Gå til innhold

Mens vi venter på storken...


Gjest Frk.Poppins

Gravid etter p-sprøyte?  

  1. 1.

    • 1 - 3 mnd
      0
    • 4 - 8 mnd
      0
    • ca 1 år
      0
    • 1 1/2 år til 2 år
      0
    • Mer enn 2 år
      0


Anbefalte innlegg

Vil skal prøve å få oss en baby! Et kjærlighetsbarn! En liten pris eller ei nydelig prinsesse!

:kgbaby:

Velkommen til oss :yvonne:

Vi er et forelsket og kjærlig samboerpar, jeg 23 år og han 25 som holder til i en flott leilighet sammen med pusekatten vår og som nå, etter over 3 år sammen endelig skal prøve å bli gravide:)

Vi skal lage baby :sengekos: !!!! :)

Vi jobber&styrer på begge to, slik at vi snart(til jul evnt våren) endelig kan kjøpe oss drømmehuset vårt, og dekorere rommet til vårt kjærlighetsbarn:) Han er godt utdannet og har en super jobb som han trives i, mens jeg er deltidsansatt men jeg får evnt mer nærmere jul men jeg får se om jeg vil jobbe mer eller ta opp noen fag:p

Økonomien sier at jeg trenger faktisk bare å jobbe 50%, men tilbake til poenget med denne dagboken:

Jeg har gått på p-sprøyta i nesten 3 år, tatt hver 3mnd og skulle egentlig ta 30.August men denne har jeg jo selvfølgelig ikke tatt da vi føler tiden er inne og vi gjerne gjerne vil ha vår lille sjønnas så nå er det bare til å vente på mens ja:)

Jeg hadde mens i ca 3-4dager i juli 2010 men utenom dette har jeg ikke hatt mensen på disse 3 åra, gjerne litt blødninger men veldig sjeldent og som sakt, ingenting siden sommeren i fjor:/

Tror dere dette blir et problem? Jeg leser/hører at brukere av p-sprøyta må gjerne vente ett år... Hm...

Må gjerne fortelle at julen 2009 var jeg for treg med p-sprøyta og jeg ble gravid 3uka etter at jeg skulle ha tatt den, men da hadde jeg bare tatt den 2 ganger før jeg skulle ta denne 3.ganger så legen sa at dette var nok et "engangstilfelle" siden jeg ikke hadde tatt sprøyta så lenge og at nå må jeg nok forvente og vente litt lenger...

Uansett, så "øver" :sengekos: vi oss hver dag :rodmer:

Prater mye om det, men vi må ikke bli for "annige", da vi vet begge to at dette kan ta litt tid:p

Så, velkommen til meg og håper noen av dere kansje vil dele erfaringer osv?

*Hilsen ei som sitter i spenning og ber om å få mens hver dag!* :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar folat hver dag,og minsket litt på kaffien.. Spiser mye frukt, grønt, fisk, egg ++++

Samboer er fitness/treningsfrelst så... her er det sunt:p

Noen andre super råd eller matvaner/tips jeg bør forholde meg til? Står jo veldig veldig mye på nettet, men også litt forskjellig så derfor spør jeg dere her også:)

Endret av redstar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Redstar!

Jeg vil gjerne få følge prøverdagboken din :)

Vi er også prøvere, er nesten ferdig med første ordentlige PP.

Jeg har ikke brukt p-sprøyte, men Cerazette før. Da hadde jeg heller ikke mens. Det gjorde ingenting, jeg var tilbake i normal syklus med eggløsning og alt etter 5 uker :happy: Håper du også er i gang snart!

Ellers må du ikke glemme at det finnes de som ikke får tilbake mens etter prevensjonsslutt... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Mahareth:)

Så hyggelig at du ønsker og følge meg i tiden frem over:)

Jeg er litt ny når det kommer til dette i forum, så du må nesten forklare meg hva PP er?:)

Så heldig at du kom tilbake til normal syklus etter 5uker!:) Håper jeg er like heldig som deg :klemmer:

Hvordan går det ellers da? Meg deg og din kjære, i forhold med dette til ventetiden? Hvor lenge har dere prøvd? :)

Ja, det er egentlig ganske "utenkt" av meg å tenke slik som at jeg ønsker å få mens ganske snart osv, siden jeg leser ofte her inne om prøvere som må holde på i flere år, det er bare det at jeg er jo sååå utålmodig men jeg tror gjerne det "dabber" litt av etterhvert, siden dette er "nytt" for oss, eller bestemmelsen er ny, vi har alltid snakt om å få barn en vakker dag, og jeg håper denne vakre dagen kommer om ikke så lenge: )

Ellers har det vert en lang dag, sambo har jobbet overtid til kl.21.00 men nå er han endeli hjemme og det er tid for slappav-tv-kosetid:) :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP står for prøveperiode, altså hvor mange sykluser man har prøvd i. Vi er fortsatt i første der vi prøver på ordentlig, venter ikm til uka :)

Vi har enda ikke stort erfaring med venting, og håper vi slipper å vente noe særlig.

Jeg tar også folat, og holder meg til 2 kopper kaffe om dagen.

Hva tenker samboeren din om ventetiden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :vinke:

Så gøy å titte innom enda en prøvedagboka,har lyst til å følga deg videre :)

Vi har også nylig startet prøving :smilbla:

Spennende tid dette :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha jeg burde jo tenkt så langt at det sto for prøvetiden, men jeg var så annig og svevde rundt på rosa skyer at jeg tenkte ikke så langt:p

Jeg har også holdt meg til gjennomsnittlig 2 kopper kaffe pr dag, men som sånn i dag ble det faktisk 4 kopper... Først på besøk til farmor og farfar(så koselig!) så var det kafebesøk med min kjære søster sammen med hennes 2mnd gamle sønn! ÅÅÅÅÅÅÅÅh han er SÅ nydelig! Lille sjønne guttebabyen, han er bare så fantastisk herlig og jeg blir jo helt på tuppa når jeg holder ham:)

Han ble født en mnd for tidlig, men nå er han nesten 3mnd og har lagt på seg masse og har fått bollekinn! *verpesyk*

Velkommen til min prøvedag-bok Frufly! Så hyggelig at du vil følge med!

Så kjekt at det er andre som er i prøvetiden som jeg kan "følge med" og dele mine tanker og diverse!:)

Sambo har jobbet overtid hele uka men nå snart kommer han hjem og snart er det helg! Jippi!:) Det blir ei avslappa helg med gode film, sunn og deilig mat og gjerne litt champange:) Vet at men ikke skal drikke i prøvetiden, men er så sjeldent at vi drikker så vi deler gjerne ei flaske champange når vi "feirer" noe:) Hehe!

Når det kommer til graviditet og barn så har jeg og sambo alltid snakket åpent, altså det var jo ikke seriøst snakk det første året vi var sammen men nå det siste året så har vi vært veldig inn på dette med å kjøpe oss hus/leilighet, og samtidig så drømmer vi begge om en liten prins eller ei lita prinsesse, men vi har følt at vi har vært for "unge" om jeg kan si det sånn, men nå... nå som ting begynner å komme på plass og vi begge har vokst ganske mye, blitt eldre liksom... Det merker jeg på meg selv, og han, og det samme sier han, vi er klare nå:)

Så kjenner vi at vi vil ha nå snart:p :rodmer:

Og etter min søster kom og fortalte at hun ventet barn, og når jeg for første gang så min lille nevø, ja da var jeg solgt! Hehe! :rodmer:

Jeg tror sambo gleder seg veldig, veldig mye faktisk, men han er mer tålmodig og rolig ang denne ventetiden enn det jeg er:p

Men jeg tror han gruer seg til hormonene, haha for min søster var et rent mareritt for å si det mildt:p

Men det så er så greit er at vi alltid har vært åpne om meninger, følelser og bekymringer så det er veldig greit at vi kan snakke sammen åpent om dette!:)

Vi dagdrømmer sammen, deler våre tanker om fremtidige øyeblikk, vi snakker også en del om oppdragelse og diverse... Jeg synes dette er bra, for oss begge, og såklart for barnet fordi jeg ser andre som vips blir gravide så når babyen har kommet og årene kommer så begynner de og diskutere og "krangle" om diverse småting ang barneoppdragelse og diverse.

Er dette et tema dere snakker om hjemme sammen?

Deres meninger om oppdragelse, hva som er "rett og galt" og slike ting? :)

Håper ellers dere har hatt en fin dag :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på babybesøk :rodmer:

Ååå, kan ikke si at jeg ble mindre verpesyk akuratt!

Jeg vil også bli mamma :hjerter_rundt::sjenert:

Vi har pratet litt om oppdragelsen. Er enige om hvordan vi vil ha det, men så er det veldig vanskelig å si og. Ikke lett å planlegge hvordan ting skal bli. Vi er veldig like.. rolige så satser på at vi fikser det sammen:)

Ha en fin lørdag! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :goodbye:

Hvordan står det til?

Her på denne kanten av landet pøsregner det(tror det er slik i resten av landet) så ikveld blir det starinlys, god mat og en morsom film regner jeg med :popcorn: og litt :sengekos: så klart! :gjeiper:

Ellers her i huset er det :sengekos: 1 til 2 ganger daglig, men jeg har jo ikke fått tante på besøk enda men kjenner brystene mine er vonde, veldig vonde faktisk.. men bare når jeg kommer borti dem ikke utenom så jeg håper og ber om at tante kommer snart men vet at det kan ta mye lengre tid....*forhåpentligvis ikke*

Jeg og sambo er også veldig like, selv med tanke på kulturforkjellen(han er født utenlands men bodd i Norge de 20 siste åra) og vi er også veldig rolige, lik tanke med tanke på skole, oppdragelse, "regel" osv... Er jo egentlig ikke "vits i"(om jeg kan si det slik" å diskutere/planlegge hvordan man skal oppdra barn før den tiden kommer men det er greit og snakke om de store temaene og liksom jah, lufte ideer og slikt, men alikevel så hadde vi jo ikke planlagt å få barn i sammen om vi ikke kjente hverandre godt nok:p

Imorgen håper jeg å få begynt litt på strikkinga igjen(ja jeg strikker, ingen ekspert men lærer).. Holder på med julekuler nå, har strikket 3 stk og de er rååååkule! Stjal bilde fra en blogg men likt mønster har jeg strikket, og mange flere skal det bli, så sikrer jeg alle julegavene i år:p

Gleder meg stoooort til å begynne på babysett o.l :)

Strikka dette nydelige babyteppe til min nevø, det skal også min lille ha! Godt, deilig og varmt:)

Håper dere får en fin kveld, og at vi alle lykkes i våre prøveforsøk fortest mulig :gjeiper:

:klemmer:

Endret av redstar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg nesten lyst til å begynne å strikke! Jeg kan bare den vanlige måten å strikke på, så jeg kan bare strikke skjerf og sånn jeg :fnise: Ikke kan jeg hekle heller. Er en skikkelig sinke på håndarbeid generelt.

Vi er ganske enige om hvordan vi vil oppdra barna våre. Gjenstår bare å se om vi klarer det når det er på ordentlig :sjenert:

Spennende med ømme pupper! Det kan bety både eggløsning, mens og graviditet det :) Hvis du ikke ser noe til mensen de neste 14 dagene må du teste :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know I know! Det er bare det at det hadde vært greit og vite om det var pms, eggløsning el graviditet! :gjeiper:

Igår lagde sambo komler til meg, nami! :yvonne:

Det var en herlig herlig dag, og i tillegg tok jeg fakiskt en graviditetstest på morgningen, den var negativ,- noe som var veldig forventet men vi tok bare testen for skøy, egentlig:p

Så, igårkveld når jeg skulle legge meg, kom de vonde pms-smertene, til tusen!!!! Jeg fikk ikke sove før 2/3timer etter at jeg hadde lagt meg og jeg vet for sikkerhet at dette er pms smerter, så nå sitter jeg og venter på tante rød, jeg vet hun kommer:)

Jeg slet med store pms-smerter under menstrasjonen og det var en av grunnene til at jeg begynte på p-sprøyta, og jeg hadde nesten glemt hvor irriterende vondt det var med pms-smerter :gjeiper: Men nå er jeg jo såkart takknemlig siden jeg trodde det skulle ta mye lengre tid før jeg ble "fruktbar", nå har jo ikke rød kommet men pga smertene så er hun vel rett rundt hjørne:)

"Den som ventar på noko godt, ventar ikkje forgjeves"

- et ordtak jeg bruker mye:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forresten ut og søke jobber idag, jeg klør i fingrene etter å ha noe og gjøre altså!

Jeg jobbet som sommervikar i en stor butikk her på kjøpesenteret, faktisk en leketøysforretning m/babyavdeling med gode kollegaer, egentlig alt for mye støy og uorden, men grunnen til at jeg faktisk sa opp var fordi da jeg var på intervjuet/skrev under kontrakten ble jeg fortalt diverse (viktige) opplysninger som viste seg og ikke stemme(fant jeg ut 2uker etter at jeg hadde jobbet) og jeg følte meg så lurt og utnytta at jeg takla ikke å være der+ det var ikke helt min "stil" om jeg kan si det slik. Jeg liker jo barn og baby men å stå i en diger leketøysforretning ble ikke helt meg...

Jeg ble også tilbudt fast stilling 100% men jeg takka såklart nei, etter dette med "løgn&lureri" fra sjefen...

Jeg har søkt på de(få) utlyste stillingene på nettet men ingen respons enda, og ellers har jeg selv gått personlig i butikker og levert søknad, jeg har fått gode tilbakemeldinger og skal i dag sjekke 2 butikker som gjerne trengte folk i månedene fremover:)

Ellers skal jeg på et annen kjøpesenter på onsdag og levere søknader der:)

Butikkjobber er det så få av her i byen, men jeg håper på å få noe snart:)

*Wish me luck* :klemmer:

Endret av redstar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Inne og leser litt i dagboken din jeg :)

Temper du eller tar tester sånn at du vet noe om hvor du er i syklusen din? Får håpe det går like lett å bli :gravid: denne gangen i allefall :)

Så du ville ha tips til hva du kunne gjøre for å bedre sjansene, men hvis du tar folat, spiser sunt og kanskje trener litt så er det vel ikke så mye mer man kan gjøre selv, utenom flittig :sengekos: da! :fnise:

Lykke til med jobbsøking, ser vi er i litt samme situasjon der også...

Blir spennende å se om IKM er nå denne uken :) Når tenker du evt å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :)

Alltid spennende det der med jobbsøking:)

Hva med barnehage? Jeg jobber i barnehage, det er utrolig gøy!! :hoppe: men tenker jo litt på at det kan bli litt mye når jeg selv får barn, så mulig jeg skifter litt for noen år når vi får barn selv :)

Tips til å bedre sjangsene har jeg ikke, siden vi strever med det samme :gjeiper:

Folat,trening og spise som normalt:)

Kanskje du kan få mannen til å tenke litt på kostholdet også? evt vitaminer :)

Ha en fin mandag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :biggrin:

Lilywhite: Så hyggelig at du stakk innom :velkommen:

Jeg bruker ingen tester nå nei, tenkte å prøve litt først, jeg har jo enda ikke fått TR men hadde magesmerter igår kveld men idag er jeg helt normal igjen så jeg er litt usikker men håper på det beste :hjerte:

Har veldig lyst til å kjøpe en slik tester da, det var vel rundt 300kr det kostet på apoteket? Kan jeg bruke denne selv om jeg ikke har fått TS? Har sett reklame på tv osv, men er greit og få en "innføring/beskrivelse" av dere:)

Eller så tar jeg folat ja, jeg spiser rimelig sunt, har minka på kaffien og holder meg i form:)

Samboeren min er sånn "super sunn type", han trener nesten hver dag, spiser sunn mat og er glad i proteiner pluss han tar vitaminer så han er ganske så frisk og sterk:)

Jeg kan vel egentlig si at vi begge er veldig sunne og friske, det eneste er at vi begge har røyket i en del år, men det siste året har vi gått over til den mildeste sigaretten og såklart kuttet ned en del(er jo helt idiotisk å trene og røyke liksom,haha :hakeslepp: )

Og ellers drikker vi sjeldent sjeldent alkohol...

Når det kommer til arbeid så håper jeg på en stilling i gullfunn butikk og jeg får svar enten idag eller imorgen så jeg krysser fingrene for den :biggrin: men vet jo aldri:p

Barnehage må jeg innrømme og si at jeg aldri kunne jobbet i, ikke nå ivertfall. Har selv en mor, stemor, tante & bekjente som jobber i barnehage og stortrives men jeg er ikke en person som kunne tenke meg det:p Jeg var vikariat i 1 mnd og holdt på å title! Joda det er kjempe spennende, gøy og givende men jeg liker meg aller best i butikk/service bransjen, men takker og neier for tipset Frufly:)

Når det kommer til testing, så må jeg se det ann... Jeg håper på å få TR denne uken... vis ikke så må jeg jo alerede være gravid siden jeg har fått "større og fyldigere" pupper som min samboer sier... Jeg har gått opp 4cm rundt brystet(målte meg igår) og jeg&sambo mener det har skjedd de 2 siste ukene... Merkelig egentli, lurer på hva som er grunnen;)

Om jeg ikke har fått mens innen 2 uker så tar jeg en test, og vis den er negativ så er det jo bare til å se det an i dagene/ukene som kommer:)

Vi skal nok få det til :biggrin: alle sammen! :hjerte:

Nå skal jeg begynne på ny julekule, mønsteret denne gangen blir sånn julebjelle, skal poste bilde når den er ferdig :nigo:

Ha en fin mandagskveld da jenter :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det lover bra med puppeøkning og smerter :danser:

Heier på deg :danse:

Godt du har funnet noe du liker :) Barnehage er ikke for alle. Kjempe spennende å vente på svar på en jobb en har veldig lyst på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne heller aldri jobbet i barnehage :sjenert: Jeg er glad i unger, men jeg kunne aldri jobbet med en svær flokk hver eneste dag :sjenert: Butikk er mye bedre, da treffer jeg jo mest voksne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne heller aldri jobbet i barnehage :sjenert: Jeg er glad i unger, men jeg kunne aldri jobbet med en svær flokk hver eneste dag :sjenert: Butikk er mye bedre, da treffer jeg jo mest voksne :fnise:

Forstår dere veldig godt :jepp:

Heldigvis er det bare 9 barn på min avdeling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mahareth: GRATULERER med graviditeten! :danser:

Jeg fikk en så god følelse når jeg leste innlegget ditt om ny dagbok og ingen IKM! Jeg hylte av glede og sprang til samboeren min og fortalte og han ble også veldig veldig glad på deres vegne, selv om han aldri har vært på KG så snakker jeg jo mye om det, dere og hva jeg skriver/leser.

Jeg fikk en inner styrke og glede over å lese at dere lykktes! :hoppendeglad:

Når det kommer til ømme bryster så har jeg fremdeles vondt, hver hang jeg er borti dem eller lener meg inntill noe, det er sånn: AU, og jeg klarer ikke å "trykke" på dem, men ingen magesmerter eller noe, det var kun natt til søndag... :klo:

Jeg kjenner kroppen min og har ikke hatt sånn vondt på lenge, så lenge jeg kan huske faktisk, men nå er det jo bare og vente og se da.. enten kommer TR iløpet av noen dager eller så blir det test om ei uke eller 2:)

Idag skal jeg sitte inne og slappe av meg husarbeid, Endelig røykfri-boken min og strikketøyet mitt :enig:

Haha og jeg er 23 år:p En fornuftig 23åring som min kjære sier!

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...