Gå til innhold

11.09 er det vår tur


Tusenogtredve

Anbefalte innlegg

Takk for hilsen, Ringblomst!

Nå merker jeg at det nærmer seg. Var i kirka i går for gjennomgang og samtale. Sommerfuglene har såvidt begynt å våkne fra dvalen, ja. Presten virka kjempeflott , fikk oss til å slappe av og var full av humør (det var visst en grunn til at vi helst ville ha han). Men selvfølgelig var det blitt rot med organisten igjen, og vi må bytte. Snille presten skulle formidle ønskene våre, så da slipper vi heldigvis å tenke på det.

Og så var det den der pyton jobben, da. Var der i går- og da var al som det skulle være - DET mønsterkorpset! Så nå blir det litt vanskelig for meg - jeg må ta en ny runde på om jeg virkelig vil slutte eller hva jeg skal gjøre, men det skal jeg utsette til etter bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Programmet for helga:

Fredag:

Bake kake

Ta imot foreldrene til T

Hente div. tanter og onkler av t på togstasjonen og "levere de på hotellet"

Se på/ godkjenne brudebuketten.

Møte opp hjemme hos foreldrene mine på middag med hele selskapet

Gjøre klart alt av klær til henting morgenen etter

Lørdag:

Frisør og sminke (samme sted) kl. 9

Kirka kl 13

Fotograf kl 14 (det rekker vi nok ikke...)

Gruppebilde kl 15

Middag kl 16

Kaffegjester kommer kl 20

Søndag:

Frokost (og kakerester) med alle gjestene hjemme hos foreldrene mine

Pakke til bryllupsreise

Hente hyttenøkkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gjøres før fredag:

- lage kirkeprogram

- avtale kjøring og henting på lørdag

- en soltime til

- sjekke at jeg har nok penger på kortet mitt...

- gjøre unna endel skolearbeid, samt noen forelesninger

- en kveld til på jobb (og kanskje en skolekonsert)

- skrive tale

- hente ringene

- pakke inn og skrive kort til gaven til T

Mye som skal gjøres, men jeg tror jeg skal rekke det meste. Litt bekymra for talen, men det går nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått noen kommentarer på datoen dere har valgt for bryllupet?  

:wink:

Ja, veldig mange... Men det tåler vi :ler:

Vi flytta tilogmed samme den samme datoen (for snart et år siden.) Det har gått veldig fint.

Pleier å svare at ulykken for den datoen er brukt opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en rask tur innom. Takk for lykkeønskninger, alle sammen! Vi har hatt en (eller faktisk to) fantastisk(e) dag(er). Nå skal vi treffe gjestene våre til lunsj. Reiser på fjelltur i morgen - men jeg lover å komme med referat om ei uke.

Våkna i morges og bare smilte - min første tanke var "jeg er kona til T!" :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er det vel på tide å starte på referatet fra vår utrolig helg. Tror jeg må ta det litt bitvis - det er litt mye å ta igjen på studiet, så jeg skriver litt i lesepausene...

FREDAG

Etter å ha bakt ei sjokoladekake hadde vi plutselig ingenting å gjøre annet enn å slappe av fram til foreldrene til T skulle komme. Da de kom blir jeg sendt som sjåfør for svigerfar som skulle til hotellet, mens T fikk prøvd den nye bunaden for første gang. Da jeg kom hjem igjen var svigermor igang med å pynte kransekakene.

Både T og jeg hadde god tid, og satt oss ned og pratet litt, da ringer telefonen. Vi hadde glemt at vi skulle innom blomsterdekoratøren for å se på brudebuketten. Dermed bar det avsted, men vi var ute av butikken hele 5 minutter før de stengte. Buketten var tilogmed flottere enn jeg hadde forestilt meg :dagensrose:

Dermed var det på tide å dra til foreldrene mine hvor vi skulle få treffe de aller fleste gjestene. Over halvparten av de var tilreisende som vi ser en eller to ganger i året, så det var godt å få litt tid til å prate med alle. Foreldrene mine hadde laget en nydelig gryterett og etterpå ble det kaker.

Etterpå tok T og jeg en tur hjem ("morgengaven" hans var et lommeur som han skulle bruke dagen etter så den måtte overleveres litt før tiden) før forloveren min hentet meg.

Hadde tenkt å skrive talen min den kvelden, men jeg var så trøtt at jeg sovnet med en gang. Talen tenkte jeg at jeg kunne skrive hos frisøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag

Lørdagen våkna jeg allerede halv seks, øynene mine bare spratt opp og jeg var lys våken (og jeg som alltid er så trøtt om morgenen)

Forloveren min hadde varmet noen rundstykker og vi tok oss god tid til å spise frokost før vi dro hjem til foreldrene mine for å hente klærne mine. Deretter bar det til frisøren.

Men papir og blyant i veska satt frisøren igang med å rulle opp håret mitt. Etter en drøy halvtime bar det inn til hun som skulle sminke meg - men jeg følte meg ikke så veldig vakker da jeg var ferdigsminka og med håret i ruller... Forloveren min kom, og det var godt å ha noen kjente å snakke med. Talen var framdeles ikke skrevet, men det var vel enda tid til den, for nå var det på tide å få på seg klærne.

En halvtime før vielsen stulle starte dro forloveren min avsted, og like etter kom pappa. Vi var tidlig ute så vi kjørte litt rundt før det var på tide å gå inn i kirka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappa og jeg gikk inn i våpenhuset der vi traff kirketjeneren som forklarte at han skulle gå å sette på klokkene, og at han ville åpne opp dørene for oss.

Han går inn, klokkene begynner å kime, og jeg spør pappa "Ligger ikke brudebuketten igjen i bilen?" Han får fart på beina, springer ut og henter den. Heldigvis rekker vi å puste to ganger før dørene går opp...

Vi går inn til brudemarsj fra Valsøyfjord, og jeg tenker plutselig på at jeg ikke er nervøs. Men da ser jeg T oppe i koret og jeg skjønner nesten hva som skal skje.

Jeg er litt overrasket over at jeg klarte å holde tårene litbake - faktisk helt fram til etter selve ekteskapsinngåelsen. Da var det tid for et soloinnslag (Kjærlighetsrosa av Prøysen/Holmsen), og da var det gjort. Tilogmed T måtte låne lommetårklet da. Søstra mi har aldri sunget så vakkert før (og hun synger vanligvis veldig bra).

Så var det på tide å gå ut av kirken som ektepar (akkopagnert av Bach sitt Preludium i Ess-dur) og når ytterdøren åpnes ser vi at de 3 korpsene vi har noe med å gjøre står utenfor og spiller sammen. Kjempekoselig!

Så dro vi til fotografen som vi møtte i hagen der vi skulle ha middagen. Brukte en og en halv time på å ta bilder av oss, og etter det tok vi gruppebilde av hele middagsselskapet.

Men nå MÅ jeg gå å lese. Fortsetter etter jobb i kveld - eller kanskje i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel noen bilder, ja. Men jeg tror ikke at de blir liggende så veldig lenge. Liker å være i alle fall litt anonym på nettet...

Uansett er brudebuketten lagt ut i albumet og venter på godkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så gikk vi innendørs til velkomstdrink. Pappa ønsket velkommen og etter en stund (jeg måtte vaske bort en flekk på kjolen etter utefotoraferinga) gikk vi alle inn til middagen. Menyen tror jeg at jeg har lagt ut tidligere i dagboka, og det var et godt valg. Spiste to retter før de første talene. Pappa først - og jeg måtte igjen fram med lommetørkelet. Deretter var det T sin tur, og at han var så flink med ord visste jeg ikke. Han holdt en helt nydelig tale.

Så ble det min tur. Papirene jeg hadde med til frisøren var enda blanke, men jeg fikk reddet meg unna og holdt en tale med utgangspunkt i det som hadde skjedd denne dagen. Tror det var helt greit...

Hovedretten kom på bordet før vi tok en liten luftepause (det var utrolig godt å strekke på beina. Inn igjen. En hvilerett og forloverene sine taler, en tale fra tantene til T og til slutt dessert.

Så var det på tide å strekke beina og å ta imot kaffegjestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten av kvelden gikk med til polonaise, brudevals, kakeskjæring (og ikke minst kakespising). Orkesteret hvor jeg møtte T spilte hele kvelden (kun avbrutt av enda flere taler), veldig stas med levende musikk til brudevalsen!

Så hadde søskenbarna mine fått nok av alt det "snille" og ville ha brudeparet ut på golvet. Vi ble kommantert av med skoene og stod etterhvert rygg mot rygg og med en sko i hver hånd. Så var det å svare på spørsmål om oss (av typen: hvem er flinkest på kjøkkenet, hvem roter mest). Dessverre vet jeg ikke hva T svarte, men det hørtes ut som vi var ganske enige.

Da klokka nærmet seg halv to fikk vi søstra mi til å kjøre oss hjem.

(og ja, jeg stopper fortellinga om lørdagen her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag

Søndag inviterte foreldrene mine hele selskapet til brunsj, og vi fikk nok en sjanse til å snakke med gjestene våre før de reiste tilbake. Vi hadde også tatt med datamaskina mi, og fikk lastet ned bildene fra de som hadde tatt bilder med digitalkamera. Så nå har vi nærnere 250 bilder som vi skal gå gjennom, og vi får noen flere i posten etterhvert.

Resten av dagen gikk med til å flytte gavene hjem, samt å "sende hjem" foreldrene til T.

Vi hadde ei helt fantastisk helg - ingenting som skar seg, vi klarte å nyte alt som skjedde, og vi hadde god tid til å snakke med gjestene våre. Ikke minst er vi glade for at all jobben med middag og kaffe på selve dagen var satt bort til andre. Dermed behøvde vi ikke å tenke på noe annet enn oss selv

Bryllupsreisen tok vi til hytta til besteforeldrene mine - det var utrolig godt å komme opp på et høstkledt fjell og gå av seg alt som hadde bygd seg opp av nerver, spenninger og stress.

Alt i alt så trives jeg med å være gift - det er litt rart, men det føles faktisk litt annerledes - selv om jeg fremdeles har litt problemer med å omtale T som mannen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med vel overstått. Høres ut som du hadde en fortreffelig fin dag :P

Måtte le litt da jeg leste at du skrev talen din hos frisøren. Det samme gjorde jeg - i siste liten. Ikke nok med det, den ble skrevet underveis til kirken i den gamle a-fordmodellbilen... :hoho: Må le litt av meg selv i ettertid, det må kalles for bryllupsstress som man kan se tilbake på med et smil etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...