Gå til innhold

11.09 er det vår tur


Tusenogtredve

Anbefalte innlegg

Ja da, ja da, jeg er hjemme igjen (kom på fredag). (Takk for sist, Ingeborg) Tok meg en snartur til søstra mi i Kristiansand - men nå er jeg blitt litt lei av å reise. Og så var det reunion for klassen min på videregående i går - kjempekoselig! Gøy å få vite hvordan det går med alle sammen.

Kristiansandturen var ikke så dum - nå har jeg funnet meg tiara! Har ruslet rundt hjemme i stua mi med tiara på hodet - og det føles veldig bra.. Helt enkel med to rader med perler (litt i sikk-sakk).

Og nå begynner svarene å komme. Så langt har vi 20 ja og ingen nei. En av de 20 er litt usikker siden hun har termin 10 dager etter bryllupet, men vi håper at ungen er mer tålmodig enn de to eldre søsknene.

I tillegg har vi bestemt oss for fotograf. Tok med meg T for å se på bildene som han fotografen jeg har snakket med har tatt før, og dermed var det bestemt.

Så har vi satt opp ønskelister med alt vi ønsker oss. Vi har vært på mange byturer for å bestemme oss, men nå er vi endelig ferdige med det.

Også dukka det opp et brev fra kirka. Alt var riktig, og vi skal ta kontakt med presten om ei drøy uke. Men jeg savna å få vite hvilken prest (og ikke minst organist) vi skal ha. Jeg får ringe menighetskontoret først.

Og nå er kjolen min ferdig, og mamma har begynt å sy slør og underskjørt. Jeg liker kjolen min bedre og bedre hver gang jeg ser den, jeg. Jeg er kjempefornøyd - og det tror jeg T også blir.

Tror det er alt som har skjedd siden sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Ting" som er iorden:

- Vielse er avtalt med kirka

- Festlokale (som ordner med alt av mat unntatt kaker) er booket

- Gjestelista er klar

- Invitasjonene er ferdige og sendt

- Kjolen min er ferdig, og alt annet jeg trenger av klær er i hus

- Har "bestilt" kransekake (hans mor) og bryllupskake (min mor), og blitt "lovt" enda fire kaker til

- Bil fra kirka (han har nettopp kjøpt ny bil)

- Begge har forlover

- Toastmaster

- Orkester til festen

- Bunaden hans (nå også med skjorte og sølv)

- Meny

- Ringer (bruker de "gamle")

- Har gjort avtale om hår og sminke - både prøvetimer og på dagen

- Tiaraen min er kjøpt

- Fotograf er klar

- Ønskelista vår er klar

- Pianist til festen (broren min under sterkt press fra kona)

Ellers så er det nesten klart med:

- Sangsolist i kirka (søstra mi!)

- Pynting av kirka (overlatt til svigerinna mi)

-Morgengave til han er kjøpt (men forløpig ikke gravert og hentet)

Skal gjøres snart:

- Begynne å tenke på blomster

- Sette opp "arbeidsfordeling" til dagen

- Hente blondekant til sløret

- Ringe menighetskontor og prest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt menighetskontoret. Men hun jeg snakka med kunne ikke fortelle meg noen ting - nesten. De hadde ikke satt opp noen prest til oss enda, men hun kunne fortelle at vi får en av de to som skal ha gudstjeneste dagen etter - og en av de er han jeg aller helst vil ha. Så jeg får ringe på nytt om noen uker når de har kommet tilbake fra ferie.

Men de kunne fortelle at vi var de eneste som var satt opp på vår dag - dermed kan vi få tid til de musikkinnslagene vi vil ha uten å måtte møte neste par i døra.

Vi bestemt oss for å droppe bryllupsreisen. Tar oss heller en liten tur på en av familiens hytter - og hvis vi vil så tar vi heller en lengre tur i påska.

Og nå er den store navnediskusjonen igang. Ingen av oss vil kutte ut sitt eget etternavn, og jeg vil bare ta et navn til dersom han gjør det samme. Vanskelig når begge to er så bestemte. Vi kan selvfølgelig bare beholde navnene våre som de er, men det blir bare en utsettelse av saken - og vi får samme diskusjon igjen den dagen vi bestemmer oss for å få barn. Det er så greit med alt som er gjort. (Og så må han bestemme seg før jeg får gravert på morgengaven hans... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Syns tida står stille, jeg. Framdeles er det over 50 dager igjen. Skulle ønske jeg kunne skru klokka litt framover. Ikke kan jeg gjøre så mye heller. Det som står igjen skal først ordnes om ei lite stund. Ja, ja. Jeg får vel bare holde ut. Regner med at det blir nok å ordne om noen uker. I morgen reiser vi ned til hans foreldre så da får jeg noe annet å tenke på (og jeg som har vært hjemme i bare få dager om gangen denne sommeren...)

*Lister meg på tå for å stille fram klokka ei ukes tid*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg snakka med menighetskontoret, presten (gjort avtale om samtale), gjort avtale med fotograf og med blomsterdekoratør, og så har jeg snakka med søstra mi om musikk under vielsen. I tillegg har jeg levert inn morgengaven til gravering. Og i kveld skal vi lage kaffeinvitasjoner og øve på vals. I tillegg må jeg prøve å få tak i et søskenbarn som vi håper at vil spille både i vielsen og på festen.

Endelig har jeg fått gjort noe - det som skulle til var at ferien til T var over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ting" som er iorden:

- Vielse er avtalt med kirka

- Vielsessamtale er avtalt med presten

- Festlokale (som ordner med alt av mat unntatt kaker) er booket

- Kakebakinga er fordelt

- Gjestelista er klar

- Invitasjonene er ferdige og sendt

- Kjolen min er ferdig, og alt annet jeg trenger av klær er i hus

- Sløret er ferdig

- Bil fra kirka (han har nettopp kjøpt ny bil)

- Begge har forlover

- Toastmaster

- Orkester til festen

- Bunaden hans (nå også med skjorte og sølv)

- Meny

- Ringer (bruker de "gamle")

- Har gjort avtale om hår og sminke - både prøvetimer og på dagen

- Tiaraen min er kjøpt

- Fotograf er klar og alle avtaler er gjort

- Ønskelista vår er klar

- Pianist til festen (broren min under sterkt press fra kona)

- Sangsolist i kirka (søstra mi!)

- Pynting av kirke og festlokale (overlatt til svigerinna mi)

- Har tatt første kontakt ang. blomster

- Morgengave til han er i orden

- Valsetreninga er godt i gang

- Overnatting bryllupsnatta og bryllupsreise i orden

"Ting" som står igjen:

- Sette opp "arbeidsfordeling" til dagen

- Sende CD med sangønske til musikerene som skal spille under vielsen

- Sjekke ut hva/når korpsene "mine" planlegger

- Kaffeinvitasjoner

- Bestemme brudebukett

- Lage kirkeprogram, bordkort og sangomslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

En måned igjen! Og ting begynner å falle på plass.

Nå har jeg snakka med presten for først å avtale samtale for så, like etter, å flytte den (det er alt for varmt her til å tenke klart...). I tillegg han vi vært å snakka med en blomsterdekoratør og har nesten bestemt oss for blomster.

Vi har funnet to salmer og et soloinnslag vi har lyst på - og musikerene vi ønsket oss har sagt ja. Salmene er "Kjærlighet fra Gud" og "Guds godhet sang i sinnet". Men vi har lyst på en salme til, så jeg leser salmer for harde livet mens T er på jobb.

Prøver å få ferdig så mye som mulig før studiene starter i neste uke, så jeg har også startet på kirkeprogrammet. Det kan vel være at de må forandres etter at vi har snakket med presten, men det er fort gjort nå som oppsettet er klart.

Alle spør om hvordan vi ligger ann med planlegginga, men det er ingen som tror meg når jeg sier at det meste er klart og at vi enda har god tid.

Rart det der...

All pyntinga har vi satt bort til andre (søstrene +svigerinna mi), laging av bordkort og sangomslag skal mora mi ta seg av. Vi skal feire 3 dager - men vi vet ingenting om fredag og søndag - igjen er det mamma som slår til. Heldige meg som verdens mest fantastiske famile som stiller opp og hjelper til.

Så nå kan september bare komme - jeg er klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jeg å si at kaffeinvitasjonene er sendt. Og at jeg spent går å venter på siste "tilpassing"/prøving av kjolen. Må bare finne en kveld hvor mamma er hjemme og eldstesøstra mi ikke er hjemme. Trenger jo ikke å la "alle" få se kjolen før den store dagen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd kjolen.

Den satt alt for godt... Så nå må den legges ut. Ja, ja. Sånn går det når man flytter sammen med kjæresten. Jeg har nok gått opp noen kilo det siste halvåret - det har jeg nok bare hatt godt av, men kjolen lider litt av det. Skjørtet er helt fint, men overdelen må syes om. Mamma var redd for at hun måtte sy en helt ny overdel, men det holder visst å legge den ut. Jeg har prøvd 3 ganger i løpet av helga og skal prøve igjen på onsdag.

Nå er det bare å krysse fingerene og håpe på at dette ordner seg. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da passer kjolen igjen... :-? Litt skummelt det der, men nå er det iallefall i orden.

I morgen skal vi snakke med nok en blomsterdekoratør - var innom en i går og fikk kjempedårlig hjelp - tror hun misforstod alt jeg sa. Og fargesans hadde hun ikke i det hele tatt. Så da dro vi videre til neste butikk og fikk avtale om samtale i morgen. (De hadde det for travelt i går og ville ha god tid til dette. Det tar jeg som et godt tegn.)

Nå er det under 3 uker igjen og ting er stort sett klart. All pynting har vi overlatt til andre, så alt vi skal gjøre er å sende inn papirene (i morgen), lage kirkeprogram, ha møte med presten, snakke med fotograf og festlokalet, samt å skrive hver vår tale. I tillegg skal jeg på diverse prøvetimer.

Men nå kommer Apple og tar maskina mi snart (skal til reperasjon) så jeg får ikke skrevet så mye framover. Men jeg kommer kanskje innom fra datasalen på skolen eller fra T sin maskin. Slemme Apple. :frustrert: Det verste er at jeg har startet på kirkeprogrammet (nesten ferdig!) på min maskin og skjermen er helt svart. Får kanskje jukset det til så jeg får tak i fila, hvis ikke må jeg begynne på nytt.

Men nå har jeg to lange artikler jeg må lese. Trodde det skulle bli en rolig oppstart på studiet, jeg, men der tok jeg sannelig feil.

Og i morgen starter jeg opp på jobben også. Livet er hardt... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er pyton i dag. Sliten, sliten, sliten. Og altfor mye som skal ordnes før bryllupet, på jobbene og på studiet.

Og siden T jobber så har jeg ansvaret for det aller meste. Han har vist ikke skjønt at jeg studerer heltid og jobber over 50%. Han ser vel bare at jeg kan legge opp dagen min selv og at middagen er ferdig når han kommer hjem. At jeg må springe videre 10 minutter etter middag og at jeg må sitte i helgene å lese mens han er ute glemmer han temmelig fort. :-?

Er temmelig frustrert i dag. Og nå må jeg springe på jobb igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Ingeborg!

Nå går alt så mye bedre. Har ordnet bordplasseringen i helga og bordkartet er klart til utskrift. I tillegg er brudebukett og brystbuketter bestilt. Fikk streng beskjed om å komme innom dagen før for å "godkjenne" buketten - det var ganske betryggende å høre...

Nå begynner vi å få til valsinga også. Vi har ei lita stua, men vi valser en vei - stopper - snur og valser tilbake. Tror vi må låne oss et større øverom snart.

Ellers er organist et lite problem - det er ingen som vet hvem det blir. Venter på mail fra menighetskontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA har jeg fått mail fra menighetssekretæren med navn og telefonnummer til organisten. Så nå er det bare å ringe å spørre pent om han kan tenke seg å spille noe litt annet.

Vi har tenkt å ha Brudemarsj fra Valsøyfjord som innmarsj og Intrada av Ugland som utgang.

I tillegg har jeg vært i byen sammen med mamma og kjøpt inn (noe av) det vi trenger til bordkort. Og så har vi kjøpt en perleforkorter som jeg skal bruke. Jeg har bursdag denne uka, så det blir bursdagsgave fra foreldrene mine. Jeg skal bruke perlekjede og armbånd, helt enkle perleøredobber og tiara med perler. Mye perler, men det blir veldig bra!

Men nå skal jeg bake bursdagskake til meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ er det ikke lenge igjen! Skal ha siste møte med selskapsarrangøren om noen timer, snakke med presten i morgen, og så skal det meste være klart for min del.

Foreldrene mine skal visst ha fri hele denne uka for å ordne ting og T skal ha fri torsdag og fredag - mens jeg må på forelesninger hver dag denne uka. I tillegg må jeg skaffe veileder til masteroppgaven min og sette opp utdanningsplan og gjøre ikke mindre enn 2 gruppeoppgaver og lese minst 60 sider pensum.

Travelt, ja. Sannelig godt at vi er ferdig drukket ut. T var på bytur med svømmetur og pub til pub runde på programmet, mens jeg havna på Melhus til middag og polskurs til dessert! Kjempegøy - men jeg var bra sliten i beina på lørdag.

Tale, ja. Må skrive. Ikke lett, men det hører vel med. Nå ser jeg ulempen med å være for likestilling. Det er vanskelig å vite hva man bør si og hvordan, men jeg får det nok til. Kan "trøste" meg med at T gruer seg mer enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og som jeg ikke har nok å gjøre: den :sinna::forvirra::sinna::klaske::sur: :klø: :sinna::frustrert: jobben gjør livet vanskelig for meg. Nå har de lagt et seminar under bryllupsreisen vår. Uten å si noe til meg først. Om de tror at jeg kommer hjem for å jobbe :frustrert: - da får de tro igjen.

*Notere at jeg må huske å si opp etter bryllupsreisen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...