg faktisk forstå at de hopper over den frem til ting roer seg litt.

Nei, det er ikke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

Er dette den hvor det er skyting inne på sykehuset? Mange blir drept, folk gjemmer seg osv?

Isåfall kan jeg faktisk forstå at de hopper over den frem til ting roer seg litt.

Ting har da strengt tatt roet seg veldig ned.

Jeg har sett episoden, syns faktisk ikke den var så ille, men det er meg.

Gjør heller som det blir nevnt over her, ha en advarsel rett før episoden starter slik at de som ikke vil se den kan velge å skifte kanal eller skru av TV`n

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke den episoden hvor det blir skutt på sykehuset. Jeg trodde også det først, men den som ikke blir sendt handler om at en person skyter ungdommer på et college. Vi ser bare ungdommene blir trillet inn på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden oser av empati og medfølelse. Skam dere!!!!

Er dere klar over hvor traumatisert disse ungdommene er?

Mest sannsynlig vil de slite med post traumatisk stress syndrom resten av livet.

At vi tar hensyn en liten stund etter noe sånt skulle bare mangle!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden oser av empati og medfølelse. Skam dere!!!!

Er dere klar over hvor traumatisert disse ungdommene er?

Mest sannsynlig vil de slite med post traumatisk stress syndrom resten av livet.

At vi tar hensyn en liten stund etter noe sånt skulle bare mangle!

Kan ikke de som er for traumatiserte etter 22. juli la være å se episoden, da?

Jeg skjønner godt at noen kan reagere på visse filmer og TV-serier etter en slik opplevelse. Men man velger jo selv hva man vil se på. Man kan skifte kanal eller skru av TVen om det kommer noe som minner for mye om vonde hendelser.

Jeg følger ikke med på Grey's så jeg kan ikke si at jeg egentlig er så veldig engasjert i denne saken (og episoden skal visst bli vist likevel?), men ville bare kommentere innlegget ditt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

At vi tar hensyn en liten stund etter noe sånt skulle bare mangle!

men hvor skal vi dra grensen? Folk dør av kreft hver eneste dag, skal vi aldri sende noe på tv som handler om kreft?

Eller er det bare hvis det gjelder x-antall personer som døe samtidig? Kanskje vi skal slutte å ha krigsfilmer da?

Tviler på at noen her er totalt blottet for empati og forståelse, men de som ikke vil se kan faktisk la være å se på det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden oser av empati og medfølelse. Skam dere!!!!

Er dere klar over hvor traumatisert disse ungdommene er?

Mest sannsynlig vil de slite med post traumatisk stress syndrom resten av livet.

At vi tar hensyn en liten stund etter noe sånt skulle bare mangle!

Det er kjempefrekt av det å komme inn her og påstå at vi mangler empati og medfølelse!

Det har blitt tatt hensyn til dem, men det går ikke an å skjerme dem fra alt for resten av livet deres heller. Når de går forbi kiosken, ser de bilder av ABB i avisene. Når de kommer hjem, ser de at det har vært mistanker om bombe i Oslo på nyhetene. Slike ting er vanskeligere for dem å velge unna, enn en Grey's-episode. En enkel advarsel før episoden startet (og muligens en linje som kommer rullende under episoden) hadde gitt dem, og alle andre, muligheten til å VELGE.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden oser av empati og medfølelse. Skam dere!!!!

Er dere klar over hvor traumatisert disse ungdommene er?

Mest sannsynlig vil de slite med post traumatisk stress syndrom resten av livet.

At vi tar hensyn en liten stund etter noe sånt skulle bare mangle!

skam dere??

feiler deg a..

hva med usa a. det landet i verden som har opplevet mest skyting på skoler. og det handler episoden om.

de viser den der. pga livet går videre... uansett hvor vanskelig det er...

når det er nyheter med sterke innslag så advarer de.

så den riktige måten å håndtere dette på ville vært det samme.

episoden skulle vært vist. men med advarsel kan minne om 22.7. så kan folk selv velge om de vil se den eller ikke...

hvorfor de skulle ha vist den? hvor lenge skal man sile ut sånne ting på tv da? alle er forskjellige og har forskjellige måter og sørge på. noen kan se episoden og det er greit. mens andre klarer ikke.

noen bruker 1 mnd. andre 1 år og mange resten av livet på å sørge...

skal man da sile ut dette av hensyn til alle så kan man jo aldri vise noe som dette igjen...

å da vinner jo den idioten som gjørde dette 22.7.

hva tror du han tenker om han får vite hans handlinger gjorde at tv2 stoppet en av de mest populære seriene på tv... ? han føler seier ...

ikke la han få føle noen form for seier.. la heller vær og se på....

vet dette er ett sårt tema for mange.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke de som er for traumatiserte etter 22. juli la være å se episoden, da?

Jeg skjønner godt at noen kan reagere på visse filmer og TV-serier etter en slik opplevelse. Men man velger jo selv hva man vil se på. Man kan skifte kanal eller skru av TVen om det kommer noe som minner for mye om vonde hendelser.

Jeg følger ikke med på Grey's så jeg kan ikke si at jeg egentlig er så veldig engasjert i denne saken (og episoden skal visst bli vist likevel?), men ville bare kommentere innlegget ditt.

Joda, selvfølgelig kan vi ikke skåne dem for alt, men nå ser veldig mange på Greys, og da kan dette komme litt overraskende på! Mener ikke at vi skal slutte å leve, mener bare at om vi tar hensyn noen mnd så gjør ikke det noe.. vi har tross alt ikke sett 50 lik (av venner) som har splitta skallen i to... Vi skal være glad for at selv ikke i fantasien kan vi sette oss inn i hva de har opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, selvfølgelig kan vi ikke skåne dem for alt, men nå ser veldig mange på Greys, og da kan dette komme litt overraskende på! Mener ikke at vi skal slutte å leve, mener bare at om vi tar hensyn noen mnd så gjør ikke det noe.. vi har tross alt ikke sett 50 lik (av venner) som har splitta skallen i to... Vi skal være glad for at selv ikke i fantasien kan vi sette oss inn i hva de har opplevd.

Du vet ikke hvem som poster i denne tråden er, og hva de har sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange som opplever traumatiske, opprivende og forferdelige ting utover det som skjede 22.juli. Hvor skal man da begynne å bestemme hva som kan vises og ikke? Kan føles ganske urettferdig for alle de som har opplevd vonde ting og som må se ting relatert til det f.eks på tv, mens her i forb med 22.juli skal vi endre på alt som finns for å ta hensyn.

Selvfølgelig skal vi ta hensyn og vise medfølelse til dem og alle andre som har opplevd fæle ting, men det begynner å bli en del særbehandling. Ta f.eks at lånekassa skal endre regler... Tipper det er ganske mange andre som hadde hatt like stort behov for akkurat den regelendringen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10038814

Er det bare jeg som synes dette er helt på trynet? Skjønner tankegangen, men vi kan da vel ikke kansellere alt på tv som MINNER om hendelsene?

Jeg har sett episoden for en stund siden, og kan ikke huske at man så noe av skytingen. Kun bilder fra sykehuset. Men javel, vi må vel gå på tå rundt de berørte resten av livet. For det er jo ikke slik at de kan velge hva de vil se på tv.. :roll:

Norge på sitt beste... :lete:

Det begynner å bli litt irriterende ... først Lånekassen, nå TV2 ... hva er neste? Boliglån uten rente for de pårørende og alle som kjenner noen som kjenner noen som mistet livet der? Livet går videre!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden oser av empati og medfølelse. Skam dere!!!!

Er dere klar over hvor traumatisert disse ungdommene er?

Mest sannsynlig vil de slite med post traumatisk stress syndrom resten av livet.

At vi tar hensyn en liten stund etter noe sånt skulle bare mangle!

Det er mange andre som lider av post traumatisk stress syndrom, som man ikke tar hensyn til i det hele tatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, selvfølgelig kan vi ikke skåne dem for alt, men nå ser veldig mange på Greys, og da kan dette komme litt overraskende på! Mener ikke at vi skal slutte å leve, mener bare at om vi tar hensyn noen mnd så gjør ikke det noe.. vi har tross alt ikke sett 50 lik (av venner) som har splitta skallen i to... Vi skal være glad for at selv ikke i fantasien kan vi sette oss inn i hva de har opplevd.

Hvor lenge mener du vi skal ta ekstra hensyn til dem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge mener du vi skal ta ekstra hensyn til dem?

Hvertfall mer enn et par mnd...

Du mener det er påtide de går videre med livet sitt nå? Flere ligger enda på sykehus og har flere mnd med rehabilitering foran seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...