Gå til innhold

City Cross vs Mondial Combi Duo


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Heihei!

Jeg har i det siste blitt usikker på valg av vogn. Har bestilt Emmaljunga City Cross, men plages veldig av at vognen har fire cm kortere bag enn f.eks Mondial. Både jeg og sambo er høye, så..

Kikker litt på dette med vekten. Det er snakk om et par kilos forskjell på City Cross og Mondial. Mondial veier vel ca. 14 kg, mens City Cross veier 12.

Hva ville dere valgt? Vi skal bruke vognen på asfalt, traktorstier, by, slaps/snø og diverse sånt.

Mondial kommer jo med lufthjul, noe som er en fordel på slaps har jeg skjønt.

En annen ting er om det er "for sent". Vil personalet i butikken bli sur om jeg ombestemmer meg? :klo: Jeg viste ikke om Mondial før etter at City Cross var blitt bestilt. Regner med jeg ikke er pliktig til å kjøpe den, har jo tross alt ikke skrevet under på noen form for kontrakt eller lignende.

Edit: Mondial veier forresten 16 kg, ikke 14. Så det er jo 4 kg forskjell på vekten. Noen som opplever den for tung og slitsom å drive å løfte ut og inn av bil?

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt mer negativt om lufthjul enn om hjulene til City Cross faktisk....er visst utrolig irriterende å punktere midt på veien et sted ;-) Jeg synes hjulene til City Cross fungerer veldig bra på alt av snø, slaps og is. Og vi gikk myyyyye tur om vinteren.

Vi hadde en kombibag til City Crossen, som er kortere enn City Bagen som jeg regner med du har kjøpt? Var ikke noe problem å få plass til til min lange unge i den fram til han var seks måneder og vi byttet til sportsdelen (i forhold til lengden kunne vi fint brukt den enda lenger også, var andre grunner til at vi byttet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har city cross. S er over gjennomsnittelig lang, så det begynner å nærme seg at hun vokser ut av citybagen. Tipper det passer sånn at hun kan bruke den til hun blir ca seks måneder. Selv om vi har en stor baby og begge er ganske høye har jeg ikke angra et sekund på vognvalget. Synes heller litt synd på alle som har større og tyngre vogn enn oss.. :fnise: City crossen er så lett og grei å manøvrere rundt overalt, i tillegg til at den går inn i bagasjerommet på golfen vår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, herlig å se at dere er fornøyde selv om bagen er litt kortere enn duo-vognene til Emmaljunga. :) Vi har en ganske tjukk voksipose som skal være oppi da, så håper bare dem har god nok plass til det. Jeg likte jo veldig godt å trille på den i butikken, veldig lett og hendig. 4 kg eksttra merkes nok godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte først på City Crossen, men siden vi fikk barn på våren og vi må bruke voksipose i bagdelen på vinteren når ungen er 6-7 mnd bestemte vi oss for en lenge modell. Og godt er det, for city crossen ville garantert blitt for smal og for kort, så stor som L er. :)

Men dere får jo baby på vinteren, og når ungen begynner å bli så stor at det ville blitt trangt med pose så har det jo blitt vår og sommer. og dere trenger ikke annet enn dyne.

Så jeg tror den er stor nok. Også er den snerten, da! :)

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte først på City Crossen, men siden vi fikk barn på våren og vi må bruke voksipose i bagdelen på vinteren når ungen er 6-7 mnd bestemte vi oss for en lenge modell. Og godt er det, for city crossen ville garantert blitt for smal og for kort, så stor som L er. :)

Men dere får jo baby på vinteren, og når ungen begynner å bli så stor at det ville blitt trangt med pose så har det jo blitt vår og sommer. og dere trenger ikke annet enn dyne.

Så jeg tror den er stor nok. Også er den snerten, da! :)

Godt poeng! :jepp: City Baggen sitt innermål er forøvrig det samme som på Edge Duo :jepp: Er bare lengden det er forskjell på.

Men da tror jeg at vi holder oss til den som er bestitl! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Funker nok greit med City Cross, ja. Jeg og mannen er også lange (1.80 og 1.90) og snuppa tar nok etter oss der. Men vi opplevde at da hun var et halvt år, leeeengtet vi etter å kunne ta i bruk sportsdelen og trille tur med barnet sittende oppreist, og vi skiftet bagdel en god stund før hun hadde vokst fra city bagen. Hun har alltid vært nysgjerrig av natur, og ble mye greiere å ha med å gjøre da hun fikk komme litt opp og se ut. :)

Vi fikk baby i november, og trillet gjennom hele vinteren og syntes hjulene var veldig gode. Hadde en venninne som hadde hjul med luft i, hun måtte alltid ha med en pumpe, og det var endel styr med punktering etc. Nå bor vi i en by, da, og det er endel glass på fortauene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...