Gå til innhold

Støtte som gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken støtte får man som gravid dersom man ikke jobber og ikke er student? Har tidligere kun hatt deltidsjobber ved siden av skolen på vgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får en engangsstønad før barnet blir født. Denne blir utbetalt når du er ca 6-7 mnd på vei så du kan handle inn utstyr osv. Tror beløpet er på ca 35000.-

Når barnet er fødd må du klare deg på barnetryg og evt. andre stønader du får som mor. Dvs barnebidrag viss du er alene og evt trygegodtgjørelser om du har det.

Jeg fikk dette ved mitt første barn, og levde på engangsstønad,barnebidrag og mannen.

Mange må også få hjelp fra sosialkontoret, må da søke hver mnd om bidrag til husleie,strøm,mat osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Engangsstønad. Den utbetales inntil tre måneder før termin. Barnetrygd fra måneden etter at barnet er født. Om du er enslig kan du ha rett på overgangsstønad og bidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får en engangsstønad før barnet blir født. Denne blir utbetalt når du er ca 6-7 mnd på vei så du kan handle inn utstyr osv. Tror beløpet er på ca 35000.-

Når barnet er fødd må du klare deg på barnetryg og evt. andre stønader du får som mor. Dvs barnebidrag viss du er alene og evt trygegodtgjørelser om du har det.

Jeg fikk dette ved mitt første barn, og levde på engangsstønad,barnebidrag og mannen.

Mange må også få hjelp fra sosialkontoret, må da søke hver mnd om bidrag til husleie,strøm,mat osv...

Må bare få poengtere at engangsstønad ikke er ment som en stønad til diverse babyutstyr. Den er ment til å dekke opp for de ukene alle arbeidende gravide uansett får hjemme med barnet - nemlig tre uker før og seks uker etter fødsel. Etter det står alle mødre fritt til å arbeide hvis de ønsker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...