Gå til innhold

Første jordmor kontroll i dag!


sajk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal til min første jordmor kontroll etter på :) er 13+6 i dag.

Men så kom jeg til å tenke på (etter at jeg hadde tisset selvf) er det en selvfølge og ha med urinprøve?

Vet at jeg skal ha det med til legen, men da jeg bestilte timen til jm var det ingen som sa noe om urinprøve. Nå er det jo for sent også...

Hvor dumt er det å komme uten?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om å ha med til jordmor, men har aldri fått beskjed om det til legen, der tisset jeg bare der:) dette var ikke om morgenen..

Hvorfor må det egentlig være morgenurin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja :) litt usikker på det med morgen urin, men fikk beskjed fra legekontoret at det var den de ville ha. Tror det er fordi den er "sterkere" siden det er så lenge siden man tisset sist, og at den da innholder mer av forskjellige ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, det er en selvfølge.

Helst morgenurin, men om du harglemt det, så ta gjerne urin fra dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Jeg tar med både til jordmor og lege. Kjøper glass på apoteket. Egentlig ikke ett problem å ta prøven på kontorets toalett, men da må jeg bære den synlig i en kopp gjennom venterom, noe som er vanskelig på krykker.

Derfor tas alt på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk alt bra ellers da?:) hva er forskjellen mot en sjekk hos legen f.eks? Spør bare fordi jeg er nysgjerrig, så ikke svar om du ikke føler for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk kun til JM, legen var jeg hos når jeg evt trengte sykemld bare..

jeg fikk beskjed om å ha med urinprøve til begge 2, men nå den siste tiden har "ammetåka" tatt meg litt (selvom jeg ikke ammer ennå) så har glemt det.. da har jeg bare fått spm om jeg klarer å få ut noen dråper der, som ikke akkurat er vanskelig fortiden :fnise:

så om du sier du har glemt det, ber de deg nok bare tisse på et krus der.. :jepp:

så forresten nå at du har vært der alt, sto alt bra til?? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk alt bra ellers da?:) hva er forskjellen mot en sjekk hos legen f.eks? Spør bare fordi jeg er nysgjerrig, så ikke svar om du ikke føler for det:)

Ja det gikk kjempebra, dama var veldig koselig og ga meg veldig mye informasjon og hefter. Tok og sjekket blodtrykk og målte magen : )

+ til jordmor : D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk kun til JM, legen var jeg hos når jeg evt trengte sykemld bare..

jeg fikk beskjed om å ha med urinprøve til begge 2, men nå den siste tiden har "ammetåka" tatt meg litt (selvom jeg ikke ammer ennå) så har glemt det.. da har jeg bare fått spm om jeg klarer å få ut noen dråper der, som ikke akkurat er vanskelig fortiden :fnise:

så om du sier du har glemt det, ber de deg nok bare tisse på et krus der.. :jepp:

så forresten nå at du har vært der alt, sto alt bra til?? :klemmer:

Åja : P fort gjort å glemme da ; )

Ja alt gikk bra! strålende jordmor må jeg si : P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja : P fort gjort å glemme da ; )

Ja alt gikk bra! strålende jordmor må jeg si : P

så bra :klemmer: jeg gikk mye heller til JM enn fastlege, følte han ikke hadde peiling på svangerskapet, noe JM virkelig har.. også syns jeg det er lettere å stille de litt pinlige spm til en dame enn en mann :fnise:

lykke til videre i svangerskapet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...