Tusenogtredve Skrevet 21. april 2004 Forfatter #41 Del Skrevet 21. april 2004 Da har vi snakka med en fotograf som kanskje er aktuell, men studioet der han jobber tar bare studiebilder og ikke utebilder. Men han har jobbet noen timer for et annet studio i samme kjeden, så han skulle sjekke om det var mulig at han fikk jobbe gjennom det en gang til. Veldig dyktig fotograf! (Greit med søstre som har gode kontakter...) Og så har jeg kjøpt morgengave! Jeg er så fornøyd - jeg har lenge visst hva han skulle få, og nå ligger lommeuret (regner med at han ikke er innom her så ofte :-? )hos urmakeren og venter på at jeg skal si fra hva de skal gravere inn (ville vente litt tilfelle det skjer noe slik at vi må forandre dato) I helga står invitasjonene for tur. Håper helten er litt mer ivrig enn han tidligere har vært når jeg har foreslått litt "bryllupsjobbing". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 9. mai 2004 #42 Del Skrevet 9. mai 2004 Lite aktivitet her for tida, du! Skjer det noe nytt og spennende? For min del er det nå under tre måneder og bare seks eksamener igjen før den store dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenogtredve Skrevet 10. mai 2004 Forfatter #43 Del Skrevet 10. mai 2004 Lite nytt her. Matteeksamen på torsdag og masse oppdrag med korpsene mine går dårlig sammen med bryllupsforberedelser. Men vi har fått formulert invitasjonsteksten, og det er jo et skritt i riktig retning. Nå skal vi bare få printet teksten på kortene før vi pynter de. Sender de vel ut om en 3 - 4 uker. I tillegg lurer vi fælt på dette med bryllupsreise. Vi må være tilbake allerede på første torsdag etter bryllupet og får dermed veldig kort tid siden vi kan reise tidligst på søndag kveld. Vi må finne på noe smart... Dårlig timing å måtte styre med alt dette midt opp i eksamenslesninga, men når jeg bare er ferdig med den første av de tre så kan jeg endelig få lese mitt eget fag igjen og det går nok mye lettere! (tror jeg...) Og i mellomtiden er det spilleopppdag på spilleoppdrag og 17. mai og jubileumsfester og alt som verre er... Kombinasjonen korpsdirigent og student er egentlig veldig god - utenom i mai... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 10. mai 2004 #44 Del Skrevet 10. mai 2004 vi har også kort bryllupsreise, fra tirsdag til fredag etter bryllupet. Vi reiser til Tallinn - kanskje det kunne være noe for dere? KalinkaTours har gode tilbud, sjekk http://www.kalinka-tours.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenogtredve Skrevet 11. mai 2004 Forfatter #45 Del Skrevet 11. mai 2004 Ingeborg: Vi har tenkt på Tallin, men akkurat nå ser det ut som om det kanskje blir Helsinki. Vi får se. Uansett, det var en nyttig link. Takk! Men NÅ er meyen klar! Først en skalldyrconsommé før det serveres fløyelsbakt ørretfilèt. Hovedretten blir helstekt hjortefilèt, etterfulgt av akevitt sorbet. Og til dessert: snøfrisk- og vaniljeparfait (men multer). Tror vi skal bli gode og mette, jeg Men nå må jeg lese litt igjen. Eksamen på torsdag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenogtredve Skrevet 1. juni 2004 Forfatter #46 Del Skrevet 1. juni 2004 Godt med ei langhelg - og nå har det endelig skjedd litt mer her. Jeg starta å mase allerede i februar om at jeg ville ha invitasjonene ferdig i good tid før eksamensperioden. Det ble ikke akkurat slik. Så opp i eksamenslesinga i helga (har siste eksamen på fredag!) har vi produsert invitasjoner for harde livet - og selvfølgelig tok ting lengre tid enn planlagt. Vi har fått printet på tekst til alle middagsinvitasjonene, og vi har også fått skrevet ut og delt opp alle bildene, og vi har stemplet på "invitasjon". I tillegg har vi skrevet på konvoluttene og navnene på invitasjonen, så nå gjenstår det å lime på bildet og "pynten", og å skrive ut vedlegget med praktisk informasjon/program for helga, før vi putter alt i konvolutter og limer på frimerker. Litt spent på vekta - ser ut som vi klarer oss like under 20 gram. I helga har vi også fått første leksjon i valsedansing! Forloveren min har i hele år gått på dansekurs, og hadde lovt oss å hjelpe til med øvinga. Kjempegøy! Og det gikk mye bedre enn forventet - både den kommende brudgommen og jeg er mest vant til å sitte å spille når andre danser, og det å få musikere til å danse er visst ikke det letteste... Men nå skal vi øve litt hver uke framover så blir det sikkert veldig bra. Vi fikk masse skryt av "lærer`n" hvertfall... Videre nå blir det å sende ut invitasjoner og ta imot svar. I tillegg begynner både hans og mine klær å bli ferdige - han skal sørover for å prøve bunaden neste helg, og jeg fikk beskjed om å stikke innom mamma for prøving om noen dager. Men først: enda en eksamen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenogtredve Skrevet 1. juni 2004 Forfatter #47 Del Skrevet 1. juni 2004 En liten oppdatering av lista: "Ting" som er iorden: - Vielse er avtalt med kirka - Festlokale (som ordner med alt av mat unntatt kaker) er booket - Gjestelista er klar - Invitasjonene er så godt som ferdige - Kjolen min straks ferdig, og alt annet jeg trenger av klær (unntatt sko) er i hus - Har "bestilt" kransekake (hans mor) og bryllupskake (min mor), og blitt "lovt" enda tre kaker til - Bil fra kirka (han har nettopp kjøpt ny bil) - Begge har forlover - Toastmaster - Orkester til festen - Bunaden hans (foreløpig uten skjorte - må leies) - Meny Ellers så er det nesten sikkert med: - Sangsolist i kirka (søstra mi!) - Antrekk til han (får vite i påska om mora hans rekker å få ferdig bunaden i tide) (noen detaljer igjen, og vi kan enda ombestemme oss) - Ringer (bruker de "gamle") - Pynting av kirka (overlatt til svigerinna mi) Må gjøres snart: - Avtale med fotograf - Snakke med en frisør - Begynne å tenke på blomster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenogtredve Skrevet 2. juni 2004 Forfatter #48 Del Skrevet 2. juni 2004 Da er invitasjonene ferdige. Går i postkassa i morgen. Gleder meg til telefonene begynner å komme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenogtredve Skrevet 3. juni 2004 Forfatter #49 Del Skrevet 3. juni 2004 100 dager igjen. Håper tida flyr. Jeg kunne ha giftet meg i dag, jeg - hadde det ikke vært for at jeg har eksamen i morgen. Hm.. Det var derfor vi skulle gifte oss om høsten, ja.. Men nå skal jeg danse hele veien bort til postkontoret med invitasjonene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 3. juni 2004 #50 Del Skrevet 3. juni 2004 Lykke til med eksamen, da! Hadde i dag, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenogtredve Skrevet 5. juni 2004 Forfatter #51 Del Skrevet 5. juni 2004 Da er jeg (høyst sannsynlig) ferdig bachelor i informatikk! Har gjort unna alle eksamener, og venter nå på resultatene på de to siste. Så er det bare vente å se om jeg kommer inn på master-studiet. Feira sommerferien med en prat med en fotograf i går. Nå har jeg kutta ned til 3 aktuelle navn, og venter spent på at T kommer hjem fra bunasprøving i morgen, så vi kan bli enige. Det er denne , men med grønn jakke. Han blir kjempeflott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 5. juni 2004 #52 Del Skrevet 5. juni 2004 Ingen av de bildene funker her... men jeg er sikker på at han blir kjempestilig. Jeg kommer hjem til neste helg - hvis du er i trønderhovedstaden hadde det vært koselig å treffes for en kaffe, hvis du har lyst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenogtredve Skrevet 5. juni 2004 Forfatter #53 Del Skrevet 5. juni 2004 Hei, Ingeborg. Kaffe høres veldig bra ut. Men jeg drar på korpstur (med det andre korpset...) på søndag, så det må blir før det. Bildene funker helt fint her... Ja, ja. Du finner Øst-Telemark-bunaden på Husfliden sine sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 6. juni 2004 #54 Del Skrevet 6. juni 2004 Fredag ettermiddag eller lørdag formiddag, da? Kanskje fortrinnsvis fredag, for jeg skal til frisøren for prøvetime lørdag 13.15. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 7. juni 2004 #55 Del Skrevet 7. juni 2004 Grattis med nytt nick, forresten... savner bare "komma tjueåtte" nå, så er jeg helt i Ruffen-modus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenogtredve Skrevet 7. juni 2004 Forfatter #56 Del Skrevet 7. juni 2004 Ruffen er nok en helt her, ja, men det var jo tusenogtredve som lærte han å svømme, da ... ... men det ble litt langt med komma tjueåtte etterpå. Og nå har jeg bestilt time hos frisøren. Høret mitt har vært et eneste rot siden jeg begynte å spare for et knapt år siden, men på onsdag skal det klippes av en frisør som pleier å gjøre brudeoppsett. Og blir det bra så sørger jeg for å bestille time på den store dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenogtredve Skrevet 9. juni 2004 Forfatter #57 Del Skrevet 9. juni 2004 Hjemme fra frisørtime - og oppsett på den store dagen er bestilt! Fikk en veldig trivelig frisør av den typen jeg liker - ikke av de yngste, men en som har mange års erfaring og mange gode ideer. Så nå vet jeg omtrent hvordan håret mitt skal settes opp - måtte spørre om hvor mye jeg kunne klippe, jeg liker ikke å ha langt hår. Det er så tykt at det fort blir både varmt og for stort. Men jeg fikk ikke klippe det noe særlig. :fy: Streng frisør. Men, men. Jeg får tåle det i noen måneder til. Det var uansett godt å få klipt tuppene litt. :brunette: Og med det samme så bestilte jeg sminking også. Den frisørsalongen (som i dag har blitt min nye faste) har diverse hudpleiefolk også. Greit å få ordna alt på samme sted, like ved kirka, og med proffe folk. Fornøyd, ja. Og enda er det over 3 måneder igjen. Måtte tida fly fort... Har så langt fått 7 ja og 0 nei på invitasjonene. Mangler 39. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenogtredve Skrevet 12. juni 2004 Forfatter #58 Del Skrevet 12. juni 2004 Da var den store pakkedagen kommet. To korpsturer på rappen til to forskjellige klima er en liten utfordring. Heldigvis så skal T være med på den første turen, så han skal ta med endel varme klær tilbake. Men uansett må det pakkes ned to uniformer, to "sommeruniformer", konsertantrekk, varme klær, klær til sommervær og hauger av noter. Starter med en Islandstur - og da må jeg ha plass til litt nyinnkjøpte klær på vei hjem igjen. Deretter går turen (såvidt innom Oslo) til Göteborg. Tenkte at jeg skulle starte tiarajakten der. Ellers så kommer jeg vel til å handle litt klær der også. Kanskje jeg skal ta med en ekstra koffert... Gleder meg til tur - og regner med å sette i gang planlegging for fullt når vi kommer hjem. Men først skal vi på bytur å sette opp ønskeliste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenogtredve Skrevet 12. juni 2004 Forfatter #59 Del Skrevet 12. juni 2004 En liten oppdatering av lista: "Ting" som er iorden: - Vielse er avtalt med kirka - Festlokale (som ordner med alt av mat unntatt kaker) er booket - Gjestelista er klar - Invitasjonene er ferdige og sendt - Kjolen min straks ferdig, og alt annet jeg trenger av klær er i hus - Har "bestilt" kransekake (hans mor) og bryllupskake (min mor), og blitt "lovt" enda fire kaker til - Bil fra kirka (han har nettopp kjøpt ny bil) - Begge har forlover - Toastmaster - Orkester til festen - Bunaden hans (nå også med skjorte) - Meny - Ringer (bruker de "gamle") - Har gjort avtale om hår og sminke - både prøvetimer og på dagen Ellers så er det nesten sikkert med: - Sangsolist i kirka (søstra mi!) - Pynting av kirka (overlatt til svigerinna mi) - Har begynt å snakke med diverse fotografer Skal gjøres snart: - Begynne å tenke på blomster - Sette opp ønskeliste - Sette opp "arbeidsfordeling" til dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 3. juli 2004 #60 Del Skrevet 3. juli 2004 Duh, nå må du da ha kommet hjem fra alle turene dine snart? Vil vite hva som skjer! Og takk for kaféturen sist, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg