Gå til innhold

Tvunget på jobb med nyrebekken-betennelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nyrebekken-betennelse, og pga dette fikk jeg feber og var ikke iform. Jeg dro til fastlegen og fikk hjelp, og jeg brukte mine 3 egenmeldinger. Men etter 3 dager hjemme var jeg fortsatt ganske dårlig, så jeg ringte fastlegen for å få sykemelding. Dette fikk jeg ikke... Hun var krass i telefonen og sa at jeg måtte gå på jobb, og jeg sa at jeg hadde feber og var fortsatt dårlig. Da sa hun at da fikk jeg ta det på min egen kappe, og da være hjemme uten lønn! :hakeslepp:

Jeg vil også si at jeg aldri er syk eller borte fra jobb. Sist jeg var syk var for 2 år siden.

Det endte iallfall med at jeg gikk på jobb...

Er dette riktig syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er det ikke. Jeg hadde nok ringt legevakten. Og byttet fastlege så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte også å skrive at HUN er vikar for den virkelige fastlegen min, som er i permisjon for tiden...Så hun kommer heldigvis tilbake om en tid.

Ja, jeg burde ringt legevakten, men det tenkte jeg ikke på da. Er bedre, nå da, men jeg har jo mistet all respekt for denne vikaren... Kanskje jeg burde tatt en prat med henne igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ville jeg, hvis jeg var deg, tatt opp med fastlegen min. sånn skal det ikke være, uavhengig om hun er vikar eller ei.

jeg kunne vært død i dag pga at min tidligere fastlege ikke tok meg på alvor, å avfeide det jeg sa. (det sa de på sykehuset til og med) jeg ble lagt inn på sykehuset i to uker med alvorlig høye verdier på alt, og hele greia kunne vært unngått (innleggelse i to uker og medisinering i nesten et år etterpå), eller i alle fall forferdelig mye enklere, hadde fastlegen min bare giddi å tatt meg på alvor, å sjekket meg ordentlig første gangen jeg dro til han. jeg hadde da en ganske normal sykdom som lett lar seg behandle, men legen mente jeg overdrev. han gadd dermed ikke sjekke ordentlig, så den sykdommen fremkalte til slutt en alvorlig, og potensielt dødlig sykdom, som følge av den første sykdommen.

så når jeg hører om slikt, blir jeg rett og slett forbanna! om du er dårlig enda, ring til en annen lege eller legevakta, forklar saken, og ta det opp med legen din når han/hun kommer tilbake. sånne leger skulle ikke fått lov til å jobbe med mennesker, sjangse med menneskers liv og helse på den måten....

Endret av Namine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hovedregelen er at en lege ikke kan sykemelde noen over telefon, men det legen din selvsagt skulle gjort var å gi deg en øyeblikkelig hjelp-time for en konsultasjon. Vurderer legen at du ikke er arbeidsfør på grunn av sykdom, skal du jo sykemeldes. En lege kan ikke forlange at du tar permisjon uten lønn hvis du har rett til sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk opp til legen å vurdere om pasietnen trenger sykmelding, det er ikke noe man har kav på fordi man har lyst på det. Bare for å ha begrepene avklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit.

For å ha det klart, så dro jeg til vikar-fastlegen da jeg ble syk og hun undersøkte meg og sa jeg måtte være hjemme 3 dager, og kunne bruke egenmeldingene mine på det. Hun sa jeg skulle bli frisk på 3 dager, men den 3.dagen var jeg fortsatt gansk dårlig, så jeg ringte for å si ifra om dette.

Jeg hadde feber og var fortsatt dårlig...og alle rundt meg ble sjokkert over at jeg gikk på jobb i den tilstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke bra ut.

Men jeg har opplevd akkurat det samme. Etter tre dager var det tilbake på jobb selv om formen var helt elendig, var ikke snakk om å få noen sykmelding.

Se det fra den lyse siden: da har vi bevis for at ikke alle leger er slepphendte med sykmeldingene sine... :ler:

*svart humor*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...