AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #1 Skrevet 18. september 2011 Jeg har oppdaget noe merkelig angående plussing. Når jeg skriver med nick får jeg færre plusser enn når jeg skriver som AnonymBruker. Og med nick opplever jeg en del ganger at selv om jeg skriver omtrent det samme som mange andre som får plusser både før og etter mitt innlegg, så blir mitt innlegg stående uten plusser. Hm. Er det fordi folk ikke liker brukeren min tro? Ikke at jeg har vært ufin eller spesielt ufyselig som bruker, men noe er det kanskje? Og nei, dette er ikke noe som opptar meg veldig, jeg ligger ikke søvnløs om natta pga dette og jeg trenger ikke plusser for å føle meg som et helt menneske. Jeg er bare litt nysgjerrig av meg, så da jeg oppdaget dette undret jeg meg litt over hvorfor. Derfor spør jeg: Plusser du pga innleggets innhold uansett hvem forfatteren er? Eller har det betydning for deg hvem som har skrevet innlegget også? Selv plusser jeg pga innleggenes innhold, også om innleggene er skrevet av en bruker som jeg ellers sjelden er enig med eller kanskje til og med synes er litt ubehagelig. Er innlegget bra så plusser jeg uavhengig av hvem som har skrevet det. 1
rrakel Skrevet 18. september 2011 #2 Skrevet 18. september 2011 Ikke for å krasje tråden din, men når vi først snakker om plusser, hvordan fungerer dette systemet? Og hvordan vet jeg om jeg har fått noen pluss?
Gjest Mahareth Skrevet 18. september 2011 #3 Skrevet 18. september 2011 Som oftest plusser jeg på innlegg jeg liker, er enig i, eller som får meg til å le. Noen brukere er jeg vel mer positivt innstilt til, og de plusser jeg nok lettere på, men brukeren er aldri grunnen til at jeg plusser. 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #4 Skrevet 18. september 2011 Ikke for å krasje tråden din, men når vi først snakker om plusser, hvordan fungerer dette systemet? Og hvordan vet jeg om jeg har fått noen pluss? Du ser på innlegget ditt om det har fått noen plusser. På profilen din, hvor det står "Rykte: et eller annet tall", ser du hvor mange plusser du har fått sammenlagt.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #5 Skrevet 18. september 2011 Generelt gir jeg plusser til innlegg som jeg er svært enig i, synes er morsomme eller som jeg synes er velskrevne og opplysende. Som Mahareth, gir jeg nok lettere plusser til brukere jeg liker ekstra godt.
Gjest Maneater? Skrevet 18. september 2011 #6 Skrevet 18. september 2011 (endret) Siden alle er så opptatt av og få pluss for tiden, er folk sikkert gjerrig med at andre brukere som faktisk fortjener plusser skal få det. Endret 18. september 2011 av Maneater?
altflyter Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 Hva er det som er så viktig med å drive å få pluss hele veien? Jeg skjønner ikke entusiasmen 2
She_Leiva Skrevet 18. september 2011 #8 Skrevet 18. september 2011 Ironisk nok er det ingen plusser i denne tråden. Jeg plusser på innlegg jeg mener har ett poeng og innlegg som får meg til og tenke eller le. 1
Mynona Skrevet 18. september 2011 #9 Skrevet 18. september 2011 Jeg gjør som de andre, plusser på innlegg som er bra, som jeg er enig med eller som får meg til å le. Men det er 2-3 brukere jeg er fundamentalt uenig med, så de er jeg negativt innstilt på. Mulighet for at de ikke har fått noen plusser av meg enda.. (selv om jeg har forsvart de når de har blitt hetset av andre) 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #10 Skrevet 18. september 2011 Jeg gjør som de andre, plusser på innlegg som er bra, som jeg er enig med eller som får meg til å le. Men det er 2-3 brukere jeg er fundamentalt uenig med, så de er jeg negativt innstilt på. Mulighet for at de ikke har fått noen plusser av meg enda.. (selv om jeg har forsvart de når de har blitt hetset av andre) Så hvis bruker X er en du ikke liker, men som slår til med et godt innlegg som du er helt enig i, da plusser du ikke på trass?
Gjest MorAase Skrevet 18. september 2011 #11 Skrevet 18. september 2011 Jeg plusser på de jeg er i klikk med... Savner forøvrig en minusfunksjon. 1
juliane Skrevet 18. september 2011 #12 Skrevet 18. september 2011 (endret) Jeg plusser hvis folk sier noe uventet som får meg til å le, på ekstra velskrevne innlegg, hvis folk virkelig har tatt seg tid til å hjelpe ts, og ikke minst til dem som klarer å formulere akkurat de tankene jeg selv sitter med mens jeg leser tråden på en mye bedre måte enn jeg selv hadde klart. Det er klart noen brukere får flere pluss fra meg enn andre, men det er fordi de har en måte å debattere på som appellerer til meg på en av måtene beskrevet ovenfor. Endret 18. september 2011 av juliane 3
Gjest Koseklumpen Skrevet 18. september 2011 #13 Skrevet 18. september 2011 Jeg plusser ut i fra innlegget og ikke pga brukernavnet. Noen har jeg lagt bedre merke til en andre her,men de får ikke lettere en pluss fra meg av den grunn. 2
Mynona Skrevet 18. september 2011 #14 Skrevet 18. september 2011 Så hvis bruker X er en du ikke liker, men som slår til med et godt innlegg som du er helt enig i, da plusser du ikke på trass? Nei. Som jeg sa, da er jeg negativt inntilt fra før, og synes kanskje ikke innlegget er så bra som jeg ville synes om jeg hadde vært nøytral. Dette gjelder ikke mange brukere og er ikke gjengs, men det er noen få brukere jeg synes stort sett kommer med sprøyt, eder og galle. Ofte hopper jeg over innleggene deres også, for jeg orker ikke å lese alt skvipet de kommer med.. 2
Gjest Prozac Skrevet 18. september 2011 #15 Skrevet 18. september 2011 Så hvis bruker X er en du ikke liker, men som slår til med et godt innlegg som du er helt enig i, da plusser du ikke på trass? Jeg har også noen jeg synes er helt ufattelig teite her inne som jeg aldri kunne tenkt meg å gi pluss, uansett hva de skriver.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 18. september 2011 #16 Skrevet 18. september 2011 Jeg fatter ikke hvorfor folk orker å bry seg om de får plusser eller ikke. 2
PoisonIwy Skrevet 18. september 2011 #17 Skrevet 18. september 2011 Jeg gir pluss fordi jeg liker eller er enig i det som blir skrevet. Er revnende likegyldig hvem som står bak innlegget.. Har inntrykk av at det er mange som er gjerrige med pluss her, men det henger vel sammen med all surmulingen og bruk av Ab funksjonen. Gud forby at man skulle rose elller gi skryt, vit at vi er nordmenn 2
sullå Skrevet 18. september 2011 #18 Skrevet 18. september 2011 (endret) Hvem som skriver innlegget spiller ingen rolle for meg. Det er innlegget i seg selv som gjør at jeg plusser. Ofte fordi jeg er enig i det som blir sagt, og for å støtte dem. Edit: Jeg er derimot glad for at det ikke finnes en omvendt knapp. Det er nok trolling her inne som det er, ser for meg at en slik knapp ville ført til en konkurranse i å få flest mulig "minuser". Huff. Endret 18. september 2011 av sullå 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #19 Skrevet 18. september 2011 Plusser når en bruker har skrevet noe jeg er enig i, så slipper jeg å skrive et eget innlegg om at jeg er enig. 1
Dragonfly84 Skrevet 18. september 2011 #20 Skrevet 18. september 2011 Plusser når en bruker har skrevet noe jeg er enig i, så slipper jeg å skrive et eget innlegg om at jeg er enig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå