Gå til innhold

Barnebidrag


Gjest NyHer

Anbefalte innlegg

Nå er saken blitt behandlet av NAV.

Det gikk ikke helt min vei. Far som betalte 500kr mer gjennom vår private avtale må nå betale mindre (!!) Han må nå bare betale meg 1000 kr mnd. for barnet som har fast bosted hos meg. I vår private avtale tok vi ikke hensyn til at jeg får skatteklasse 2, dobbel barnetrygd, bonuser o.l. Dette har NAV regnet med. I tillegg har de tatt med i beregningen bonuser og slikt jeg får fra jobben. I vår beregning regnet vi med inntekt for meg til 50000 under hva NAV har gjort Han viser seg å ha gått ned i lønn siden vår private avtale var inngått - jeg tok han ikke på ordet der... Så - resultatet blir altså at jeg får 6000 mindre fra ham i året :( Mye også oga av at han får stooore samværsfradrag for å ha ungen 50% av tiden.. For barnet som har fast bostedsadresse hos ham - fikk jeg avslag på kravet mitt - vi har ikke inngått avtale om delt bosted - men registrert ett barn på hver adresse, så daregnes visst barnet ikke for å bo fast hos meg! Urettferdig spør du meg da det jo er tilfelle! De bor like mye begge plasser. Må si jeg angrer litt på at jeg fikk omgjort avtalen fra privat til offentlig nå ja...Tenker klage - har ikke noe å tape på det ihvertfall - syns ikke det er tiktig at han skal betale så lite når han tjener nesten det dobbelte iforhold meg!

Hei få høre svar når du får svar på klagen?

Har skrevet her når tråden gikk og det var hyggelig du sa hvordan det gikk selv om det ikke gikk din vei.

Men dette du har opplevd har hundretusener av menn opplevd før deg og synes det er litt merkelig at du som kvinne som alltid forstår barnas best synes regler ikke er riktige.

Men var bra du startet dette selv.

Som du ser er det bedre vilkår når samværsforelder har mere samvær, dette er da riktig for at det er barnet en betaler på og ikke bostedsforelder en skal fø på.

Dere er 2 individer og din x mann har ikke noe plikt til å forørge deg, det må du klare selv.

Det er defor du må jobbe mer og få deg jobb som er bedre betalt om du ikke er fornøyd med lønnen din.

Mange mødre har opplevd dette som du med har opplevd, da de tror de får for lite og så blir det mindre. Du blir heller ikke den siste som opplever dette.

Mange er mødre er bortskjemt etter den gamle ordningen da far ikke fikk samværsfradrag slik som nå.

Du kan si at da måtte en betale samme bidrag uansett hvor mye samvær en hadde. Da ble det naturlig nok mindre og lite samvær.

Jeg tror de fleste foreldre synes dagens ordning er bedre enn dens om var før. Nok en gang kom deg i arbeid om du vil tjene mer. Tjen så mye at du må begynne å bealte bidrag fr barnet som har bosted hos far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Urettferdig at han tjener at han ikke betaler mer bidrag? Tenk etter da, du er bostedsforelder for det barnet som far betaler bidrag for. Det er like mye hos han, da får baret det som trengs der.

Barnets kostnader på bidrag er rundt 6500- kr i mnd. som skal deles mellom dere uansett hvor mye dere tjener.Det blir da 3250 kr-på hver av dere. men pga.forskjeller blir det 4250- kr på far og 2250 kr på deg. Ser du TS at far betaler nesten dobbelt av hva du gjør på dette barnet som har bosted hos deg.

Opp i dette betaler far 6500 kr for det andre barnet som du ikke betaler noe bidrag for.

Da blir der 6500 + 4250 er 10750 kr. far for 2 barn og 2250 kr for deg som mor TS på 2 barn.

Er dette urettferdig? Nå må du se realiteten i øynene TS.

Du slipper billig unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...