Gå til innhold

hva gjør jeg nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde en SA tidlig i august tror det var rundt den 8, og i går fikk jeg to streker på testen igjen. Det jeg lurer på er hva jeg gjør nå når jeg ikke har 1.mens dag å gå etter på hvor langt jeg er komt. Kan også si at jeg testet hcg mandag 15 august og da var den på 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men er du sikker på at det ikke er positivt fra forrige gang? Det henger ofte i en god stund.

Om ikke, så får du jo oppsøke lege kanskje? Og få tatt nye blodprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg tok blodprøve den 15 august å da hadde jeg en hcg på 11, og i tillegg så hadde jeg negativ test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde så lav HCG i august, så regner jeg med at du er gravid på nytt. Gratulerer! :)

Snakk med legen så blir du kanskje henvist til tidlig UL. Antagelig er du rundt 4-5 uker på vei. Siden feilmarginen ikke kan være så stor, kan det være de synes det er greit å vente til ordinær UL også.

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for 9 mnd siden! ;) Gratulerer!

Jeg hadde første dag med blødning den 11. des, men dette var jo en SA. Var ganske sikker på at jeg hadde eggløsning rundt 28.-30. des, altså litt senere enn i en mnd med vanlig mens.

Ble henvist til tidlig UL. Gyn mente da at jeg var enda litt kortere på vei, men dette "rettet seg" ved ordinær UL.

Dersom du ikke vet når du hadde eggløsning, ville jeg nok bedt henvisning til tidlig UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg tok blodprøve den 15 august å da hadde jeg en hcg på 11, og i tillegg så hadde jeg negativ test.

Ja, da er du nok gravid ja! Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...