Gå til innhold

ull/bomull blandinger


Tussi!

Anbefalte innlegg

Vi driver nå med det årlige ullinnkjøpet. Har arvet noen ull/bomullsbodyer til lillebror som jeg liker veldig godt. Det vil si sånne med bomull på innsiden og ull på utsiden.

Men er det like bra/varmt som ull/ull.

Når vi skal kjøpe nytt ville dere heller valgt ull/ull eller går det på det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker kun 100% ull og mener det er best så sant man ikke skal være i bevegelse hele tiden (for eksempel superundertøy til trening). Ull puster bedre og holder også bedre på varmen når du er i ro. Så her går det altså kun i ull til babyen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Her går det kun i 100 % ull. Skal ulla være blandet med noe så blir det silke! Liker ikke bomull rett på kroppen for han blir ikke like varm i det, dessuten så blir han lettere kald om han skulle bli svett. Men det er jo et fint alternativ til dem som ikke kan ha ull rett på kroppen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det kun i 100 % ull. Skal ulla være blandet med noe så blir det silke! Liker ikke bomull rett på kroppen for han blir ikke like varm i det, dessuten så blir han lettere kald om han skulle bli svett. Men det er jo et fint alternativ til dem som ikke kan ha ull rett på kroppen da.

Enig. Silke er deeeilig. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg tenkte ja. Da kjøper jeg ikke flere av den typen i alle fall ;) Atopiker han vi har arva de fra, så sikkert derfor det er bomull på innsiden.

Men innbilte meg nok at ull på begge sider er best ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ull/bomull er litt småkjipt rett og slett fordi det ikke blir skikkelig rent. Ull trenger ikke så høye temperaturer (30/40) for å bli ren, mens bomull fort må vaskes på 60 grader for å bli skikkelig ren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...