Gå til innhold

Hvor mange brødskiver spiser du gejnnomsnittlig pr dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Liten vits å spørre om det her, 90% på Kostholdforumet er lavkarboer :gjeiper:

Jeg spiser vanligvis 1 til frokost, 2 til lunsj og kanskje 2 til kvelds.

Og er faktisk tynn :jepp:

Har til og med alltid nugatti på, herregud jeg burde ha dødd av fedme til nå ;)

Bytter av og til ut skivene med knekkebrød for variasjonens skyld. Liker godt toast på kveldstid (2 skiver med ost).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser lite brød. På en vanlig dag blir det havregrøt til frokost, rundstykke til lunsj, middag, og frukt til kvelds.

Spiser brød når jeg skal spise sen frokost sammen med mannen min, eller hvis vi har bakt brød samme dagen. Det siste er sjeldent, for vi baker flere brød om ganga, deler og fryser til sene frokoster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-4 skiver ,det varierer veldig.Noen dager spiser jeg ingen.

legger til at jeg kun spiser lavkarbobrød jeg har bakt selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittlig et par skiver. Noen dager mer, noen dager ingen. Er ingen voldsomt stor brødspiser (lenger). Tror jeg spiste meg opp i lang tid da jeg i ungdommen gjerne kunne hive i meg 10 skiver til frokost ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

0 brødskiver. Jeg spiser bare knekkebrød, også til frokost. Varierer mellom 2 og 3 knekkebrød med forskjellige pålegg. Helst kalkunskinke, philadelphia og noe grønt/rødt på toppen. Så spiser jeg salat eller noe annet mer spennende til lunsj. Mellommåltid i mellom lunsj og middag består som regel av noen flere knekkebrød, ikke mer enn 2 stk. Deretter spiser jeg middag utpå kvelden. Middagen er veeeldig variert fra gang til gang. Jeg spiser akkurat det jeg har lyst på til middag der og da... det kan være kjøtt eller fisk eller noe vegetar. Kommer også an på hva sambo har lyst på den dagen.

Endret av Survival
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite. Baker ofte knekkebrød da. Og iblant baker jeg rundstykker også, har litt sånn perioder. Er avhengig av mye godt pålegg for at det ikke skal bli så tørt, er f.eks frelst på kombinasjonen pesto, en tomatskive og en skive gulost! Til lunsj synes jeg stort sett det er mye bedre med en salat, som jeg varierer i det uendelige. Frokosten varierer jeg (har her og ulike "frokostperioder") - enten knekkebrød med pålegg eller cottage cheese blandet med noe, og alltid et bløtkokt egg. På dager med god tid lager jeg ofte omelett. Jeg prøver også å sørge for at det blir rester etter middagen, slik at det kan være lunsj. Og ulike frokostblandinger, helst hjemmelaget. Det er veldig mye man kan spise i stedet for brød, jeg tror jeg fikk min overdose da jeg gikk på ungdomsskolen. Men det er fortsatt ingenting som slår nybakt brød med smør og geitost, eller brød ristet på vedovnen på hytta...

Endret av Belle de Jour
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til hvilke måltider?

Hva spiser du utenom?

begynner tro jeg spiser for lite . en skive til frokost , knekke brød eller ett rundstykke til lunsj og så middag , litt frukt eller annet innimellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 til frokost

4 i matpakka

2 til kvelds (3 hvis det er ostesmørbrød)

Ellers spiser jeg middag (vanlig mat, alt fra grandiosa til fiskegrateng, ikke så mye hokuspokus der) og frukt. Til noen middager har vi brød til, f.eks suppe, lasagne, mousakka...

Skjønner ikke helt hvorfor man må kutte ut brødmat for å slanke seg??? Jeg spiser tydeligvis mye brød i forhod til andre i denne tråden, trener svært skjelden (men er mye på farta)...og veier 47 kg/1,58 høy, m.a.o helt normal.

Tror ikke på alt det der "Brød er fy fy"-tullet... i såfall skulle jeg jo sett ut som en ballong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 lavkarboskiver. Kan også hende at jeg slenger på et par knekkebrød, det kommer an på hvor mye tid jeg har brukt på å planlegge dagen og hva som eventuelt blir tatt på impuls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner tro jeg spiser for lite . en skive til frokost , knekke brød eller ett rundstykke til lunsj og så middag , litt frukt eller annet innimellom

Ja, du spiser neimen ikke mye hvis ikke middagen er stor og raus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen. Norske brødskiver er noe av det kjedeligste jeg vet om, ser ikke vitsen i å spise brød når det er så mye annet spennende og godt man kan spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Norske brødskiver er noe av det kjedeligste jeg vet om, ser ikke vitsen i å spise brød når det er så mye annet spennende og godt man kan spise.

Mmmh, lite slår et stykke deilig nybakt brød med masse godt pålegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg pleier å ta med matpakke på jobb, kantina er svindyr og dårlig.

4 skiver med oftest hvitost, kalkunpålegg og rød paprika.

Har kababkrydder her om jeg vil sette på det og putte i micro'n .

Frokost og lunsj.

Innimellom der blir det eple, gulerot , rosiner og sjokolade. Te/kakao/solbærtoddy...

Sjeldent brød til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...