Gå til innhold

Trenger litt info - akkurat sluttet med pillen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Fast bruker - anonym nå

Jeg har akkurat sluttet med pillen og da er jeg naturligvis interessert i mest mulig informasjon om det meste. :ler:

Hvordan reagerte kroppen deres da dere sluttet med pillene? Var det noen spesielle ting dere merket godt eller var alt som før?

Hvor lang tid tok det før mensen hadde stabilisert seg? Hadde du mye småblødninger innimellom?

Og hvilke eksakte dager er det størst sjans for å bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke så lenge siden jeg sluttet med pillen selv. Faktisk er det 11 1/2 uke siden jeg tok sisste p-pillen. Det tok en uke, så fikk jeg en blødning som varte kun i en dag. Etter det har jeg ikke sett snurten av mensen *stønn*. Det er nøyaktig 72 dager siden jeg hadde den blødningen.

Jeg har hørt at det kan ta tid før mensen er i gjenge igjen. Men jeg må innrømme at jeg begynner å bli litt urolig. Det har tatt litt for lang tid etter min mening. Blir jo til at man tar tester og blir skuffet.

Man tenker jo at selv om man ikke har fått mensen ennå så kan man jo bli gravid og at det er derfor mensen ikke kommer.

Har jo skjedd meg en gang før. Førstemann "satt" på første forsøk..

Ønsker deg lykke til med prøvingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tok det før mensen hadde stabilisert seg?  Hadde du mye småblødninger innimellom?

Og hvilke eksakte dager er det størst sjans for å bli gravid?

Hos meg så tok det et over et år før jeg fikk mens "av meg selv" (ikke lege-pille-fremkalt mens) etter at jeg sluttet med pillene.

Legene vil vanligvis ikke gjøre noe før det har gått 6 mnd etter pilleslutt, fikk jeg høre, siden det er normalt å bruke så lang tid.

Det er vanskelig å si hvilken eksakt dag det er størs sjanse for å bli gravid på, siden eggløsningen inntreffer 12-16 dager FØR neste mens, så med sex 10/11 - 17 dager før mens, så skulle det vel være mulig å "treffe"

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk første mens bare en uke etter hva jeg hadde fått mens jeg gikk på pillen. Deretter hadde jeg en lang på 47 dager, og på tredje ble jeg gravid (testet svakt positivt på dag 34 i syklusen).

Så mistet jeg i uke 7, og har siden det hatt to sykluser på 37 og 38 dager. Er nå på dag 69 i den tredje uten mens i sikte, og uten positiv test..... Skal til legen i dag da!

Tror nok det er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne hvordan kroppen reagerer på p pille slutt, så du må nesten bare se ann.

Eggløsning er som nevnt her ca 12 - 16 dager før mens. Så når du begynner å få oversikt over syklusen din vil du lettere kunne beregne når det er!

Ønsker du å finne det ut helt nøyaktig er jo el tester tingen.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Jeg sluttet på p-pillen i april i år, og her er mine slute-erfaringer:

Jeg fikk tilbake mine sterke menssmerter, fikk tilbake min normale blødningstid (lengre og kraftigere mens...), fikk tydelige eggløsningssmerter, mer premenstruell...

...men også enda mer lyst :blunke: og føler meg piggere!

Fikk første mens tre uker etter at jeg sluttet på p-pillen, og så har syklusene vært litt bob-bob i lengde, litt ujevne, men nå har det vel stabilisert seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg tok min siste pille for 2 uker siden. Hadde da normal "pille-mens" og har ikke merket noe siden. Håper mensen kommer som den skal om 2 uker.... (vi har ikke begynt å prøve ennå). Eneste forskjellen jeg har merket hittil er på sex-lysten! Den er helt enorm!! :oops: Og så er utfloden litt annerledes akkurat nå (kanskje jeg har eggløsning??), litt gulere og seigere liksom. Spennende dette, å se hvor fort kroppen er tilbake til det normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet med pillen i januar i år, og har hatt måndtlig menstruasjon hele tiden etter på. Jeg hadde noe "rar"mens den første gangen, men etter det har det vært tilnærmet normalt. Jeg har hatt noe forskinkelser innimellom,men det tror jeg(og legen) kan ha noe med at jeg innstiller meg veldig på ikke å få mens......jeg håper jeg er gravid (tenker litt mye på det noen ganger,kan utsette mensen noen dager det også) :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg sluttet med pillen i september, og vi bruker kondom nå fordi vi vil vente litt med å prøve. Jeg gikk på pillen i 10 år, og kan ikke akkurat si at jeg er helt i normal gjenge ennå. Første gangen tok det nesten 6 uker før jeg fikk mens, og den varte bare i tre dager. Så tok det litt over 6 uker til jeg fikk neste mens (i går), og jeg vet jo ikke hvor lenge denne vil vare, da...

Men jeg har merket mer smerter under mensen, og litt anderledes utflod gjennom syklusen. Ellers ikke store forandringene. Skulle ønske jeg konne bli litt mer "normal" og få mensen med de vanlige 28 dagene mellom, da...

Alle mine nærmeste venninner ble superregelmessige rett etter at de sluttet på pillen, så det varierer jo veldig fra jente til jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt at man helst skal ha en omgang normail mens før man prøver etter p-pillebruk, så er det mindre sjanse for at barnet blir vanskapt.

Reagerte sinnsykt da jeg hørte det og jeg tror vel ikke helt på det enda. Har andre hørt noe lignende? Det kan vel sies at hun som sa det har svært lite peiling på unger og er nok en liten teoretiker og slår opp i boka når hun lurer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle nok være normal mens, Bjørnsdatter.

Jeg har forresten hørt at 70% av de som blir gravid første syklus etter p-pillestopp mister barnet. Men i tillegg har jeg akkurat lest i et blad hvor en lege utalte at det bare var å kjøre rett på, ikke noe problem... Er en smule forvirra... :roll: Vel, vi satser i alle fall på noen månder uten pillen før vi begynner å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte faktisk legen om det der med at man mister oftere hvis man blir gravid rett etter p pille slutt, og det sa hun var bare sprøyt!

Hun sa ingen undersøkelser så langt viste noen sammenheng mellom når man ble gravid og om man mistet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også spurt legen min om hvordan det er dersom man blir gravid MENS man går på piller. Og det er ingen forskning som viser at det får utslag på ungen. Og legen brukte et eksempel hun hadde der kvinnen var 4 mnd på vei før hun sluttet. Alt var bra.

tror sånne uttalelser kommer fra folk som mener at p-piller er fy-fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

DET VAR LEGER SOM HADDE UTTALT AT 70 % MISTER... JEG VET SANELIG IKKE HVA MAN SKAL STOLE PÅ. MAN BLIR JO ANBEFALT Å SLUTTE Å TA PILLEN VED MISSTANKE OM GRAVIDITET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ble fortalt av to venniner, som begge er leger, at det beste var å ha en mens etter pilleslutt før man ble gravid. Jeg spurte gynekologen min om det og hun sa at eneste grunnen til det, var at det da var lettere å beregne terminen, men at det ellers ikke hadde noen betydning. Stoler mest på gynekologen min jeg da, selv om det ikke er noe problem da det tok en stund etter pilleslutt før jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tok ut spiralen min i mai,har hatt 3 mensturasjoner siden da..akkurat nå er det 2,5 mnd siden sist....montro om det kan ver noe som er likt med både hormonspiral og pillen...begynner å lure på om det kan vær noe gale...har tatt 3 negative hjemmetester :oops:

og til det dere sa om gravidetet og pillen-venninden min var 3 mnd på veg da hun fann ut at hun var gravid.hadde gått på pillen i de 3 måndene.

på ultralyd ble det oppdaget at nyrebekkendet på barne var forstørret og hun er under oppfølging :oops: er det noen andre som har hørt om noe sånt før???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

antakelig blir man rådet til å slutte med pillen umiddlebart når man oppdager en ev graviditet, nettopp fordi det strides om dette, man ikke vet og ikke er forsket nok på...

Liksom for å være på den sikre siden.

Min lege sa -da jeg spurte han- at om en gikk på piller mens en ble gravid, så var det ikke en abortgrunn. Han kunne ikke si om det ville ha noen "bivirkninger", men trodde selv at det hadde liten betydning.

Stort sett har det gått bra med disse p-pille-barna da ;)

Men dere, hvor lenge hadde dere brukt pillene før dere sluttet??? For det har vel en betydning i fohold til hvor fort en blir gravid og får regelmessig mens.....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fast bruker - anonym nå
Men dere, hvor lenge hadde dere brukt pillene før dere sluttet??? For det har vel en betydning i fohold til hvor fort en blir gravid og får regelmessig mens.....???

Det er jeg som startet denne tråden. :wink:

Jeg har tatt p-piller i 7 år nå, og kroppen min har tydeligvis vendt seg til dem. Har jo akkurat sluttet, så jeg vet ikke hvordan syklusen min vil bli fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde brukt de i 8 år før jeg sluttet. kanskje ikke så rart at kroppen blir litt kranglete når man har proppet den full av hormoner i så mange år nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...