Gå til innhold

Er det i det hele tatt noen kvinner som skal vente til bryllupsnatten her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

En kan være trygg på seg selv, uansett om en ikke går i seng med enhver mann en møter. Det å være trygg på seg selv, er jo nettopp det å kunne ta et valg om å holde seg ren.

Så enten er man ren til bryllupsnatten eller så har man seg med hver mann en møter og husker verken tall eller navn på de det gjelder?

Jeg husker både antall og navn, jeg er 46 år og jeg har ikke hatt meg med hver mann jeg har møtt i livet. Ikke har jeg tenkt å begynne med det heller, og ikke ser jeg ned på andre som har et annet syn på seksuell adferd enn meg. Unntaket fra det siste er når noen prøver å tre sin seksualmoral ned over meg eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når fant du ut hvor godt sex kunne være da?

Da jeg ble skilt! :gjeiper: 1. gang jeg hadde sex med en mann med noe seksuell erfaring! Wow.

I motsetning til min eksmann ventet jeg til forholdet var over siden jeg respekterte løftet vi hadde gitt hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Men er det noe mer respektfullt å påstå at de som ikke venter har sex med alle de møter og ikke kan navnene på sine partnere en gang da?!

Eller at de er "urene" og skitne? Jeg reagerer ikke på at noen velger å vente, det får være deres valg selv om jeg syns det er litt synd, men jeg reagerer kraftig på de som regner alle som har sex til å være noen "løse, skitne horer", slik det fremkommer i denne tråden.

Endret av *Røyskatt*
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt finnest det fortsatt både menn og kvinner som foretrekker å vente. Men du finner neppe så mange av dem på akkurat dette forumet, hvor standarden er at du er prippen hvis du ikke prøver alt, for så å spørre forsiktig etter et års tid om partneren egentlig liker deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å diskutere et slikt tema i et forum hvor man så til de grader er på bortebane. De som velger å vente blir gjerne møtt med mye fordommer og uvitenhet fra folk som ikke forstår standpunktet. Man blir tillagt mange meninger man ikke har, som at man ikke kan ta et slikt standpunkt uten å samtidig presse det over hodene på andre. Men man kan fint mene at andre også hadde hatt godt av å vente, på samme måte som dere mener at folk bør "teste varene". Uten at noen av oss kan ta valg for andre av den grunn. En annen misforståelse er at folk tror man venter fordi man ser på det som syndig og stygt, mens sannheten er det stikk motsatte. Og så er det forumets "rundbrennere" som nesten blir snurt av å høre at det finnes folk der ute de aldri ville hatt sjans på. Det kan jo ikke være noe problem for dere at noen velger å vente, så lenge det ikke er deres egne kjærester det er snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å diskutere et slikt tema i et forum hvor man så til de grader er på bortebane. De som velger å vente blir gjerne møtt med mye fordommer og uvitenhet fra folk som ikke forstår standpunktet. Man blir tillagt mange meninger man ikke har, som at man ikke kan ta et slikt standpunkt uten å samtidig presse det over hodene på andre. Men man kan fint mene at andre også hadde hatt godt av å vente, på samme måte som dere mener at folk bør "teste varene". Uten at noen av oss kan ta valg for andre av den grunn. En annen misforståelse er at folk tror man venter fordi man ser på det som syndig og stygt, mens sannheten er det stikk motsatte. Og så er det forumets "rundbrennere" som nesten blir snurt av å høre at det finnes folk der ute de aldri ville hatt sjans på. Det kan jo ikke være noe problem for dere at noen velger å vente, så lenge det ikke er deres egne kjærester det er snakk om?

Nå var det de som venter til man er gift som bragte "rent og vakkert" på bane først da. Jeg vet ikke om du har lest denne tråden egentlig?

Jeg har ikke problemer med at andre venter, men jeg har ikke støtt på noen argumentasjon for å vente som jeg synes er god nok. Derfor har jeg ikke ventet. Men det betyr da ikke at jeg er rundbrenner, gjør det det?!

Man blir tillagt meninger om man ikke venter også skjønner du, det er det jeg reagerer på. Da er man nemlig hore, skitten, løs og det er ikke måte på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe problem med at folk venter, det må de da jo få bestemme selv. Jeg dømmer de ikke, men da vil jeg ikke at de skal dømme meg. Jeg gikk på barne og ungdommskolen med noen kristne, eller dypt kristne. De begynnt epå en kristen vidergående og de fleste av dem giftet seg innen de var 20 år! Jeg synes faktisk det er tåpelig å gifte seg så ung. Om man vil leve sammen resten av livet så kan man vel vente en stund til, har jo hele livet på å gjøre det. Og i disse tilfellene så tenker jo med alle at grunnen til at de gifter seg er fordi de vil ha sex. Er ikke sikkert at dette stemmer, men det er det folk tenker. Å gifte seg med noen for å få ha sex er vel enda verre.

Men hva med de av oss som ikke ønsker å gifte oss? Skal vi være evig jomfruer? For det finnes faktisk en del av oss. Jeg tviler på at jeg skal gifte meg. Da m ine foreldre, det perfekte paret, skillte lag da jeg var 20 mistet jeg helt troen på ekteskapet. Det var min far som var utro og gikk, jeg var jo voksen men det var vondt og sjokkerende allikevell. Etter det gikk det opp for meg at det eneste paret i min familie, på begge sidene som hadde holdt sammen var min farmor og farmfar. Samtlige andre har skilt seg. Så hva er vitsen? Hvorfor låve forran familie, venner og prest at man skal holde sammen resten av livet når man ikke gjør det?

JEg vil heller leve lykkelig sammen med min samboer, har det så godt som vi kan så lenge som overhodet mulig. Ja jeg vil leve resten av livet med ham nå, men det er tydeligvis ikke så lett.

Skulle jeg ha vært jomfru hele livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var yngre tenkte jeg whatever, men nå har jeg faktisk bestemt meg for å vente, and yes im only 18years old...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se.....jeg har vært med samboeren i 11 år, ble forelsket i han når jeg var på videregående - og vi skal gifte oss om ett år.

Da er jeg altså 31 år når jeg får meg ektemann, og ja, vi har hatt sex før ekteskapet.

Tror vi kan kalle det solid skjøgestatus.

Det hadde du og blitt om du hadde levd med den mannen i 11 år :lur:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se.....jeg har vært med samboeren i 11 år, ble forelsket i han når jeg var på videregående - og vi skal gifte oss om ett år.

Da er jeg altså 31 år når jeg får meg ektemann, og ja, vi har hatt sex før ekteskapet.

Tror vi kan kalle det solid skjøgestatus.

Det hadde du og blitt om du hadde levd med den mannen i 11 år :lur:

Synes faktisk ikke du har vært umoralsk eller skjøge i det hele tatt! Det er stor respekt å holde sammen så lenge, uten ekteskapets rammer. Se å dine gjevnaldrende rundt deg, de har brukt 20-årene til å skaffe seg et tosifret antall sexpartnere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk ikke du har vært umoralsk eller skjøge i det hele tatt! Det er stor respekt å holde sammen så lenge, uten ekteskapets rammer. Se å dine gjevnaldrende rundt deg, de har brukt 20-årene til å skaffe seg et tosifret antall sexpartnere.

Ensifret her. Og jeg er snart 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kom religiøsitet inn i samtalen egentlig? Finner ingen hint om det i TS sin første post i alle fall.

Forøvrig kan en få lov til å gjøre hva en vil uten å bli tråkket på av motparten. Fordommer har vi alle om allt, men ikke gjør det så obvious i offentlighet. Det skaper bare sure saker.

Angående spørsmålet så vil jeg tro at de fleste kvinner(siden du spør) fra en kultur som denne f.eks, velger å gjøre det uten ekteskapets tillstedeværelse. Mange kvinner fra andre samfunn kan ha en motsatt oppfatning. Sånn er det bare og vi kan alle leve med det uten å bli provosert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på hvem det nå var som nevnte at hun ikke hadde funnet på noen god argumentasjon for å vente.

Synes dog det er noen forvirrede mennesker i denne tråden. Virker som om h*n tror at det å ikke vente til bryllupsnatta er det samme som å forsyne seg med mann etter mann. Oh well. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sex med tre forskjellige partnere i mitt liv, og de har jeg hatt følelser for alle sammen. Er 30 nå, og singel, og venter på den rette ;)

Selv om man ikke venter til bryllupsnatta, betyr det ikke at man ligger med alt man ser. Alle jeg kjenner er skikkelige mennesker, og de ligger ikke rundt selv om de ikke er gift.

Tviler på at det er noen som i det hele tatt venter til bryllupsnatten, utenom de som er veldig religiøse eller har spesielle ønsker om det.

De fleste, selv om de bare har en partner i livet, har garantert sex før de gifter seg, det er de som gifter seg i hui og hast fordi de skal være så prektige, som kanskje klarer å være jomfru til bryllupsnatten.

Når man er forelsket, så er man forelsket ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det å gifte seg er ikke religiøst i det hele tatt. Har du noen sinne lest noe som helst om å ikke ha sex før du gifter deg annet enn i forbindelse med religion??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det å gifte seg er ikke religiøst i det hele tatt. Har du noen sinne lest noe som helst om å ikke ha sex før du gifter deg annet enn i forbindelse med religion??

Ja. Mange forbinder det sikkert med noe de vil spare for "den rette", og kanskje de tar ekteskap som en bekreftelse. Hva vet vel jeg.

Men en venn av meg er humanist og synets ikke noe om å ha seg før ekteskapet lå til rette. Og det funket helt fett for henne, og gjør det fortsatt for hennes datter. Bare så det er sagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden forumet heter kvinneguiden er spørsmålet rettet mer mot kvinner. Men selvfølgelig, var ikke meningen å diskriminere, alle mennesker bør holde seg rene, og ikke skitne seg til.

Huffda.

I'm so dirrrrty.

:enig::filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det så ille å vente ;) det er i hvertfall bedre enn å ligge med flere og ikke vite navnet til personen enn gang :sjenert:

Nei, for det finnes selvsagt ikke en mellomting. ALLE som har sex før ekteskapet puler forskjellige folk hver helg, ikke sant?

Så utrolig mange idioter på dette forumet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...