Gå til innhold

Tåteflasker...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, hva slage tåteflasker anbefaler dere? Er såååå utrolig mange valg og jeg er utrolig usikker på hvilke jeg skal velge... Har et ganske stramt budsjett så det hadde vært greit å få noen gode råd :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler dr brown flasker. Disse har en anti-kolikk funksjon, og vi har opplevd at jenta vår har hatt mye mindre luft i magen etter at vi gikk over til dem - kontra feks Avent.

Hvis du har et stramt budsjett ville jeg sjekket muligheten for å handle brukt på finn. Hvis du skal gi kun mme trenger du noen flasker, og det er forholdsvis dyrt, og en litt kjip ting å bruke penger på. Du kjøper jo uansett nye smokker, og flaskene kokes, så det er ikke uhygienisk på noen måte.

Kan også anbefale sr browns mikrosterilisator - den koster noen hundrelapper, og er helt uunnværlig om du skal bruke mye flaske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gravid ennå, eller har du et barn som du veit treng flasker?

Om babyen ikkje er født ennå: ikkje kjøp flasker! Det er ikkje alle små som tar flaske, så om du har tenkt å amme er det ikkje sikkert du har behov for flasker.

Eg kjøpte ei flaske før fødselen sist, i tilfelle krise/behov for erstatning, men det var unødvendig. Mi tok ikkje flaske før ho fekk vatn i flaska ved ca 7-8 månadar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gravid ennå, eller har du et barn som du veit treng flasker?

Om babyen ikkje er født ennå: ikkje kjøp flasker! Det er ikkje alle små som tar flaske, så om du har tenkt å amme er det ikkje sikkert du har behov for flasker.

Eg kjøpte ei flaske før fødselen sist, i tilfelle krise/behov for erstatning, men det var unødvendig. Mi tok ikkje flaske før ho fekk vatn i flaska ved ca 7-8 månadar.

Heisann, er fortsatt gravid og håper at jeg kan amme når babyen kommer men du vet jo aldri helt sikkert om det kommer til å gå. Er redd jeg ikke skal få det til å vil derfor kjøpe inn et par tåteflasker, just in case :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, er fortsatt gravid og håper at jeg kan amme når babyen kommer men du vet jo aldri helt sikkert om det kommer til å gå. Er redd jeg ikke skal få det til å vil derfor kjøpe inn et par tåteflasker, just in case :jepp:

Ok. Då ville eg kjøpt to ulike flasker, så kan du prøve litt med dei. Me har hatt mam og avent, og syns mam sin var best. Det er vel ei av dei billigaste flaskene, eg ser ingen grunn til å kjøpe dyre flasker før du eventuelt er misfornøyd med dei billigaste, og treng fleire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har god erfaring med Dr.Browns flasker.

Vi kjøpte ikke flasker før junior var født, men ettersom jeg fikk melk seint, hadde litt lite melk og ungen var skrubbsulten så måtte pappaen ut å shoppe den dagen vi dro hjem fra sykehuset (vi endte også opp med å måtte være der en ekstra dag da butikker ikke er åpne på søndager...) Så min erfaring er at det kan være greit å ha noen flasker for sikkerhets skyld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte avent og var fornøyd med dem. Dr. Browns sine syns jeg ble for knotete med tanke på alle ørtogførti delene som måtte vaskes.

Mikrosterilisator er helt fantastisk, ikke bare for flasker, men også smokker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bruker både Avent og Tommee Tippee... Veldig fornøyd med Tommee Tippee, de er lettere å holde enn Avent og tåtene skal være "lik" en naturlig brystvort...

Avent er jo bra, eneste er at jeg synes de er irriterens å skru på, mtp lekkasje og sånn... stelleveske ble vått +++ ganger pga dårlig skruff flaske... grrrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er så veldig individuelt fra baby til baby hvilken flaske de liker. Minien min tar kun mam-flasker, som er samme merket som smokken hun bruker. Er veldig fornøyd med dem med ventil i bunnen. Ville hatt en flaske og et par kartonger ferdig mme sånn i tilfelle, vi hadde det, og selv om vi ikke fikk bruk for det var det betryggende å ha. Skal du ha to ulike flasker ville jeg hatt en med rund smokk og en med flat smokk, f.eks. avent og mam. Det er forresten disse to merkene(og en bambino) en får narresmokker fra i de ulike gratispakkene man får rundt omkring, så da er jo sjangsen stor for at babyen er vant til den typen smokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...