Gå til innhold

Jeg går ned 1 kg i måneden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg har lagt om livsstilen min. Etter graviditet og fødsel og mange måneder med stillesitting med baby har jeg nå tatt grep. Jeg spiser sunt og trener både kondis og styrke. På lørdager skeier jeg ut. Drikker lite alkohol.

Jeg startet for fem måneder siden på 68 kg. Nå veier jeg 63. Målet er 60. Jeg er 173 cm og har smal benbygning.

er det normalt at det går så sakte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men dette er jo en flott! Du er allerede slank, og har ikke så mye å ta av. Dessuten vil en slik vektnedgang og omlegging av livsstil bli mer varig enn en raskere nedgang. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener personlig at trådstarter ikke har noe å ta av. Du har allerede en bmi på 21, som er normalvektig, jeg ser ingen grunn til at du skal streve etter å ta av 3 kg til. Til og med på 68 så var du normalvektig, og langt ifra overvektig. For at du skal nærme deg overvektig så må du opp i nærmere 74, og ved 75 kg så bikker du akkurat over, og ender i kategorien overvektig. Slapp av du, og vær fornøyd med kroppen din. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg har lagt om livsstilen min. Etter graviditet og fødsel og mange måneder med stillesitting med baby har jeg nå tatt grep. Jeg spiser sunt og trener både kondis og styrke. På lørdager skeier jeg ut. Drikker lite alkohol.

Jeg startet for fem måneder siden på 68 kg. Nå veier jeg 63. Målet er 60. Jeg er 173 cm og har smal benbygning.

er det normalt at det går så sakte?

Ja, det er normalt. En jevn, rolig vektnedgang er bra. Da er det større sjanse for at du klarer å gjennomføre uten å gå opp i vekt etter slankingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

digitalw: Alle trenger ikke nødvendigvis å være fornøyde selvom de er innenfor "normalen". Og BMI har ikke alt å si. Jeg er selv 60kg og 170cm og overhodet ikke tjukk eller lubben, men jeg er allikvael ikke fornøyd og ønsker å stramme opp kroppen selvom jeg er normalt tynn. Det finnes alltid rom for forbedring vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er litt enig med digtalw jeg da... ser trend her på kg om å være tynn som overhode mulig.. husker osså en bruker som på liv å død skulle slanke seg ned til undervektig husker ikke nick men. bmi er faktisk en god pekepinn.. dette tullet med tung å sped beinbygging er er så tullete for det har kommet frem at det ikke skiller vekt så mye som folk tror.. ytterst få kg faktisk.. ts trenger ikke å gå ned i vekt så det så

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes personlig heller ikke at vekten er så mye å henge seg opp i...harmonien mellom muskelmasse og fettprosent er mer interessant. Når det er sagt, så tar det lengre tid for en normalvektig å gå ned da de ikke mister vannvekt, men kun fett og/eller muskler...

Det viktigste med en som er normalvektig som vil tone og stramme opp kroppen er rett trening og kosthold. Da beholdes muskelmasse og fettprosenten går ned...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener personlig at trådstarter ikke har noe å ta av. Du har allerede en bmi på 21, som er normalvektig, jeg ser ingen grunn til at du skal streve etter å ta av 3 kg til. Til og med på 68 så var du normalvektig, og langt ifra overvektig. For at du skal nærme deg overvektig så må du opp i nærmere 74, og ved 75 kg så bikker du akkurat over, og ender i kategorien overvektig. Slapp av du, og vær fornøyd med kroppen din. :)

TS her.

Du har rett i at jeg ikke er overvektig, og jeg er også ganske fornøyd med kroppen min. Jeg strever heller ikke med å gå ned. Kostholdet jeg har nå er et helt vanlig kosthold der jeg har kuttet ut snacks, godteri og alkohol midt i uka, og prøver å spise så mye fisk og grønnsaker som jeg kan. Jeg trener fire ganger i uka, og selv om det startet med et ønske om å gå ned i vekt har det nå blitt en mental pustepause for meg i et hektisk liv som småbarnsmor.

Jeg er bare overrasket over at jeg går så sakte ned tatt i betraktning at jeg spiste ganske mye usunn mat og nesten ikke trente for noen måneder siden.

Jeg kommer ikke til å stresse med å gå ned til 60. Planen min er rett og slett å fortsette denne livsstilen, og så får vekta bare stoppe der den vil. Jeg har ikke tid til å trene mer, og sulte-seg-kosthold er uaktuelt fordi jeg ikke kommer meg gjennom en hektisk hverdag på det.

Men ellers vil jeg si at selv om jeg har en BMI på 21 nå, så ser man fortsatt at jeg har overflødig fett, selv om de fem kiloene ned fra 68 virkelig har gjort underverker (jeg har fått mer muskler også, så regner med at jeg har mistet mer enn 5 kg fett). Jeg har fortsatt et fettlag på mage, overarmer og rumpe/lår - kvinner skal ha litt underhudsfett, synes jeg, men dette er altså mer fett enn det. Det plager meg ikke spesielt, jeg vil gjerne bli kvitt det, men bare hvis det forsvinner pga livsstilen jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Du har rett i at jeg ikke er overvektig, og jeg er også ganske fornøyd med kroppen min. Jeg strever heller ikke med å gå ned. Kostholdet jeg har nå er et helt vanlig kosthold der jeg har kuttet ut snacks, godteri og alkohol midt i uka, og prøver å spise så mye fisk og grønnsaker som jeg kan. Jeg trener fire ganger i uka, og selv om det startet med et ønske om å gå ned i vekt har det nå blitt en mental pustepause for meg i et hektisk liv som småbarnsmor.

Jeg er bare overrasket over at jeg går så sakte ned tatt i betraktning at jeg spiste ganske mye usunn mat og nesten ikke trente for noen måneder siden.

Jeg kommer ikke til å stresse med å gå ned til 60. Planen min er rett og slett å fortsette denne livsstilen, og så får vekta bare stoppe der den vil. Jeg har ikke tid til å trene mer, og sulte-seg-kosthold er uaktuelt fordi jeg ikke kommer meg gjennom en hektisk hverdag på det.

Men ellers vil jeg si at selv om jeg har en BMI på 21 nå, så ser man fortsatt at jeg har overflødig fett, selv om de fem kiloene ned fra 68 virkelig har gjort underverker (jeg har fått mer muskler også, så regner med at jeg har mistet mer enn 5 kg fett). Jeg har fortsatt et fettlag på mage, overarmer og rumpe/lår - kvinner skal ha litt underhudsfett, synes jeg, men dette er altså mer fett enn det. Det plager meg ikke spesielt, jeg vil gjerne bli kvitt det, men bare hvis det forsvinner pga livsstilen jeg har nå.

Dess slankere du er dess mindre vekt vil du miste om du spiser og trener normalt. Det er et godt tegn at det går sakte for kroppen din vil lettere stabilserer seg på ny vekt da.

Det er jo tydelig at det er fettet du vil miste og da må du trene noe som brenner fett. Jeg kan på det sterkeste anbefale jogging, da jeg selv mistet mye fettprosent på en periode på 3 mnd. uten å miste særlig vekt og muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

digitalw: Alle trenger ikke nødvendigvis å være fornøyde selvom de er innenfor "normalen". Og BMI har ikke alt å si. Jeg er selv 60kg og 170cm og overhodet ikke tjukk eller lubben, men jeg er allikvael ikke fornøyd og ønsker å stramme opp kroppen selvom jeg er normalt tynn. Det finnes alltid rom for forbedring vettu :)

Helt enig i dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd om jeg går ned 1 kg på 2 mnd jeg :) Tror 1 kg i mnd er helt normalt, hvertfall når man begynner å nærme seg normaltvekt. 0,5 kg i uka tror jeg er reservert for de som har 10+ kilo for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...